LAGI KENYATAAN BODOHKAN RAKYAT

Tak habis-habis mereka cuba membodohkan rakyat dengan kenyataan yang melucukan. 

Semalam Tenaga Nasional Berhad (TNB) dan Suruhanjaya Tenaga Malaysia sekali lagi memberi jaminan majoriti pengguna biasa tidak akan terjejas dengan kenaikan tarif elektrik bermula Januari tahun depan.

Pengurus Besar Kanan (Perkhidmatan Pelanggan) Bahagian Pengedaran Ir Kamaliah Abdul Kadir berkata rekod TNB menunjukkan 4.6 juta atau 70 peratus akaun pengguna akan tetap membayar harga lebih kurang sama dalam bil bulanan mereka.

Apakah beliau cuba memujuk rakyat dengan kenyataan ini sedangkan rakyat tahu bahawa bukan sahaja tarif ini yang akan naik malah lebih parah harga barangan yang akan melambung tinggi tanpa dapat dikawal atas alasan kos pengeluaran meningkat kerana tarif elektrik naik.

Janganlah kamu ingin menjadi barua pemimpin yang memang sengaja ingin membebankan rakyat pemerintahan mereka yang penuh dengan rasuah, penyelewengan dan kelemahan serta pembaziran yang menyebabkan kantung negara semakin menipis. Bila keadaan ini terjadi mereka menghala segala kesusahan ini untuk ditanggung oleh rakyat atas dasarnya kononnya untuk masa depan negara dan rakyat.



Comments