.

.

21 December 2013

TAK HABIS-HABIS DENGAN MAKMAL

Sikit-sikit makmal, makmal, makmal. Berapa banyak makmal daa. Ini bukan masa untuk buat kajian, ini masa untuk membantu dan mengeluarkan rakyat dari kesusahan. Tarak akai orang ..........

Berapa banyak pun makmal yang dibuka dan ditubuhkan jika perangai pemimpin BN yang suka boros, menyalahguna kuasa dan sebagainya tidak diubah 1000 makmal akan tinggal makmal.

Laporan Ketua Audit Negara saban tahun membongkar segala kelemahan dan kedurjanaan mereka namun ianya tidak langsung mengubah perangai dan sikap mereka.

Rakyat pula terus dibuai dengan janji-janji manis dan gula-gula yang diberi tanpa memikirkan kesusahan jangka panjang. Amaran yang diberi semasa PRU13 menjadi kenyataan.......

LAGI KENYATAAN BODOHKAN RAKYAT

Tak habis-habis mereka cuba membodohkan rakyat dengan kenyataan yang melucukan. 

Semalam Tenaga Nasional Berhad (TNB) dan Suruhanjaya Tenaga Malaysia sekali lagi memberi jaminan majoriti pengguna biasa tidak akan terjejas dengan kenaikan tarif elektrik bermula Januari tahun depan.

Pengurus Besar Kanan (Perkhidmatan Pelanggan) Bahagian Pengedaran Ir Kamaliah Abdul Kadir berkata rekod TNB menunjukkan 4.6 juta atau 70 peratus akaun pengguna akan tetap membayar harga lebih kurang sama dalam bil bulanan mereka.

Apakah beliau cuba memujuk rakyat dengan kenyataan ini sedangkan rakyat tahu bahawa bukan sahaja tarif ini yang akan naik malah lebih parah harga barangan yang akan melambung tinggi tanpa dapat dikawal atas alasan kos pengeluaran meningkat kerana tarif elektrik naik.

Janganlah kamu ingin menjadi barua pemimpin yang memang sengaja ingin membebankan rakyat pemerintahan mereka yang penuh dengan rasuah, penyelewengan dan kelemahan serta pembaziran yang menyebabkan kantung negara semakin menipis. Bila keadaan ini terjadi mereka menghala segala kesusahan ini untuk ditanggung oleh rakyat atas dasarnya kononnya untuk masa depan negara dan rakyat.



19 December 2013

KENYATAAN INI CERDIK ATAU BANGANG?


Cuba anda kaji kenyataan di bawah ini cerdik atau bangang. Atau ianya hanya untuk mengelirukan rakyat.

Langkah kerajaan menaikkan pelbagai kadar, sekali gus mengurangkan subsidi, mungkin tidak popular, tetapi ia baik untuk ekonomi dan "baik untuk rakyat", kata jurucakap kerajaan.

"Untuk mempertahankan ekonomi kukuh Malaysia, kita perlu menjadikan perbelanjaan kita terkawal. Ini bermaksud menaikkan beberapa kadar dan memotong beberapa subsidi...

"Sesetengah langkahnya mungkin tidak popular tetapi dalam tempoh sederhana ia baik untuk untuk ekonomi dan juga baik untuk rakyat," kata jurucakap kerajaan dalam kenyataan hari ini.

Langkah itu juga perlu bagi mengekalkan kedatangan pelabur dan membantu Malaysia pertumbuhan kukuh dalam bidang pekerjaan dan pendapatan sejak empat tahun lepas.

Penggal kedua pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menyaksikan kenaikan petrol dua kali tahun ini, diikuti dengan harga gula. 

Tarif elektrik, kadar kos pengangkutan awam dan tol di 15 lebuh raya pula dilaporkan meningkat tahun depan.

Cukai barangan dan perkhidmatan pula akan diperkenalkan pada 2015.
NONE

RESULT PMR : NAK JADI MENTERI TAK PERLU PAKAI OTAK


Nafas Razak tersekat2.. Lututnya mengigil2.. Result PMR digenggam kemas.. 4C.. 3D.. 1E.. Terus terbayang wajah bapaknya yg garang bak Lion King.. Memang sah dapat penampar.. Razak mengeluh, menyesal dgn sikapnya yg malas belajar.. Masa exam, semua dijawab mengkhinzir buta..


Sampai di rumah, bapaknya menunggu di muka pintu.. Razak meneruskan langkah longlai dan bersiap sedia menerima tamparan bapaknya..

Bapak: Hah Jak.. macamana dgn PMR kau?..
Razak: Err... 4C.. 3....
Bapak: 4C? habis tu A takde langsung?
Razak: Takde Pak...

Razak memejam mata sambil menunggu tamparan Lion King.. Tiba2 bapaknya menepuk2 bahu Razak..

Bapak: Alhamdullilah.. Syabas Jak.. Syabas...
Razak: Hah? Bapak perli Jak ke?
Bapak: Tak Jak. Bapak tak perli Jak.. Jak mempunyai masa depan yang cerah Jak..

Razak semakin pening.. Bapaknya sekarang bukan bapaknya yang dulu.. Dulu ditendang sekarang Jak disayang.. Aisshh.. Bapakku terminum air ketum ke ni? Fikir Razak..

Razak: Kenapa bapak cakap macam tu?
Bapak: Kau berpotensi jadi MENTERI Jak..
Razak: Maksud bapak..
Bapak: Yelah.. kan MENTERI2 semua jawab tak "pakai otak" samala macam kau Jak...
Razak: Errrrrrr..""

~ fb MaT tAiKO

LETAK GAMBAR TOK GURU NIK AZIZ SATU KESALAHAN ......BARU KU TAHU

Baru ku tahu letak gambar Tok Guru Nik Abdul Aziz pada cermin kereta merupakan suatu kesalahan. Mana punya undang-undang ini???

Kalau letak gambar Kak RM dan Pok Jib macamana pula?

Dunia sudah menjadi caca marba ....pelekat kereta pun orang sudah takut.

~ FB Tok Guru Nik Abdul Aziz 

MENTERI TERHEBAT DI DUNIA .....TIADA YANG BOLEH CHALLENGE!!!


JAWATAN KOSONG .......CEPAT HANTAR RESUME

Jabatan Facebook Negara....
Jabatan WhatsApp Negara....
Jabatan WeChat Negara........
Jabatan Google Negara....
Jabatan Blogger Negara. ...

.....banyaklah jawatan kosong untuk diisi...


"Jabatan Facebook Negara"

Senarai-senarai Harga pengguna Facebook Selepas ini : 

1.Update Status - RM2.00 
2.Upload Gambar - RM1.49 
3.Share Status - RM0.65 
4.Share Gambar - RM1.00 
5.Iklan-Iklan - RM4.00 
6.Jualan Online - RM5.00 
7.Buat Page - RM8.90 
8.Buat Group - RM6.00 
9.Copy and Paste - RM3.99 
10.Daftar Akaun - RM19.99 

betul ke bohong????? kalau betui .......


~ FB Nalsor Laniaz dan Blog PKRL

JENAYAH : AMALKAN HUKUM ISLAM, CEGAH KEMUNGKARAN DAN BANYAKKAN PROGRAM AGAMA

Isunya bukan setakat bilangan anggota Polis yang tidak cukup tetapi isunya kegagalan kerajaan untuk mendidik rakyat menjadi manusia yang beriman, berakhlaq dan bermoral.

Ada banyak cara untuk mendidik ...antaranya melalui sistem pendidikan formal, sistem pendidikan agama yang formal dan tidak formal seperti membanyakkan kuliah, tazkirah dan program agama di surau, masjid dan sebagainya. Paling besar ialah cara mendidik rakyat melalui hukum Islam - hudud, qisas, takzir dll yang jelas dinyatakan oleh Allah menjadi pencegah kepada kemungkaran.

Malangnya sehingga ke hari ini kerajaan gagal menguatkuasakan hukum2 Allah ini. Lebih teruk lagi mereka tidak menggalakkan kuliah2 agama malah ada yang dihalang atas pelbagai alasan.

Jadi PAS Kawasan Bukit Katil mencadangkan perkara-perkara di bawah :

1) Beransur-ansur menguatkuasakan hukum-hukum Allah seperti hudud, qisas, takzir dan lain-lain. Jika ada negeri-negeri yang ingin menguatkuasakannya beri sokongan dan galakan.

2) Perbanyakkan program-program agama di sekolah, masjid, surau 

3) Anjurkan program agama yang dapat menarik anak-anak muda kepada agama dengan menjalankan aktiviti yang kreatif sesuai dengan jiwa kepemudaan.

4) Hentikan segala program maksiat dan mungkar

5) Fokuskan tugas-tugas Polis untuk membenteras jenayah bukannya terlibat dengan pemantauan program-program parti politik dan sebagainya. 

6) Tingkatkan lagi skill dan kemahiran anggota Polis dengan memberikan latihan khusus untuk membenteras jenayah.

RAKYAT TAGIH JANJI : KAU LUPA JANJI .....MANA JANJI MANISMU ....

Manis perginya JANJI MANISMU .....rakyat sentiasa menuntutnya. Di saat sedang sengsara dengan kenaikan harga barang, harga minyak, harga gula. Kau tambah lagi kesengsaraan kami dengan kenaikan tarif elektrik dan tol. 

Kau bukan tak tahu dengan kenaikan tarif elektrik dan tol sudah tentu harga barang akan bertambah naik kerana kos pengangkutan naik. Maka pengeluar barangan dan penyedia perkhidmatan terpaksa menaikkan harga barang.

Sudah pasti rakyatlah yang akan menerima padahnya .................

18 December 2013

SIAPA PENIPU .........MASIHKAH KAU INGAT ........NILAIKAN SENDIRI


JOM BAYAR TOL .......BANTU KERAJAAN BN YEEEEE


KEDAI SYIAH ...TAK LAMA LAGI KENA SERBU


17 December 2013

PAS MELAKA BENTUK JAWATANKUASA PENUH SESSI 2013/2015

PAS Melaka selesai melantik Ahli Jawatankuasa sessi 2013/2015 pada mesyuarat Badan Perhubungan PAS Melaka di Pejabat Perhubungan PAS Melaka malam tadi.

Pengumuman tersebut dibuat oleh Pesuruhjaya PAS Melaka, Adly Zahari dengan persetujuan sebulat suara semua Ahli Badan Perhubungan PAS Melaka.

Yang Diperua PAS Jasin, Ustaz Kamaruddin Sidek dikekalkan sebagai Timbalan Pesuruhjaya 1.
Manakala Ustaz Ashraf Mukhlis Minghat dilantik sebagai Timbalan Pesuruhjaya 2. Manakala Timbalan Pesuruhjaya 3 sessi lalu, Mohd Sofi Abdul Wahab dipilih semula untuk sessi ini.

Bekas Ketua Dewan Pemuda Negeri sessi lalu, Yuhaizad Abdullah dilantik sebagai Setiausaha Perhubungan yang baru. Ketua Penerangan yang baru diamanahkan kepada Baihaki Ismail. Manakala Hawa Yaakob dilantik sebagai Bendahari.

Yang Dipertua PAS Kota Melaka, Harun Mohamad dilantik sebagai Pengarah Jentera Pilihanraya Negeri menggantikan Bahiki Ismail.

Penolong Setiausaha di amanahkan kepada Muhamat Puhat Bedol dan Ustaz Nordin Md Dahan.

Ajk tambahan pula ialah Dr Khalid Kassim, Zulkhairi Abd Aziz, Mohd Hamidi Zakaria, Julasapiyah Kassim dan Dr Khatijah Jumangat.


ANAK MELAYU DILANTIK SEBAGAI MENTERI PERTAHANAN SINGAPURA

Pecah rekod anak Melayu dilantik sebagai Menteri Negara Pertahanan. Ikuti temubual ini di sini.


TNB BUAT UNTUNG, RAJA MENDERITA ...

TNB akan menaikkan tarif elektri dengan kelulusan Kerajaan BN. TNB untung besar tetapi rakyat menderita. TNB bukannya rugi tetapi mereka tetap untung besar walaupun tarif elektrik dikekalkan pada kadar sekarang. Jadi kenapa tarif elektrik dinaikkan.

Tidak kasihankan kerajaan kepada rakyat. Selepas kenaikan tarif nanti, sudah pasti harga barangan melambung naik. Tergamakkan kerajaan dan TNB menyiksa rakyat ...........fikir-fikirkanlah ........

Pada masa yang sama syarikat kroni penjana tenaga bebas IPP juga untung besar kerana menjual tenaga kepada TNB.

TNB untung IPP untung .........rakyat yang menderita. Klik di sini untuk mengetahui sejarah IPP.

PRESIDEN PAS SEBAK : TAHU TAK KENAPA?

Pertama kali saya melihat TG Presiden PAS, DS TG Hj Abd Hadi sebak dlm mesy PAS Pusat, pagi inj ketika menceritakan pengalaman TG bersama anggota Jabatan Amal dlm misi banjir di Tganu, cerita ttg keikhlasan anggota Jabatan Amal, ketika mana mereka membersihkan kediaman ketua JKKK, setelah selesai, Shbt Amal itu menolak pemberian wang dari JKKK itu atas usaha mereka dan hanya sekadar mengatakan "Satu shj pinta saya, harap pokcik undi Islam dan parti Islam dlm praya nanti"....TGHH kagum dgn keikhlasan anggota Jab Amal...SYABAS DAN ALHAMDULILLAH!! Mesy PAS Pusat bersetuju utk merakamkan ucapan tahniah dan terima kasih kpd Jabatan Amal DPPP dan telah bersetuju memperuntukkan sejumlah wang utk disumbangkan kpd Tabung Jab Amal dan satu jamuan makan malam meraikan seluruh anggota Jab Amal yg terlibat dlm misi banjir akan diadakan dlm masa terdekat....

SOLAT JENAZAH AS SYAHID ABDUL QADIR MULLAH


“Aku benar-benar tidak bersalah. Mereka membunuh saya hanya kerana saya terlibat dengan gerakan Islam. Tidak semua orang beruntung untuk mendapatkan kesyahidan. Siapa pun yang diberkati dengan kesyahidan oleh Allah adalah memang orang-orang yang beruntung. Jika saya menerima kesyahidan itu, maka itu akan menjadi pencapaian terbesar dalam hidup saya. Setiap titisan darah saya akan mempercepat kemajuan gerakan Islam dan akan menyebabkan kehancuran penindas. Saya tidak khuwatir dengan diri saya sendiri. Saya prihatin tentang masa depan negara dan gerakan Islam. Seperti yang saya tahu, saya tidak pernah melakukan sesuatu yang salah. Saya telah mendedikasikan seluruh hidup untuk gerakan Islam bagi keselamatan ummat di Bangladesh. Allah adalah pemilik hidup. Hanya Allah yang akan memutuskan bagaimana saya akan mati. Kematianku tidak akan terjadi sesuai keputusan orang lain. Waktu dan cara kematianku akan terjadi hanya sesuai kehendak-Nya. Jadi, saya akan menerima semua keputusan Allah dengan senang hati.” -Asy Syahid Abdul Qadir Mullah-

~ fb QH

16 December 2013

KALAU DAH TAK PANDAI PERINTAH SERAH PADA PR

Polisi pengurangan subsidi yang menyebabkan kos sara hidup naik terpaksa dilakukan kerajaan bagi mengelakkan negara terus mengalami peningkatan defisit dalam kewangan negara, kata Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Mustapa Mohamed.

Menurutnya, ia satu keputusan sukar bagi pihak kerajaan namun jika ia tidak dilakukan, ia akan terus memberi tekanan kepada kantung negara.

"Ia adalah satu isu yang sukar bagi kerajaan. Apa pilihan kita? Buat seperti biasa, dengan defisit dan ketidakcekapan?

"Kalau kita teruskan polisi sekarang yang tidak berbuat apa-apa, ia akan menyebabkan tekanan kepada akaun semasa kita.

"Yang penting kita buat ini secara beransur-ansur dalam masa beberapa bulan.

"Rakyat kena faham bahawa jika kita tak buat apa-apa kita akan berhadapan masalah dalam masa depan," katanya sewaktu dalam forum sambutan tiga tahun Program Transformasi Ekonomi di Putrajaya pagi tadi.

Kalau tak pandai perintah serahkan sahaja pemerintahan kepada PR. Jangan bila kantung negara sudah nipis, rakyat pula dibebankan. Sedangkan pimpinan kerajaan terus boros, kerajaan terus boros. 

Jelas sekali kerajaan BN memang sudah tidak ada idea untuk menangani masalah kekurangan kantung negara sehingga setiap ia berlaku rakyat dimangsakan.

AKU PERGI LUAR NEGERI BUKAN MAIN-MAIN TAU ......

Dia bukan makan angin atau suka-suka. Dia buat kerja untuk negara. Sumbangan dia bukan sedikit. Menteri pun tak boleh buat kerja macam dia. 

Jadi jangan persoalkan dia guna jet kerajaan. Jangan samakan dia dengan isteri PM yang dulu-dulu. Mereka tidak sehebat dia.

Mungkin itu yang agaknya hujah dan kata-kata pembo....k Kak Mah.

Isteri Perdana Menteri Rosmah Mansor menjelaskan, lawatan kontroversinya menggunakan jet yang ditanggung kerajaan ke Qatar merupakan lawatan kerja, "bukan suka-suka" dan mengikut prosedur.

Tenang menjawab kontroversi itu, beliau dilapor berkata, beliau antaranya berkongsi tentang kejayaan wanita Malaysia yang menjadi kebanggaan semua rakyat negara ini," lapor Malaysia Gazette.

"Tak sangka pula dalam kita berbangga dengan khalayak antarabangsa tentang negara kita rupanya ada pihak yang tidak berpuas hati.

"Masyarakat antarabangsa bersungguh-sungguh memberi penghormatan kepada Malaysia tetapi rakyat kita sentiasa memandang negatif apa yang saya buat," beliau dipetik sebagai berkata kepada portal itu kelmarin.

Di Qatar, isteri perdana menteri antaranya diberi penghormatan menyampaikan ucap utama bertajuk "The Empowerment of Malaysia Women" dan juga dikurniakan anugerah, lapor Malaysia Gazette lagi.

mkini.

BANTAH CUKAI MELAMBUNG

Adun Bukit Baru, Dr Khalid Kassim bantah kenaikan cukai yang melampau kepada peniaga-peniaga. 

Kenaikan ini membebankan peniaga sekali gus membebankan rakyat yang terpaksa menanggung cukai. Cukai yang dikenakan makin tinggi, sepatutnya servis yang diberikan semakin terbaik dan rakyat mendapat manfaat dari cukai yang dibayar barulah rakyat berpuas hati untuk membayar cukai.
Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter