.

.

14 May 2011

(Nasional) Anwar adalah bapak segala ejen-ejen di dunia?

Hebat sungguh Anwar. Beliau dituduh sebagai Ejen Yahudi, Ejen Amerika, Ejen Kristian, Ejen Cina segala macam ejen. Pendekata James Bond pun kalah. Hero filem itu hanyalah Ejen 007 tidak lebih dari itu.

Lepas itu kita tidak tahu apa beliau akan dilabelkan sebagai ejen apa.

"Saya ini lebih hebat dari James Bond sebab saya dikatakan sebagai Ejen Yahudi, Amerika, Kristian, Cina dan sebagainya., James Bond pun kalah" kata Anwar.

Beliau berkata demikian pada ceramahnya di perkarangan Pejabat PAS Kawasan Bukit Katil.

Begitulah tuduhan dan fitnah yang dikenakan kepada Anwar tidak pernah padam.

(Nasional) PAS parti terbuka, tiada diskriminasi

PAS jelas sebuah parti yang terbuka dan tidak mengamalkan diskriminasi gender. Buktinya PAS Cawangan Rahmat Jaya, Kuang melantik seorang muslimat menjadi Ketua Cawangan sedangkan ramai ahli lelaki yang menganggotai cawangan tersebut.

Puan Eishah A Wahid (53) dipilih menjadi Ketua Cawangan PAS Rahmat Jaya yang pertama selepas cawangan itu ditubuhkan. Ketokohan beliau terserlah apabila ahli cawangan tersebut  bertambah dari kira-kira 50 orang menjadi 150 orang.

Terbukti PAS tidak sama dengan parti lain. Orang yang jadi ketua ialah orang yang banyak duit.  Jarang sekali kaum wanita dipilih menjadi Ketua Cawangan Umno.

(Nasional) Anwar cabar Najib berdebat

Anwar sekali mencabar Perdana Menteri, Najib Razak berdebat dengannya dalam apa juga isu yang melibatkan kepentingan negara dan rakyat.

"Najib boleh cakap 30 minit, saya cakap 10 minit sahaja pun tak apa, sudah lama kita cabar Perdana Menteri tapi sampai sekarang dia tak berani".

Anwar berkata demikian pada ceramah yang dianjurkan PKR di Dataran Pejabat PAS Kawasan Bukit Katil malam tadi.

Najib sejak dari dahulu lagi membisu seribu bahasa tanpa menjawab cabaran dari Anwar dan pemimpin-pemimpin PR yang lain. Terbukti Najib tidak berani berdepan dengan PR dalam apa juga keadaan.

(Tempatan) Umno ganggu ceramah PAS bagaikan orang kurang siuman

Penyokong-penyokong Umno bagaikan orang kurang siuman mengganggu ceramah PR yang disampaikan Datuk Seri Anwar Ibrahim malam tadi. Mereka menjerit-jerit dan melolong-lolong 'Video tulen', bohong lain-lain. Kumpulan 'kurang siuman' ini diketuai oleh Ketua Umno Cawangan Bukit Beruang Dalam, Ramli Mohd Ali.

Polis yang berada di kawasan tersebut membiarkan sahaja kumpulan 'kurang siuman' tersebut bersorak dan mengejek ceramah PR. Sepatutnya mereka ini dihalau dari kawasan itu supaya gangguan tersebut tidak diteruskan. Namun ternyata Polis berat sebelah dengan tidak mengambil sebarang tindakan kepada 'geng kurang siuman' tersebut.

Beberapa pimpinan PR yang berada di kawasan tersebut bertungkus lumus mententeramkan penyokong PR supaya tidak melayan gangguan geng kurang siuman.

(Tempatan) Kesal dengan kejadian ahli Umno mengganggu ceramah Anwar

videoKlik 'Read More' untuk menontonnya.

12 May 2011

(Nasional) Fitnah Video porno tak mengena, ujudkan fitnah baru.

Fitnah Video Porno diihat semakin dilupakan. Majoriti rakyat tidak percaya dengan fitnah tersebut. Malah mereka menyimpan dalam hati kebencian kepada kerajaan BN kerana membiarkan video porno/lucah ini ditayangkan di dalam TV dan media arus perdana. Insya Allah kebencian ini akan diterjemahkan dalam peti undi.

Setelah fitnah dahsyat porno ini tidak mengena, mereka mencipta fitnah baru ialah kristian jadi agama rasmi. Nampaknya fitnah ini juga memakan diri mereka sendiri. Hanya dengan posting blog picisan mereka mengambilnya sebagai bukti ujudnya gerakan sedemikian. Ianya dinafikan oleh semua Paderi. Akhirnya Najib terpaksa melutut bertemu dengan Paderi mungkin untuk meminta maaf agaknya.

Kini fitnah seterusnya diwar-warkan iaitu, Anwar dituduh menggelarkan Najib dengan nama Pandikutty. Tidak habis-habis fitnah demi fitnah dilemparkan oleh mereka kepada Anwar, pemimpin-pemimpin PR dan PR sendiri. Mereka ini sebenarnya tersilap percaturan kerana anggapan mereka rakyat hari ini ini masih mempunyai minda seperti rakyat tahun 60-an. Sedangkan rakyat majoritinya sudah celik dan faham akan politik semasa. Selain itu majoriti rakyat juga mempunyai saluran maklumat alternatif. Mereka tidak mungkin menerima segala fitnah itu secara membuta-tuli tanpa usul periksa.

Kita yakin selain membuat fitnah untuk menjatuhkan musuh politik mereka, tujuan yang kedua ialah mereka ingin mengalihkan tumpuan rakyat dari beberapa isu penting yang menekan rakyat sehari dua ini. Kenaikan harga minyak, gula (dan air di Melaka) dan kesengsaraan rakyat akibat kenaikan harga barang itu mungkin dilupakan rakyat kerana leka dengan cerita porno, cerita kristian jadi agama rasmi dan sebagainya.

Sedarlah wahai bapak FITNAH, janganlah lambakkan lagi dosa kita. Dosa yang kita ada inipun sudah tidak tertanggung, apakah kita ingin menambah dosa dengan yang lebih besar dari dosa membunuh.

11 May 2011

(Negeri) Polis nafikan permit ceramah Anwar 13 Mei

Polis tidak memberikan permit untuk ceramah Anwar Ibrahim Jumaat ini yang dijadualkan berlangsung di Duyong. Alasannya seperti biasa tidak perlu kita nukilkan di sini.

Untuk itu pihak penganjur menjangkakan ceramah itu akan diganggu dan dihalang oleh pihak Polis sebagaimana gangguan yang dilakukan mereka di negeri-negeri lain sejak akhir-akhir ini. Terbukti pihak Polis tidak bertindak dengan professional walaupun slogan mereka menjanjikan sedemikian kepada rakyat.

Ceramah tersebut akan diteruskan sebagaimana dijadualkan. Pihak pengajur sudah pasti akan menyediakan pelbagai langkah keselamatan bagi memastikan tiada kejadian tidak diingini berlaku. Kita berasa pelik dan hairan mengapa permit tidak dikeluarkan sedangkan ceramah PR tidak pernah menganggu ketenteraman awam kecuali ianya diprovokasi oleh pihak-pihak yang kita semua tahu siapa mereka.

Adalah diharapkan pihak Polis menggunakan budi bicara mereka dalam menjalankan tugas masing-masing. Blog ini mencadangkan kepada penganjur supaya membuat permohonan permit terus kepada Ketua Polis Negeri Melaka jika mereka belum berbuat demikian.

(Nasional) BN adakan pilihanraya olok-olok, tanda PRU semakin hampir

BN akan mengadakan pilihanraya olok-olok tidak lama lagi. Jumaat ini Dewan Tertinggi BN akan bermesyuarat bagi membincangkan pelaksanaan pilihanraya olok-olok tersebut. Pilihanraya olok-olok atau 'Dry Run' biasa dilakukan oleh BN bagi menguji jentera dan kecenderungan pemilih. Ianya akan menjadi salah satu kayu ukur kepada BN bagi menilai persiapan dan peluang mereka pada PRU terdekat.

Nampaknya jelas bahawa BN benar-benar ingin mengadakan PRU dalam masa terdekat. Tandanya serangan media yang menggila, fitnah porno dan melampau kepada Anwar, pilihanraya olok-olok dan lain-lain.

Jadi kepada petugas PR jangan duduk diam lagi, 24 jam mesti digunakan untuk menggerakkan jentera dan memastikan rakyat faham dan sedar akan kebobrokan kerajaan BN yang zalim, khianat, rasuah dan lucah ini.

(Ceita masyarakat) Kenangan bersama ayahanda.

Ditangan saya sekarang tergengam erat business class boarding pass bertarikh 11 May 2010, puas saya fikirkan kenapa saya menyimpan keratan ini dgn elok dalam file saya...rupanya ia adalah satu kenangan untuk saya kenang sampai bila-bila." Tarikh hari ini pada tahun lepas jam 11.00 pagi waktu Malaysia, saya memohon untuk pulang ke Dubai dari Abah.

Selepas doktor pakar mengesahkan yg abah boleh keluar selepas waktu makan tengahari dari Unit Pliatif Hospital besar Melaka. Saya menghampiri abah dengan tesenyum. Saya mohon izin untuk pulang ke Dubai kerana anak-anak saya tinggal sendirian kerana suami ditugaskan ke Toulouse, France. Abah cuma diam dan memandang muka saya dengan mata bundarnya. Saya tersenyum tawar dan mengatakan doktor kata kesihatan abah makin baik jadi sudah di benarkan untuk berehat di rumah. Saya tau abah penat dan masih sakit, walaupaun salur urine nya makin clear tanpa titisan darah segar lagi.

"Abah kome balik dulu, sb Kartini ngan Kartika tinggal sendiri kat Dubai, nanti kome balik lagi ya Bah....lepas budak2 habis exam...." saya tau hati abah tak senang kerana dari beberapa hari lepas dia asyik menyebut nama abang2 saya, bertanya bila abang sulung dgn kakak ipar yg tinggal di Temerloh untuk melawat dia. Anak saudara yg duduk di kaki katil terus datang mendekati Abah. Saya pergi bersiap mandi di bilik air wad paliatif tersebut dan mencari pasport dan tiket saya, sambil di perhatikan oleh abah. " Mbung nak balik jugak ke?" Abah soal cucu nya yg masih berada di tepinya dgn mata yg bergenang. " Takkk.....Mbung kat sini jaga Tok, nanti mak ngan ayah kan nak datang....jawab Kartina anak saudara saya yg memang seorang yg lemah lembut dah sabar menjaga atoknya,.saya tahu hati abah sayu kerana saya nak tinggalkan dia, memang hati saya berbelah bahagi, tanggungjawab sebagai emak dan sebagai anak datang serentak, hati saya menangis sbb saya tak bole menangis depan abah, itu mmg pesan kakak supaya abah tak terlalu sedih. Saya jabat tangan abah duduk disinya dan mengucup dahinya yg hangat.

"Bila nak balik lagi?soal abah" " Nanti lagi 2 minggu kome balik." " Balik semua ker?" sambung abah lagi" "Insyaallah semua "...

Saya memandu kereta avanza saya dengan hati yg berat, tapi tangungjawab saya sebagai seorang ibu menunggu saya di Dubai. Itu lah saat terakhir saya berdepan dgn Abah kesayangan saya, kerana memang 2 minggu kemudian saya pulang semula untuk hanya menziarah kuburnya. Saya mendapat berita pemergian Abah pukul 4.04 pagi waktu Dubai dan penerbangan terawal yang saya boleh amik hanya lah jam10.00 pagi. Saya redha cuma saya sangat2 sayu kerana saya satu2 nya anak abah yg tak meribanya masa Abah pergi. Al fatihah untuk Abah. I luv u so much Abah.

Kepada yang masih mempunyai ibu dan ayah, jagalah mereka baik-baik.

Mohon kebenaran penulis untuk diposting di blog ini. Nama dalam cerita ini bukan nama sebenar.

TAZKIRAH ANWAR DAN DR WAHBAH ZUHAILY DI MARKAZ BUKIT KATIL JUMAAT INI

Datuk Seri Anwar Ibrahim dan dr Wahbah Az Zuhaily akan menyampaikan tazkirah Maghrib pada hari Jumaat 13 Mei ini di Markaz Bukit Katil. Seluruh rakyat negeri Melaka dijemput hadir.

(Nasional) GST akan diperkenalkan selepas BN menang PRU13?

Perdana Menteri Najib Razak berkata cukai barangan dan perkhidmatan (GST) akan diperkenalkan apabila tiba masanya selepas rakyat faham. Ini bermakna kerajaan BN memang sudah lama memasang niat untuk menguatkuasakan GST ini walaupun mendapat tentangan rakyat. Selepas sekian lama GST ini senyap sunyi, kini Najib membayangkan ianya akan tetapi dikenakan kepada rakyat apabila masanya sesuai.

Laporan itu menyebut bahawa apabilla GST ini diperkenalkan kemungkinan besar cukai pendapatan akan dikurangkan. Pandai betul Najib hendak memujuk dan memperdayakan rakyat. GST ini terkena kepada semua orang tidak kira yang miskin dan kaya. Bila GST diperkenalkan harga barangan dan perkhidmatan akan meningkat dan ianya tidak mengira samada orang kaya atau miskin semua orang akan terasa impaknya. Jika cukai pendapatan dikurangkan orang miskin tidak akan terasa kerana mereka tidak layak untuk membayar cukai pendapatan. Maka golongan miskin ini akan teruk mengalami kesempitan hidup lantaran kenaikan harga barang akibat GST. Oleh itu mereka yang paling terasa dengan GST ini ialah orang miskin. Bagi yang berpendapatan sederhana pula,  pemotongan cukai pendapatan pun tidak akan dapat menampung kenaikan harga barang akibat GST. Perbelanjaan harian akan meningkat kerana semua barangan dan caj perkhidmatan akan meningkat.

Oleh itu kita mengharapkan PR dapat memberikan penerangan kepada rakyat supaya tidak mudah tertipu oleh penipu besar seperti kerajaan BN ini. BN mesti dihalang terus memerintah Malaysia selepas PRU 13. Setiap rakyat mesti menolak calon BN pada PRU 13 nanti.

Jawatankuasa menentang GST yang ditubuhkan oleh NGO dan parti politik mesti digerakkan semula. Kita yakin jika BN menang PRU 13 nanti GST dan segala macam dasar yang menekan rakyat akan diperkenalkan bagi menampung perbelanjaan yang digunakan semasa PRU 13.

(Nasional) Utusan mesti tarik balik artikel dan mohon maaf kepada rakyat Malaysia

Malaysiakini melaporkan bahawa Shamsul Yunus, yang menulis di blog Marahku, adalah antara dua penulis yang dipetik oleh akhbar milik Umno, Utusan Malaysia dalam laporannya yang menuduh DAP berkemungkinan bersekongkol dengan paderi untuk menjadikan Kristian agama rasmi persekutuan dan membolehkan penganut agama itu dilantik sebagai perdana menteri.

Blog Shamsul di marahku.blogspot.com didapati kosong sejak semalam. Semua posting juga didapati telah dipadamkan.

Utusan memetik postingnya yang berjudul “Agong under threat? DAP wants to make Christianity the official religion of Malaysia?” yang membidas DAP kerana cuba meminda perlembagaan persekutuan bagi membolehkan penganut agama Kristian menjadi perdana menteri.

Tindakan blogger ini menarik balik postingnya ini seolah-olah menunjukkan bahawa tulisanya hanyalah serkap jarang dan fitnah semata-mata. Untuk itu kita meminta Utusan MENARIK BALIK ARTIKEL MUKA DEPANNYA DAN MEMOHON MAAF KEPADA SELURUH RAKYAT MALAYSIA KERANA MENYEBABKAN RAKYAT TERGANGGU DENGAN ISU SENSITIF INI.

Pihak berwajib juga mesti mengambil tindakan kepada blogger dan media yang terlibat mensensasikan FITNAH ini.

(Kawasan) Ketua dan Setiausaha Umno cuba pukul pimpinan PAS Kawasan

Setiausaha PAS Kawasan Bukit Katil, Haji Ramli Dalip membuat laporan Polis Isnin lalu berikutan tindakan Ketua Umno Kg Bukit Beruang Dalam, Ramli Mohd Ali yang cuba memukulnya pada petang hari yang sama.

Dalam kejadian tersebut, Ramli Mohd Ali dan Setiausaha Cawangan Bukit Beruang Dalam, Borhan Salim telah menahan Ramli yang sedang berjogging kira-kira jam 6.30 petang tidak jauh dari rumahnya di Kg Bukit Beruang.

"Ramli Mohd Ali mengeluarkan pelbagai tuduhan terhadap saya berikutan ceramah PAS Sabtu lalu dan tidak lama kemudian beliau cuba mengambil batu bata hendak memukul saya".

"Mujur ianya dapat dileraikan oleh beberapa penduduk kampung yang berada tidak jauh dari tempat kejadian".

Ramli berkata beliau amat kesal dengan kejadian ini kerana Ketua Umno tersebut sepatutnya berpolitik secara matang bukannya bertindak ala samseng dan 'gangster' seperti ini.

Menurutnya Ramli Mohd Ali benar-benar memalukan partinya dan dirinya sendiri kerana beliau sendiri adalah seorang pegawai kanan di sebuah anak syarikat kerajaan negeri.

Berikutan dengan itu Ramli telah membuat laporan Polis di Balai Polis Bukit Baru pada malam Isnin lalu. Dalam laporan yang bernombor BK Baru/001749/11 Ramli menamakan pemimpin Umno Cawangan itu sebagai orang yang cuba memukulnya.

(Negeri) Pindah Pengundi, DAP cabar Ali Rustam

Ahli Dewan Undangan Negeri Ayer Keroh, Khoo Poay Tiong mencabar Ketua Menteri Melaka, Ali Rustam supaya membuktikan dakwaan bahawa DAP memindah pengundi ke Parlimen Bukit Katil.

"Kita cabar Ali Rustam supaya buktikan bahawa DAP memindahkan pengundi dari kawasan lain ke kawasan Parlimen Bukit Katil".

"Jika beliau gagal buktikan bermakna beliau menipu rakyat" kata Khoo pada sidang akhbar di pejabatnya di Bukit Beruang semalam.

Ali Rustam dalam kenyataan medianya semalam menyatakan bahawa DAP telah memindahkan pengundi ke Parlimen SPR dan beliau meminta SPR membuat siasatan. Beliau berkata terdapat 25 orang pemilih pada alamat yang sama.

Sementara itu Timbalan Ketua Penerangan PAS Negeri Melaka, Yusof Wahab pula berkata kerja-kerja jahat seperti biasanya dilakukan oleh BN di kawasan-kawasan yang mereka rasakan akan kalah.

"Di Selangor, Umno dan BN memunggah pengundi-pengundi dari luar untuk merampas negeri Selangor dari PR, ianya didedahkan secara jelas dengan bukti-bukti yang nyata oleh PAS dan PR negeri Selangor".

"Ali Rustam cuba memfitnah PR di Melaka sedangkan kerja-kerja sedemikian sudah menjadi darah daging Umno dan BN" kata Yusof.

10 May 2011

(NEGERI) CIKGU MALA DILANTIK TYDP LABIS

Mungkin berita ini agak terlewat tetapi mungkin masih ada yang belum tahu. Bekas calon PRK Dun Tenang, Cikgu Normala Sudirman dipilih sebagai Timbalan Yang Dipertua PAS Kawasan Labis pada mesyuarat agung PAS Kawasan itu 24 April lalu.

Kawasan mana lagi agaknya yang mempunyai TYDP Muslimat. Sebelum Dr Rosni Adam pernah menjadi NYDP PAS Kawasan Bandar Tun Razak dan mungkin dalam sejarah perjuangan PAS ada pimpinan muslimat lain yang pernah menyandang jawatan yang sama sebelum ini.

(Tempatan) Laporan Polis S/U PAS Kawasan Bukit Katil diancam pemimpin Umno

Setiausaha PAS Kawasan Bukit Katil, Haji Ramli Dalip membuat laporan Polis malam tadi kerana diancam oleh pemimpin Umno Bahagian Bukit Katil di Bukit Beruang semalam.

Pemimpin Umno tersebut cuba memukul beliau tanpa sebarang sebab yang munasabah. Ramli akan membuat pendedahan lebih lanjut tidak lama lagi. Pemimpin Umno tersebut adalah salah seorang Pegawai atasan anak syarikat kerajaan negeri.

Pendedahan akan menyusul dalam masa terdekat.

(Nasional) Ada pihak hendak sabotaj kereta Anwar

Pemandu kepada ketua pembangkang itu, yang sudah bekerja dengan beliau selama 28 tahun, Abdullah Sani bin Haji Said akan membuat satu laporan polis di Balai Polis di Merchant Square hari ini berikutan mengesyaki ada unsur-unsur sabotaj kepada kereta yang biasa digunakan untuk menghantar Anwar dan keluarganya.

Malah satu kemalangan telah berlaku sebelum ini pada 19 hb April 2011 yang lalu. Pihak media turut dijemput hadir membuat liputann terhadap laporan Polis yang akan dibuat hari ini

Sumber : Milosuam

(Negeri) Seminar Qazaf Jumaat di Hotel Straits Meridian

PKR negeri Melaka akan mengadakan Seminar Qazaf pada hari Jumaat ini 13 Mei 2011 bermula jam 5.00 - 7.00 petang bertempat di Hotel Straits Meridian, Bukit Baru Melaka,

Ahli panel program tersebut ialah Datuk Seri Anwar Ibrahim, Datuk Hashim Yahya (Bekas Mufti Wilayah) dan Dr Mohd Nor Manuty.

Kepada yang berkelapangan dijemput hadir. Untuk sebarang pertanyaan sila hubungi 0136182907 (Haji Sufian).

(Nasional) Tarif Air naik, gula naik, Petrol Naik, Rakyat Makin Sengsara

9 Mei : Baru minggu lepas minyak RON97 naik 20 sen. Belum reda rakyat menarik nafas hari ini kerajaan BN menaikkan pula harga gula sebanyak 20 sen juga. Alasan kenaikan harga 2 barang penting tidak lain adalah untuk rasionalisasi subsidi dan menjimatkan duit kerajaan. Satu lagi alasannya ialah harga barangan tersebut jauh lebih rendah dari negara-negara jiran.

Jika itu alasan yang diberikan maka tunggulah wahai rakyat Malaysia barangan utama itu akan dinaikkan puluhan kali selepas ini kerana kerajaan akan tetap memberikan alasan yang sama hanya untuk menyedap kata -kata dan memujuk rakyat. Yang peliknya Malaysia sebagai pengeluar minyak tetapi acapkali menaikkan harga minyak???

Terbukti sebenarnya kerajaan yang ada sekarang sudah tidak mampu lagi untuk memberikan kesejahteraan kepada rakyat. Bila kerajaan hendak berjimat maka rakyatlah yang dipaksa membayar lebih untuk barangan seperti minyak dan bahan utama lain. Pemimpin kerajaan dan pegawai-pegawai tinggi kerajaan tidak pula mnegamalkan penjimatan. Projek-projek besar terus dilaksanakan, rasuah menjadi-jadi, penyelewengan di sana-sini, ketirisan wang rakyat berlaku. Bila kerajaan hendak berjimat rakyat yang dikenakan dahulu.

Rakyat negeri Melaka lagi teruk, 1 April lalu tarif air dinaikkan Maksudnya sudah 3 kali mereka mengalami kenaikan barangan dalam masa 2 minggu. Sudah tentu mereka merasa impak besar dalam masa terdekat. Bila air, minyak dan gula naik sudah tentu barangan lain akan juga melambung naik. Rakyat akan terus sengsara dan menderita.

Kita ingin menyedarkan rakyat bahawa KERAJAAN BN YANG ADA PADA HARI INI SUDAH TIDAK MAMPU LAGI MEMERINTAH. MEREKA GAGAL UNTUK MEMASTIKAN RAKYAT SEJAHTERA. MALAH MEREKA MENAMBAH SENGSARA RAKYAT DENGAN MENAIKKAN TARIF AIR, HARGA MINYAK DAN GULA HANYA SEMATA-MATA UNTUK BERJIMAT DAN AKHIRNYA RAKYAT JADI MANGSA.

SIAPA YANG MAHUKAN KRISTIAN JADI AGAMA RASMI?

Akhbar Utusan sekali lagi memainkan isu sensitif. Kali ini mereka menjadikan tajuk mukadepan tentang agama kristian yang didakwa mahu dijadikan agama rasmi.

Yang peliknya siapa sebenarnya yang mahukan kristian menggantikan Islam sebagai agam rasmi????
  • PAS, PKR dan DAP dengan jelas berjanji akan mempertahankan Islam sebagai agama rasmi. Persetujuan jelas dinyatakan pada Konvensyen gabungan tersebut.
  • DAP menjelaskan sekali lagi bahawa mereka akan tetap bersetuju bahawa Islam adalah agama rasmi dan tidak pernah berbangkit isu menjadikan kristian sebagai agama rasmi.
  • Paderi-paderi besar di Malaysia juga menafikan perkara itu
Jadi siapa sebenarnya yang mahukan kristian menjadi agama rasmi?
Mengapa isu ini dibesar-besarkan?
Apa tujuannya?

Kita yakin pemerhati politik dan rakyat prihatin faham bahawa isu ini dimainkan adalah semata-mata untuk memburuk-burukkan PR khasnya DAP dan PKR.

Ada pula yang menuduh PAS senyap sunyi tidak membuat kenyataan. Apa perlunya PAS membuat kenyataan menegur DAP dan PKR sedangkan jelas terbukti bahawa PR akan tetap mempertahankan Islam sebagai agama rasmi.

Kita tunggu dan lihat siapa apa tindakan pihak berkuasa dalam hal ini. Sepatutnya akhbar Utusan siang-siang lagi diambil tindakan kerana memainkan isu sensitif. Jika Harakah, KeADilan dan Roket memainkan isu sensistif sebegini sudah tentu akhbar tersebut diambil tindakan keras.

Ramai yakin bahawa isu ini sengaja dibangkitkan oleh pihak yang kita tahu siapa guna untuk mendapat political mileage dengan memfitnah PR.

Dengan bersandarkah tulisan dalam blog yang boleh ditulis oleh sesiapapun isu ini disensasikan hanya semata-mata ianya memberikan impak yang besar kepada pihak tertentu yang sedang tergugat.

GULA NAIK HARGA : SEDARLAH WAHAI RAKYAT MALAYSIA

Harga gula akan naik 20 sen kepada RM2.30 sekilogram berkuatkuasa esok (10 Mei).

Penyelarasan subsidi itu akan membolehkan kerajaan berjimat sebanyak RM116.6juta.

Menurut Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Mohd Zain Mohd Dom, kenaikan itu selaras dengan keputusan Mesyuarat Majlis Ekonomi pada hari ini.

Beliau berkata langkah ini adalah selari dengan strategi jangka panjang kerajaan untuk merasionalisasikan subsidi secara berperingkat-peringkat.

Bila kerajaan hendak berjimat rakyat yang jadi mangsa. Elaun menteri, pembaziran perbelanjaan menteri dan sebagainya tidak diusik. Pemborosan, ketirisan, rasuah dan penyelewengan tidak dijadikan langkah untuk berjimat sebaliknya rakyatlah yang dibebankan bila kerajaan hendak berjimat. Apakah kerajaan yang semacam ini yang rakyat mahukan.

Implikasi kenaikan gula :-

1) Harga barangan makanan yang kebanyakan menggunakan gula sudah tentu akan naik tanpa dapat dikawal
2) Rakyat akan lebih sengsara kerana terpaksa berbelanja lebih untuk kos makanan.
3) Rakyat akan lebih menderita kerana pendapatan dan gaji mereka tidak juga naik.

Oleh itu sedarlah wahai rakyat, pilihanraya akan datang mari sama-sama kita menaikkan kerajaan yang mampu untuk memberi kesejahteraan kepada rakyat, yang pasti bukan BN.

09 May 2011

(Kenyataan akhbar) Dr Mahathir semakin merapu tuduh PAS alat DAP

Parti Islam Se-Malaysia menganggap Tun Dr Mahathir semakin merapu, kerana mendakwa PAS alat DAP, ketika beliau merasmikan Mesyuarat Agung Umno Cheras. Tun Mahathir mendakwa kewujudan PAS menyebabkan orang Melayu berpecah. PAS hendak tanya balik kepada Tun Dr Mahathir kenapa Umno diwujudkan pada tahun 1946, sedangkan sudah ada Parti Kebangsaan Melayu Malaya (PKMM) 1945 yang mewakili orang Melayu. Menunjukkan Umno juga parti yang ditubuhkan untuk memecah belah orang Melayu atas restu penjajah, buktinya kenapa Umno tidak diharamkan ketika Ordinan Darurat 1948 sehingga semua parti yang tidak sealiran diharamkan seperti PKMM dan Hizbul Muslimin.


PAS alat DAP adalah modal lapok Umno ketika orang Melayu menolak Umno dan cuba untuk menutup kelemahan Umno yang menjadi kuda tunggangan MCA, Gerakan dan MIC. Siapa yang bagi kerusi majoriti Melayu kepada MCA, MIC dan Gerakan.? Apa bukti PAS alat DAP?. PAS boleh buktikan pengkhianatan Umno kepada Melayu atas nama Melayu terutama di zaman beliau memerintah negara selama 22 tahun. Tahun 1990 seramai 80 penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang tinggal di tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort. 300 ekar tanah rezab Melayu di Pulau Redang Terengganu dijual kepada Vicent Tan.

Nampaknya Tun Dr Mahathir masih cuba untuk membodohkan rakyat kononnya ulama' yang berada di dalam Umno menubuh PAS, kerana tidak mendapat tempat kerana tidak pandai berbahasa Arab. Faktanya ialah ulama' keluar untuk menubuhkan PAS kerana teguran ulamak mengenai judi tidak diperdulikan, maka ulamak merasakan perlu ada jamaah yang bebas daripada Umno supaya Islam terpelihara. Dulu Tun menipu rakyat mengatakan PAS ditubuhkan restu penjajah, hakikatnya Umno ditubuhkan atas restu penjajah. PAS ingin mengingatkan kepada Tun Mahathir tidak boleh tipu orang dalam setiap masa, insyaAllah PAS akan membetulkan fakta yang ditipu oleh Tun supaya rakyat tahu siapa pengkhianat Melayu dan Islam.

PAS merasa geli hati apabila Tun memuji perjuangan PAS zaman Dr Burhanudin Helmi dan Datuk Asri, kerana perjuangan mereka betul. Bukankah beliau orang yang bertanggungjawab sehingga PAS ditendang daripada BN, ketika krisis politik di Kelantan. Beliaulah orang yang diamanahkan oleh Umno untuk menyelesaikan kemelut tersebut, akhirnya PAS ditendang kerana menentang undang-undang darurat di Parlimen. Bukankah waktu itu PAS dipimpin oleh Datuk Asri Muda? Kenapa sekarang baru memuji Datuk Asri?

Ustaz Idris Ahmad
Ketua Penerangan PAS Pusat

(Nasional) Tiada Isu hentam PR, isu perkauman dijadikan senjata

8 Mei : BN sebenarnya tidak mempunyai isu untuk melemahkan PR dan kerajaan negeri pimpinan PR. Apa lagi isu yang mereka ada untuk memburuk-burukkan PR dan Kerajaan PR selain isu perkauman, hendak main isu negeri miskin negeri PR kaya dan senang; hendak main isu tidak pandai memerintah ianya tidak berbangkit, hendak main isu kemiskinan rakyat negeri BN lagi teruk miskinnya ...........jadi apa pilihan mereka selain membakar isu perkauman agar sokongan kepada mereka meningkat.

Jadi mahu tidak mahu terpaksalah mereka memainkan isu perkauman dan agama untuk meraih sokongan khasnya pengundi Melayu. Macam-macam tuduhan dan fitnah dilakukan kepada parti-parti dalam PR khasnya PKR dan DAP. PAS turut sama terkena tempias dari serangan kepada 'rakan kongsi'nya itu. Terbaru isu agama Kristian menjadi agama rasmi. Perkara ini tidak masuk akal, langsung tidak berbangkit kerana PR awal-awal lagi menyatakan bahawa agama Islam akan tetap menjadi agama rasmi dan akan ia akan diperkukuhkan lagi bukannya membiarkan Islam menjadi jumud dan tidak berkembang seperti sekarang. Apa yang kita sekarang, Islam hanya diletakkan setaraf dengan Jabatan-jabatan lain dan ianya bykan agama memerintah.

Isu PR anti Melayu dan Islam juga sering dimainkan oleh Umno/BN untuk mengujudkan kebencian umat Melayu Islam terhadap parti-parti dalam PR khasnya PAS. Lihat bagaimana Umno cuba mengeksploitasikian isu ini dengan pelbagai cara , ragam berita, rencana dan  sebagainya guna untuk mengelirukan umat Islam agar  mempercayai bahawa PR tidak suka kepada Islam.

Lebih malang lagi puak-puak ini sanggup menjadikan video porno sebagai salah satu cara kempen mereka untuk meraih sokongan. Mereka langsung tidak gusar dan bimbang dengan akhlaq remaja dan anak muda.

Sampai bila agaknya Umno/BN akan menggunakan taktik kotor dan jahat sebegini?????

(Dalaman) Segera tubuh 'Winning Team', belum terlambat

Bukit Katil 8 Mei : Ramai pemerhati politik menjangkakan Pilihanraya Umum akan berlangsung pada tahun ini juga. Namun ramai juga yang tidak meramalkan sedemikian. Apapun bagi sebuah parti politik samada pilihanraya cepat atau lambat, mereka mesti sentiasa bersedia untuk menghadapi sebarang kemungkinan.

Bagi PAS, kita sentiasa bersedia sepanjang masa. PAS bergerak bukannya secara bermusim. Tetapi kita bergerak setiap masa sebagai sebuah Gerakan Islam dan Parti Siasah. Kerja dakwah kita pernah berhenti walau sedetik. Jika ianya berhenti maka wajar ahli gerakan Islam beristighfar kepada Allah kerana tuntutan dakwah adalah wajib dan tidak pernah terhenti. Begitu juga dengan gerakan siasah Islam.Kita mesti peka dengan segala perkara yang berlaku disekeliling kita tanpa mengira masa, tempat dan kedudukan.

Bagi menghadapai PRU 13, semua peringkat mesti menubuhkan 'team' yang kita mimpinkan iaitu 'Winning Team' (WT). Apakah ciri-ciri 'WT' ini adalah team yang sentiasa taat kepada Allah dengan segala amalan wajib dan sunnat seperti tahajjud, puasa dan sebagainya. Selain itu anggota WT juga seorang yang komited, berilmu, bersemangat, sanggup berjihad, siapa siaga sepanjang masa, wala' kepada pemimpin dan seumpamanya. Pendekata WT cukup lengkap dengan segala ilmu pilihanraya, strategi dan tipu muslihat pilihanraya. 

WT bukannya boleh dibentuk sekelip mata tetapi ianya tidak mustahil dapat dibentuk. Oleh itu mari sama-sama kita menyediakan diri kita untuk menjadi WT dengan kita bersedia ditarbiah, dilatih dan sebagainya. Jangan kita hanya berangan-angan untuk menang tetapi tidak pernah bersedia untuk mempersiapkan diri menjadi anggota WT.

Kita amat tertarik dengan pembentangan Ahli Parlimen Kuala Selangor Dr Dzulkifli Ahmad (gambar), Sabtu lalu, yang menyatakan bahawa kemenangan bukan sesuatu yang boleh dicapai dengan mudah tanpa persediaan rapi dan bersungguh-sungguh. Perjuangan menegakkan Islam bukannya perjuangan main-main dan sambil lewa. Perjuangan ini memerlukan perancangan, strategi dan tipu muslihat yang ditunjangi dengan ilmu, taqwa, jihad dan semangat setiap anggota jemaah.

Beliau berkata demikian dalam pembentangan beliau kepada petugas-petugas PAS di Bukit Katil Sabtu lalu.

(Nasional) Siapa boleh kepalai GERAK 2?

8 Mei : Ketika Datuk Seri Anwar Ibrahim dipecat dari jawatannya sebagai Timbalan Perdana Menteri dan diftnah dengan tuduhan liwat, seorang negarawan bernama Ustaz Fadzil Mohd Noor tampil menubuhkan GERAK dan berjaya mengumpulkan parti-parti politik dan NGO untuk membela Anwar. Kini Anwar difitnah sekali lagi dan digantung dari Dewan Rakyat. Fitnah kali ini lebih hebat '2 in 1' iaitu LIWAT dan VIDEO LUCAH. Namun kita lihat perjuangan beliau tidak disambut sepertimana perjuangan GERAK yang jelas didokongi oleh semua pihak.

Semua orang tidak dapat menafikan bahawa Barisan Alternatif terlahir dari penubuhan GERAK yang dipimpin Almarhum Ustaz Fadzil Mohd Noor. Kini beliau sudah tiada untuk memimpin GERAK sekali lagi. Wajib ada seorang pemimpin yang mampu untuk menggerakkan GERAK kembali.

Anwar dilihat bergerak sendiri bersama-sama dengan PKR tanpa sokongan padu dan hebat dari parti-parti politik dan NGO lain. Mengapa?

Parti-parti politik seperti DAP dan PAS sepatutnya mengambil peluang dari kezaliman dan kedurjanaan Umno/BN dengan turun habis-habisan mengajak NGO dan rakyat sekali lagi menggerakkan GERAK. Kegagalan pihak terbabit untuk mengambil peluang dari fitnah ini tidak dapat kita pastikan sebabnya.

Namun masih ada waktu lagi untuk parti-parti politik dan NGO untuk menggerakkan GERAK 2. Cepat jangan terlambat. Anwar masih terus dizalimi dan diaibkan. Ayuh tubuhkan GERAK 2 untuk kita bergerak ke segenap penjuru dunia khususnya di Malaysia bagi menerangkan kepada rakyat betapa zalim dan bobroknya Umno/BN.

08 May 2011

RAKYAT MAKIN SEDAR SIAPA PELAMPAU PERKAUMAN DAN AGAMA

Rakyat makin sedar siapa sebenar rasis dan pelampau perkauman serta agama. Kalau sebelum DAP dan PAS dituduh sebagai pelampau perkauman dan agama kini rakyat sedar siapa sebenarnya pelampau. Hari demi hari puak-puak yang tamakkan kuasa menggunakan media membakar semangat perkauman bagi meraih sokongan sesuatu bangsa.

Rakyat yang semakin celik sekarang semakin cerdik menilai dan menimbangkan siapa sebenarnya rasis dan pelampau agama. Yang penting mereka mula sedar siapa PAS dan siapa DAP.

MALAYSIA PATUT MALU PADA SINGAPURA

Pilihanraya Umum Singapura berakhir semalam. Parti pembangkang berjaya menambah kerusi. Apa yang menarik ialah Kerajaan Singapura yang diperintah oleh PAP ternyata mempunyai minda yang terbuka, moden dan bertamadun apabila membenarkan semua parti yang bertanding berkempen dan bercakap di dalam media arus perdana samada media elektronik maupun media cetak. Jauh sekali bezanya dengan BN di Malaysia yang mindanya tertutup, kuno dan tidak bertamadun. Pembangkang jangan harap dapat keluar dalam media dan surat khabar.
Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter