APA TUNGGU LAGI, SAMAN TERUS


 

Comments

Anonymous said…
Kalau semua kata salah , semua kata tak betul bila nak ambil tindakan..!?

Menteri undang-undang Azalina Othman Said mengesahkan dalam surat kepada peguam Najib Razak bahawa SPRM mendapati Nazlan melanggar Kod Etika Hakim dan mempunyai konflik kepentingan semasa mempengerusikan kes SRC International.

Bekas presiden Badan Peguam Malaysia Ambiga Sreenevasan berkata ini juga merupakan kes campur tangan eksekutif.

campur tangan eksekutif yang jelas, melampaui bidang kuasa oleh SPRM dan rancangan licik untuk menjejaskan badan kehakiman.

“Semuanya kerana beberapa pelanggar undang-undang enggan bertanggungjawab. Adakah ini boleh diterima oleh Perdana Menteri Anwar Ibrahim?”

Bila nak tangkap Zety, Taufik Ayman dan Jho Low...!?
Anonymous said…
Ini lah fakta Malaysia ada Hakim Mahkamah Kepalo Butoh..!!

Contoh penghakiman yang menyebabkan rakyat sangat tidak berpuas hati dan percaya Najib tidak diberikan perbicaraan yang adil.

SRC melantik syarikat Ihsan Perdana untuk melaksanakan program tanggungjawab sosial korporat (CSR).

SRC membayar RM50 juta kepada Ihsan Perdana.

Ihsan Perdana pula membayar dana RM42 juta dari RM50 juta itu kepada akaun atas nama Najib.

Ketika disoal dalam mahkamah, Pengarah Urusan Ihsan Perdana ketika itu Dr Shamsul Anwar Sulaiman memberitahu bahawa dia diarahkan oleh Ketua Pegawai Eksekutif Yayasan Rakyat 1Malaysia, Ung Su Ling untuk pindah RM42 juta kepada akaun atas nama Najib.

Ung Su Ling juga kata dia tak tahu akaun tersebut adalah milik Najib tetapi dia kata dia diarahkan oleh arwah Datuk Azlin melalui WhatsApp untuk pindahkan RM42 juta terbabit.

Lalu, peguam Najib pula mengeluarkan bukti bahawa Ung Su Ling yang juga merupakan seorang peguam pernah bekerja untuk Jho Low selama 8 tahun dari tahun 2004 ke 2012.

Peguam Najib turut mengeluarkan bukti catatan Blackberry antara Ung dengan banker Joanna Yu bahawa ianya Jho Low yang arahkan pemindahan dana RM42 juta tersebut.

Selepas Nazlan menjatuhkan hukuman ke atas Najib, bekas pengurus besar Goldman Sachs memberi keterangan dalam kesnya di Amerika Syarikat bahawa Datuk Azlin dan Nik Faisal pernah dibayar RM5 juta seorang oleh Jho Low.

Tetapi Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan menolak permintaan Najib untuk memasukkan bukti bayaran Jho Low kepada Datuk Azlin dan Nik Faisal biarpun ianya secara langsung membuktikan penghakiman Nazlan sudah salah.

Menteri undang-undang Azalina Othman Said mengesahkan dalam surat kepada peguam Najib Razak bahawa SPRM mendapati Nazlan melanggar Kod Etika Hakim dan mempunyai konflik kepentingan semasa mempengerusikan kes SRC International.

Akhirnya, tiada satu daripada lebih 40 bukti yang Najib ingin masukkan ke dalam perbicaraan dia pernah diterima oleh mahkamah.

Jho Low lesap kaya raya sambil tepok tangan bersama kaum Cina DAP@ LeeKwanYew sesama Melayu' berbunuhan, Zety Taufik Ayman dan anak penyamun depan bijik mato penguasa pun buat bodoh.. yang penguasa mampu lakukan hanyalah gentel telo Palo Butoh sajo..!!!

Yang hado hanya lah Hakim Kepalo Butoh..!!!
Anonymous said…
Anwar akan jawab tuntutan Mahathir.

Syabas Brother Anwar Bin Ibrahim barua DAP@LeeKwanYew yang baru lawan barua Lee Kwan Yew@DAP yang sudah dibakul sampahkan.

Pada orang Melayu' yg lain Mari kita Batu api Dan laga laga kan semua barua DAP@Lee KwanYew ini sampai renting..!!

Perdana Menteri Anwar Ibrahim berkata, beliau akan memberikan bukti atas dakwaannya yang dikatakan merujuk kepada Dr Mahathir Mohamad mengayakan diri dan keluarga semasa berkuasa.

Anwar ketika berucap pada Kongres PKR bulan lepas merujuk kepada seseorang “yang berkuasa selama 22 tahun dan (kemudian) campur 22 bulan” menggunakan kedudukannya untuk mengayakan diri dan keluarga.

Ini lah masa yang rakyat tunggu pergaduhan dan berbunuhan sesama barua barua Melayu' belaan DAP@LeeKwanYew berantakan.

Orang Melayu' Mari tepok tangan sambil membatu apikan kesemua saki Baki barua barua DAP@ LeeKwanYew ini berbunuhan.. Barua DAP@LeeKwanYew yg menang jadi aranh Dan barua LeeKwanYew@DAP yang beri Pulau Batu Putih pada anak Lee Kwan Yew semestinya Tun Mahathir jadi abu ..

Siap kan pop corn dan haah orang Melayu' semua jangan nak terkinja kinja sama naik pula.

Haaaaah tepokkkk...
Anonymous said…

Dulukan PH kata PN ni untungkan bank saja, tak sambung moratoriumlah, tak bagi KWSP tambahan. Nah, sekarang, PH nak buktikan yang PH jaga rakyat dan bank. Hebat otak PMX kita ni..

https://vt.tiktok.com/ZS8GtTgaa/

Dolu depa kata.. PMX the best Menteri ekonomi in Asia... Betul ka...!! Hang pi terjah video bawah ni haaah ... Yg nak cagar kat bank duit KWSP klu orang miskin ni dah lah miskin ada yg tak ada payslip, Citos, Ccris ada yg blacklist tu the best Menteri Kewangan Asia nak buat lagu mana..!?

Link bawah ni berdesup panas telinga wooii..!!

https://youtu.be/Z_AH8kHs854

Menteri Kewangan terbaik depa kata in Asia dan seantero Doonia ni lebih suka cara riba dari patuh syariah.. link bawah ni haaah.. bedesup lagi

https://youtu.be/PhP6n5l0osI

Sayang Pakar Formula kita dah Mari pulakk..!!

Mintak tolon kat UMNo depa semua dah masuk gua daa..!!
Anonymous said…
Kalau pasangan Cina berjubo DAP ke depan.. ularmak UMNo ke belakang.. Ularmak PKR masuk gua.. AlJub tak layan...

Ahli parlimen Tebrau, Jimmy Puah berkata dia telah menemui pasangan kekasih yang dirakam melakukan aksi jelik dalam sebuah kereta baru-baru ini serta menawarkan nasihat dan bantuan guaman secara percuma kepada mereka.

Puah berkata, dia dimaklumkan pasangan terbabit bahawa individu yang merakam kejadian itu telah menyamar sebagai anggota polis dan meminta kad pengenalan mereka.

Kalau disabit, ini akan membawa impak yang negatif terhadap pasangan tersebut.

“Dari segi moral, tidak dinafikan bahawa apa yang dilakukan adalah kurang sesuai, tetapi untuk dikenakan hukuman penjara terhadap pasangan tersebut adalah terlalu berat,” kata Ketua Biro Hak Asasi Manusia Muda, Dobby Chew
Anonymous said…
Hanya UMNo Siswa yang Ade telo buat masa ini.

Mat Asan Zahid telo depa semua dah bagi kat hanjing barua DAP@LeeKwanYew...

UMNOsiswa meminta Parti Ikatan Demokratik Malaysia (Muda) tidak membuat apa-apa tindakan yang boleh mempengaruhi pelajar Institut Pengajian Tinggi (IPT) menjadi seorang mahasiswa yang biadab.

Ketua Penerangannya, Firdaos Yusof berkata, isu Presiden Muda, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman dihalang baru-baru ini dijadikan propaganda oleh parti itu serta sayap mahasiswa mereka dalam menggambarkan IPT hari ini masih lagi dibelenggu undang-undang menyekat suara mahasiswa.

Pada ahli UMNo sekelian hang pi raba celah kangkang memasing ada rasa telo ke idok... Telo Mat Asan dan Zahid dio orang dah check.. telo depa Dua ekor dah masuk lam perut..


Kikikiki...
Anonymous said…
Bila nak tangkap Zety Taufik Ayman dan Jho Low...!?
Anonymous said…
Macam sial... Asal Babi lepas..!!

Sam mohon maaf kepada ibu bapa mangsa kemalangan..

Mahkamah Rayuan membebaskan Sam daripada pertuduhan memandu secara berbahaya yang menyebabkan kematian lapan remaja yang menunggang basikal lajak itu di Johor Bahru pada 2017.

Mahkamah rayuan memutuskan bahawa pertuduhan mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan adalah cacat.

Ucap maaf lepas tu bebas... Apa punya babi la

Macam sial... Asal Babi lepas..!!.. Jho Low lepas babi betina ni pun lepas...

Apa UMNo bole buat sekarang..!!

Hidup babi..!!
Anonymous said…
Fakta teekini pinjaman cagar KWSP ...

Dari Bank yg pernah Zahid jadi Pengerusi Bank semasa ketua pemoda UMNo dolu dolu...

4% dikenakan semasa buat pinjaman cagar wang KWSP setelah perjanjian pinjaman dibuat bila wang KWSP buat cagaran... 4% bukan 1% bukan , bukan 2% saya ulangggg 4% bunga bank kenakan..!!

Kalau pinjam 50K bila peminjam tak bole bayar Maka wang KWSP sebanyak 50 ribu itu akan diambil oleh pihak Bank bersama bunga 4% akan dikenakan lagi..

Otak menteliti menteri Kewangan PMx cakap tak serupa bikin.. Ini ke menteri Kewangan terbaik Asia...!?

Dah miskin lagi nak miskin kan org Melayu
Anonymous said…
Sapa menang dalam pertarungan rebut kerusi sesama barua DAP@LeeKwanYew dengan UMNo... Siapa bungkoo..!!

DAP Negeri Sembilan memberi bayangan yang mereka tidak akan menyerahkan 11 kerusi yang dimenangi pada Pilihan Raya Umum Ke-14(PRU14) kepada Barisan Nasional(BN) untuk ditandingi pada Pilihan Raya Negeri(PRN) nanti.

Ia susulan selepas BN Negeri Sembilan yang dilaporkan meminta tambahan dua kerusi daripada 20 kerusi Dewan Undangan Negeri(DUN) yang disandang Pakatan Harapan(PH) ketika ini.

Kalau UMNo mengalah pada DAP mme UMNo dah jadi bungkoo dibawah pimpinan Mat Asan...
Anonymous said…
Kenyataan anti-Najib dari Kit Siang ini meletakkan Anwar dan UMNO tunduk kepada tekanan daripada Kit Siang dan DAP.

Kita tahu Kit Siang sangat suka Najib dipenjarakan. Tanpa segan silu Kit Siang guna isu kleptokrasi tetapi membisu kes rasuah banglo anaknya Lim Guan Eng.

Ini akan mengesahkan persepsi orang Melayu bahawa DAP adalah kuasa sebenar di sebalik kerajaan gabungan itu.

Keceluparan Kit Siang menyebabkan kerajaan Perpaduan akan hilang sokongan orang Melayu jika Najib tidak dibebaskan sebelum pilihan raya negeri.

Baru Dipanggil Jadi Saksi Pendakwaan Ke-9 Kes Skandal Terowong Dasar Laut anak Lim Kit Siang bernama Lim Guan Eng tetiba ditemui Mati.. sampai sekarang pembunuh tidak diketahui sampai sekarang..

Saksi Utama Kes Rasuah Terowong Guan Eng Mati, Kit Siang Senyap. Rakyat mempersoalkan kenapa saksi utama kes rasuah mega terowong Dasar Laut yang melibatkan Lim Guan Eng, tiba-tiba jatuh dari tingkat 17 sebelum tarikh ke mahkamah.

Datuk Ewe Swee Kheng, CEO pemaju harta tanah Ewein Group, berakhir dengan penuh tragis. Menurut sumber, beliau baru sahaja dipanggil untuk menjadi Saksi Pendakwaan Ke-9 di dalam kes rasuah terowong bawah laut mantan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng.

Namun belum sempat beliau menjalankan tugas sebagai saksi ke 9, SK Ewe ditemui mati. Beliau dikatakan terjatuh daripada tingkat atas sebuah kondominium mewah di Pulau Tikus Pulau Pinang.

Kit Siang mesti tahu bahawa seruan untuk membebaskan Najib adalah daripada semua 191 bahagian UMNO termasuk semua sayap pemuda dan wanita mereka.

Buku memoir Tan Sri Tommy Thomas dedah pelantikannya sebagai Peguam Negara atas usaha dan percaturan Kit Siang. Maka apa yang dihairankan dengan hipokrasi Kit Siang. Padanya biarlah Najib masuk penjara asalkan anaknya bebas dalam kes Torwong tak siap itu..,”

Ia adalah keputusan hampir sebulat suara daripada 3 juta ahli UMNO. Sokongan terhadap Najib di kalangan ahli UMNO dan orang Melayu masih sangat kuat.
Anonymous said…
UMNo bukan tuan...macai saje kah kah kah..!!

Tuan UMNo ialah Lee Kwan Yew melalui proksi DAP... Ingat tu..!!

UMNo/BN kena buli atau kena kencing oleh rakan PH..!? Setiausaha Agung PH Saifuddin Nasution Ismail berkata PH dan BN bersetuju parti yang memenangi kerusi pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) akan bertanding semula pada pilihan raya akan datang di enam negeri.

Beliau berkata konsensus itu dipersetujui semasa perbincangan awal mengenai peruntukan kerusi oleh PH dan BN untuk pilihan raya negeri.

Di Selangor, Pakatan Harapan (PH) mempunyai 40 kerusi - 19 disandang PKR, DAP (15) dan Amanah (6).

BN mempunyai lima kerusi di Selangor - Semenyih, Sungai Burong, Hulu Bernam, Sungai Panjang, Sungai Air Tawar - semuanya dimenangi Umno.

Sampai mampos lah UMNo / BN kena main lagi nih... Bila nak kontrol percaturan atau kena catur kan..!!?

Umno Hanya Penumpang, Bukan Tuan Rumah, Tuan rumah sebenar Lee Kwan Yew di Singapura melalui proksi nya Parti DAP Kata Tok Mat..

Makna kata UMNo hanya macai Lee Kwan Yew@DAap dalam PH.. kah kah kah

Haah tepokkkkk..!!!
Anonymous said…
Waspada varian Arcturus Covid-19, Zahid beri ingatan sambut Syawal...

Asal Syawal Macam2 virus keluar kalau Raya Cina tak ada pulak virus baru yang keluar...

Awas taktik PRN Bulan June 2023 jgn bagi org Melayu' kempen lingkupkan saki Baki semua barua LeeKwanYew@DAP rapat umum dihadapkan secara besar besaran..!!

Mana bahaya varian Arcturus atau Varian UMNo tumpang kasih sayang vairus varian LeeKwanYew@DAP/pH

Timbalan Perdana Menteri Zahid Hamidi menyarankan umat Islam yang menyambut Aidilfitri di seluruh negara agar berwaspada dengan varian baharu Covid-19, XBB1.16 atau Arcturus.

“Kita harus lebih berhati-hati kerana varian baharu ini kita tidak tahu kadar jangkitannya dan ia sangat terbuka serta cepat… Saya harap kita lebih berhati-hati sambil kita bergembira (menyambut Aidilfitri),”

Hati hati Varian UMNo tumpang kasih sayang vairus varian LeeKwanYew@DAP/pH..

Semua Pulau dah abis kena serah pada LeeKwanYew Dan anak Lee Kwan Yew...Pulau Pinang tunggu masa pisah dng Malaysia..!!

Varian vairus UMNo Zahid/Mat Hassan tumpang kasih sayang LeeKwanYew/DAPh ini silap ari Bulan Semenanjung Tanah Melayu kena gadai
Anonymous said…
Proklaiminasi Melayu'...

Asalkan bukan acah acah power Proklaimanasi Melayu' Pantekkk udah ler...!!

Sokong saja tapi kena ber hati hati dengan si pantek lidah bercabang ni.. Asal boleh tumbang kan saki Baki barua DAP@LeeKwanYew boleh saja kita sokong...

Asalkan Boboi bukan jadi calon dan Parti Pejuang tidak berada dalam Perikatan Nasional..!! Anak anak bekas barua DAP@LeeKwanYee ini adalah Mesra Gereja, pejuang COMANGO, pejuang liberalisma SIS dan LGBT politik toksik.. Fakta anak beranak sama Tok Wan nya julang plakad COMANGO Seksuality Merdeka di jalan TAR..

Tragedi Pulau Batu Putih baru saja digadai pada anak Lee Kwan Yew oleh barua lidah bercabang paling renta berjaya dibaruakan oleh DAP@ LeeKwanYew.

Silap ari bulan serban janggut Dan kopiah dengan telo labuh ulamak ulamak PN pulak kena jual pada anak Lee Kwan Yew pulak nanti...

Mac, percubaan sebelum ini untuk mengadakan acara yang menampilkan Mahathir telah dibatalkan selepas tempat tuan rumah membatalkan tempahan penganjur.

Pada masa itu, Mahathir menuduh Perdana Menteri Anwar Ibrahim mengarahkan pembatalan itu.

"Tiada perkara seperti ini boleh dilakukan tanpa persetujuan atau arahannya," katanya.

Minggu lalu, Mahathir berkata orang ramai tidak perlu takut dengan “gelombang hijau” sokongan kepada Perikatan Nasional, sambil menunjukkan bahawa Malaysia menyaksikan pembangunan pesat apabila ia ditadbir oleh kerajaan majoriti Melayu selama 60 tahun.

Hati hati dengan lidah bercabang pemimpin acah acah power Melayu' Islamik' ni...

Sokong bersyarat..


#hatihatipemimpinacahacahpowermelayuislamik
Anonymous said…
Mahathir saman Anwar RM150 juta... Haa tepokkkk..!!

Dr Mahathir Mohamad memfailkan saman berjumlah RM150 juta terhadap Perdana Menteri, Anwar Ibrahim berhubung dakwaan bahawa dia mengumpul kekayaan peribadi ketika berkuasa.

Peguam Mahathir memfailkan writ saman itu di Mahkamah Tinggi di Kuala Lumpur dua hari lalu.

tindakan undang-undang selepas Anwar tidak mematuhi surat tuntutan agar membuat permohonan maaf terhadapnya berhubung dakwaan yang dibuat semasa ucapan dasar di Kongres Nasional Khas PKR 2023, pada 18 Mac lepas.

Hikmah selepas Atok dan Boboi melingkup dari PRU hilang wang deposit tetiba Allah beri kan atok suatu keberanian luar biasa, telo atok tak goyang dah berani Saman menyaman..!!

Penyakit mudah lupa dah makin helok dan sembuh... Telo labuh Atok makin mantap tak goyang.. Sekarang apa yang orang cakap sebalom ini memory Atok boleh ingat dengan cepat Dan bertindak dengan begitu berkesan sekali.

Otak nya makin cerdas , memory mudah lupa sebelum ini makin bertambah helok. Dengan pantas Atok saman sana saman kini....

Cuma satu saja penyakit Masih kekal dolu kini dan selamanya jikalau bertemu 10 Kali lallatul qadar belum tentu penyakit atok yang satu ini akan pulih dan sembuh...!!

Iaitu penyakit lidah bercabang nya iaitu "Itu bukan salah saya.. itu semua salah Najib..!"

Dr Mahathir mendakwa, kenyataan Anwar dalam ucapannya itu membawa maksud dia membolot harta untuk keluarga dan kehilangan harta, aset atau saham orang Melayu adalah berkait dengan harta, aset atau saham milik keluarganya

Kaum Melayu' sklian opera Cina antara barua barua LeeKwanYew@DAP sudah bermola... Jangan orang Melayu' nak terkinja Kinja sama naik dng barua barua DAP@LeeKwanYew plak udah leer yeopp ooii..!!

Jom minyak kasi taruk lebih, kipas Kasi laju agar cepat barua barua DAP @LeeKwanYew ini dibatuapikan Dan dilaga lagakan agar semua barua DAP@LeeKwanYew cepat melingkup.. Menang jadi arang yang kalah jadi debu..

Ajommm Mealyu sekelian opera Cina LeeKwanYew@DAP dah mola, pop corn tambah kena cukup dan haaah tepokkkk.

#hapuskanbaruaDAP@LeeKwanYew
Anonymous said…
Dolu suka berjubo sekarang suka fitnah..!!

Mentaliti pH/UMNo tuduh dah fitnah dolu, fakta dan bukti kemudian cerita..!! Seperti fitnah Bossku dalam kes 1MDB masih di jaja.. tapi rakyat dah meluat fitnah jijik ini..!!

Brother Anwar Bin Ibrahim telah membuat tuduhan palsu mengenai penyelewengan dana awam sebanyak RM600 bilion, yang dikurangkan kepada RM530 bilion, dan kemudian kepada RM92.5 bilion, kemudian kepada RM4.5 bilion, dan akhirnya kepada hanya RM300 juta.

Lagi pelik bukan sahaja angka itu terus berubah, malah ceritanya juga terus berubah: daripada Muhyiddin Yassin mencuri wang rakyat kepada Muhyiddin menerima rasuah dan sogokan. Akhirnya, apabila Muhyiddin ditangkap didakwa, ia bukan kerana penyelewengan, rasuah atau rasuah, ia adalah kerana salah guna kuasa.

Muhyiddin yang di fitnah meluluskan inisiatif Kementerian Kewangan (MoF) yang dipanggil ‘Projek JanaWibawa’, yang merupakan rancangan ekonomi untuk membantu kontraktor Bumiputera yang berada dalam kesusahan daripada muflis. Muhyiddin tidak bertanggungjawab ke atas Projek JanaWibawa, MoF adalah, dan beliau juga tidak mempunyai kuasa kelulusan.

Jadi bagaimana Muhyiddin boleh menyalahgunakan kuasa yang dia tidak ada?

Muhyiddin selanjutnya didakwa kerana meluluskan rayuan Yayasan Al-Bukhary mengenai status pengecualian cukainya, yang telah dibatalkan oleh Menteri Kewangan ketika itu Lim Guan Eng semasa pemerintahan Pakatan Harapan.

Bagaimanapun, kedua-dua Anwar dan Guan Eng telah menafikan perkara ini. Dalam kes itu, bagaimana Muhyiddin boleh dituduh melakukan jenayah salah guna kuasa kerana meluluskan rayuan Yayasan Al-Bukhary terhadap status pengecualian cukainya jika status pengecualian cukai itu tidak pernah ditarik balik?

Perkembangan yang lebih menarik turut berlaku dalam Semakan Kehakiman yang melibatkan akaun bank BERSATU.

Pertama, SPRM merampas akaun bank BERSATU tanpa memaklumkan BERSATU. SPRM telah mendakwa BERSATU menerima wang daripada sumber rasuah dan atas sebab itu akaun mereka boleh dibekukan.

Bagaimanapun, sehingga hari ini BERSATU tidak didakwa atas sebarang kesalahan. Lebih menarik ialah hakikat bahawa SPRM kini terdedah kerana menghalang dan campur tangan dalam pentadbiran atau perjalanan keadilan.

Hanya dalam Kerajaan Perpaduan Malaysia PH/ mentaliti korup fitnah Umno perkara sebegini boleh berlaku!

Celah mana yang dikatakan penyalahgunaan kuasa?
Anonymous said…
(Video) UMNo jangan nak memacam..!!!

'UMNo menumpang kasih sayang DAP@LeeKwanYew",.. kata Mat Hassan..!

"UMNo bukan tuan...macai saje", kata Mat Asan kah kah kah..!!

https://youtu.be/8njcyklsd0I

Kit Siang UMNo kena kuat semola....!!!
Ahlul UMNo skliannn haaah tepokkkkk..!!

Tuan UMNo ialah Lee Kwan Yew di Singapork sanun melalui proksi nya iaitu DAP... Hingat tu..!!
Anonymous said…
.Pasal ni lah PRN June 2023 ini kenapa perlu nya pengundi Melayu melingkupkan semua saki baki barua DAP @LeeKwanYew.

Mme betul pun sbb itu Melayu' kena hapuskan dolu saki Baki barua barua LeeKwanYew@DAP ini.. Klu barua ni lingkup PRN June 2023 Kali ini.. Singapura pun boleh lingkup sekali..!!

Asal Cina anak taikun kroni lepas, penyanyi Melayu' sangkut kimak sungguh...

Dah macam hampeh Malaysia ni..!!

Ini lah alasan dan masa kasi lingkup kan semua barua barua DAP@LeeKwanYew PRN June 2023 nanti..!!

Link bawah ni haahh... Nasib Yassin, Nevin Tan Dan seko anak pemimpin PAN (lahir dari kacukan permanian bayi Tabung uji benih tuan besar Lee Kwan Yew ) Ajommm Melayu' Kasi Balun jangan tak balun barua barua DAP@ LeeKwanYew ni...

https://majoriti.com.my/berita/2022/04/04/apa-nasib-yasin-sulaiman-ini-tiga-kes-ganja-libat-golongan-vip

Jabatan Peguam Negara menolak permohonan Yasin untuk mengkaji pertuduhan tersebut.

Dalam pertuduhan baharu, Yasin didapati dalam milikannya dadah berbahaya jenis Kanabis seberat 193.7 gram di sebuah kondomonium di Persiaran Surian Damansara Indah Resort Home, PJU 3, Kota Damansara di sini, pukul 5.30 petang pada 24 Mac 2022.

Yasin didakwa mengikut Seksyen 6 Akta Dadah Berbahaya (ADB) 1952 dan boleh dihukum di bawah Seksyen 39A(2) akta sama.

Ia memperuntukkan hukuman penjara seumur hidup atau tidak kurang lima tahun dan juga boleh dikenakan hukuman sebat tidak kurang 10 sebatan jika sabit kesalahan.

Satu lagi pertuduhan, Yasin mengaku tidak bersalah menanam 17 pokok dalam pasu plastik berisi tanah yang mana daripadanya Kanabis yang diperoleh secara terus atau tidak langsung pada tempat, waktu dan tarikh sama.

Fitnah Najib sampai togel dikerjakan sekarang fitnah Mahiuddin... Akhirnya Jho Low lesap dan kaum Jho Low tepok tangan ketawa terbahak bahak tengok barua barua mereka DAP@LeeKwanYew berbunuhan sesama sendiri dan sampai sekarang barua mereka iaitu kes Zety Taufik Ayman lesap 700 juta sampai sekarang terkinja kinja senang lenang.. macam pantekk la semuanya

Anak taikun Nevin Tan tanam berkilo kilo ladang ganja condo mewah bebas lepas, penyanyi Melayu tanam ganja kena penjara... Macam pantek laaaa..!

Link bawah ni...

Ko orang hagak babi sekor ni lepas atau tidak nanti... Lu fikir la sendiri...!!

https://www.nst.com.my/news/crime-courts/2023/05/907726/datuk-seri-charged-asking-receiving-rm15-million-bribe

Komplot Manipulasi Tuduhan Terhadap Sim Untuk Burukkan Hamzah Zainuddin. SPRM belum pasti projek yang mana yang terlibat, jadi mereka hanya sebut “apa-apa projek” milik agensi-agensi di bawah KDN.

Datuk Seri Sim mengaku tak salah kes rasuah RM15j dikait bekas menteri KDN
Ahli perniagaan Sim Choo Thiam didakwa meminta dan menerima jumlah itu untuk membantu orang lain dalam mendapatkan projek.

https://www.malaymail.com/news/malaysia/2017/02/20/datuk-seri-among-22-individuals-charged-with-being-geng-24-members/1319051

Tungguuuuu...!!

Rayuan Syed Mokhtar pasal isu cukai dah kena bayar denda..??

Macam sial... Asal Babi lepas..!!

Balun barua balunnn..!!
Anonymous said…
Awas agenda Pluralisma sedang berkembang bila Brother Anwar Bin Ibrahim diangkat PMx

Kesatuan Ulama Islam Sedunia (KUIS) telah mengeluarkan kembali kenyataannya yang bertarikh 21 Februari 2021 bersama Liga Ulama Islam dan Liga Arab Maghreb ketika mengadakan persidangan yang bertajuk The Position of the Islamic Ummah on the Abrahamic Religion yang merumuskan bahawa Abraham Religion adalah satu ancaman terhadap akidah umat Islam.

Penggunaan kalimah Allah salah satu bunga bunga rencana kecil Pluralisma Agama di Malaysia tak sampai 3 setelah dinobatkan sebagai PMX... AWAS..!!

tanggal 16 Februari lalu UAE secara rasminya telah membuka Abraham Family House, iaitu satu komplek yang mengandungi sebuah masjid, gereja dan synagogue di Pulau Saadiyat, Abu Dhabi, UAE.

Akhbar utama negara haram Israel, The Jerusalem Post dalam ulasannya begitu bangga dengan perkembangan tersebut.

KUIS dalam kenyatannya menyeru para cendekiawan Islam, penuntut ilmu dan pendakwah untuk menunaikan kewajipan mereka terhadap agama Islam dalam menghadapi cabaran bid’ah yang sesat di zaman ini.

Syeikh Dr. Ahmed Al Tayeb, Abraham Religion adalah satu ancaman dan muslihat besar yang boleh menyesatkan akidah umat Islam. Agama baharu ini perlu ditolak dan diperjelaskan bahayanya kepada umum di samping bertujuan untuk memanipulasi umat Islam supaya menerima keberadaan zionis Yahudi.

UMNo bole buat apa ... Sekadar jadi macai DAP bertuankan Lee Kwan Yew...
Anonymous said…
Akhirnya... dolu pandai berjubo, skg dah pandai fitnah...kah kah kah

Tiada Bukti PN Terima Dana Syarikat Judi - SPRM

SPRM mendapati maklumat terlalu umum dan tiada pihak yang boleh mengesahkan isu ini.

"Justeru, tiada apa-apa fail siasatan dibuka ke atas isu ini," katanya menerusi jawapan bertulis di Dewan Rakyat, hari ini.

Fitnah fitnah dan fitnah lagi.. Itulah senjata PMX kita punya Brother Anwar Bin Ibrahim..!

Inilah sebabnya sejak menjadi PMX, Anwar menyebarkan cerita bohong tentang kerajaan PN menyalahgunakan wang rakyat.

Rakyat melihat seorang pemimpin korup seperti Zahid diangkat menjadi TPM. Rakyat melihat nepotisme Anwar dalam lantikan Nurul Izzah yang kalah dalam PRU-15 sebagai penasihat khas PMX.

Cerita dongeng Al Jubori ini bermula dengan jumlah ajaib RM600 bilion kemudian turun kepada RM530 bilion, dan jatuh menjunam kepada RM92.5 bilion, kemudian jatuh merudum lagi ke hanya RM300 juta.

Beliau berkata demikian menjawab pertanyaan Ahmad Fadhli Shaari (PN-Pasir Mas) yang ingin mengetahui status siasatan terhadap dakwaan parti di dalam PN mendapat sumbangan daripada dana judi ketika kempen pilihan raya umum yang lalu.
Anonymous said…
Ini lah contoh PMx "Bapa Pembohong Negara"

Walaupun anda gelar diri anda parti Melayu atau parti Islam, dana (pilihan raya) datang dari syarikat judi,” kata Brother Anwar Bin Ibrahim.

Keesokkan hari, Setiausaha Agung Pas, Datuk Seri Takiyuddin Hassan berkata Pas akan mengambil tindakan terhadap Anwar ekoran dakwaan itu.

Brother Anwar Bin Ibrahim membalas kenyataan Takiyuddin dengan berkata, “I sekarang di Kementerian Kewangan dan ada dokumen bersama I tau.”

Cuba fikir, jika benar Brother Anwar Bin Ibrahim memiliki dokumen bukti, sudah pasti pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) boleh menggunakan bukti itu untuk mendakwa kepimpinan PN di mahkamah dan memohon membekukan akaun berkaitan.

Namun, Khamis lalu, Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Undang-undang dan Reformasi Institusi) Datuk Seri Azalina Othman Said mendedahkan bahawa SPRM gagal menemui sebarang bukti dan tidak membuka sebarang fail siasatan setakat ini.

Bagaimana perkara ini boleh berlaku, sedangkan Anwar mendedahkan lima bulan lalu bahawa Brother Anwar Bin Ibrahim memiliki ‘dokuman’ bukti?

Jika benar kenyataan Anwar berasas dan berpandukan ‘dokumen bukti’, kenapa pihak SPRM gagal menemui sebarang bukti setakat ini?

Dulu kuat berjubo, sekarang kuat Pembohong

Lingkup kan saki Baki barua DAP@LeeKwanYew di PRN 2023 Jun nanti..

Anonymous said…
SPRM Memanggil Anak Mahathir Kerana Pengubahan Wang Haram.. Barua vs Barua makin panasssss ...!!

Tak dapat apak, anaknya pun jadi lah.. Yesss Barua VS Barua DAP@LeeKwanYew makin panass, makin sensasi dan makin hottt..!! Kasi tepokkk satu kali alls..!!

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah memanggil anak bekas perdana menteri untuk merekodkan kenyataan berhubung siasatan yang sedang dijalankan di bawah Pencegahan Pengubahan Wang Haram

SPRM merekodkan keterangan 14 saksi dalam tempoh beberapa minggu lalu, termasuk keterangan ahli perniagaan dan bekas menteri itu.

Media melaporkan bahawa SPRM telah memulakan siasatan terhadap seorang bekas menteri dan ahli perniagaan bergelar Tan Sri. Siasatan itu bertujuan untuk menyiasat dakwaan penyelewengan dana berjumlah lebih RM2.3 bilion milik negara.

Ketua Pesuruhjaya Tan Sri Azam Baki mengesahkan perkara itu menyatakan siasatan tertumpu kepada Seksyen 23 akta SPRM 2009 mengenai kesalahan salah guna kuasa untuk mendapatkan rasuah dan kesalahan pengubahan wang haram mengikut Seksyen 4 (1) AMLATFPUAA 2001.

Elok kita tukar nama nama taikun kartel mata sepet ini spt Fak Yew Lah, Koh Lon Tit, Vincent Tan, Leow Tiong Lay, Bu Toh Mak Lu, Pu Kee Mak, Ananda, Lim Got Tongong, Robert Pan Tat ,Lim Chi Pan, Lim Ping Pong, Lim Pan Tat , Lee Ci Bai, Robert Tok Kok, Kok Bu Toh, Lim Chi Pet, Tue Na Seng , Pha Chu Cheng dll pada nama Taikun Melayu pulak...

Dulu fitnah Najib sampai togel dikerjakan sekarang fitnah Mahiuddin... Akhirnya Jho Low lesap dan kaum Jho Low tepok tangan ketawa terbahak bahak tengok barua barua mereka DAP@LeeKwanYew berbunuhan sesama sendiri dan sampai sekarang barua mereka iaitu kes Zety Taufik Ayman lesap 700 juta sampai sekarang terkinja kinja senang lenang.. macam pantekk la semuanya

Inilah cara barua DAP@LeeKwanYew linkup dan laga laga kan kaum Melayu...

Semua kaum Melayu jangan terikut terkinja Kinja pula jomm mari kita tengok Dan tepok tangan barua barua Melayu DAP@LeeKwanYew berbunuhan. Lagi cepat barua ni mampos lagi cepat Melayu bersatu semula.. haha tepokkk..!!

Bila barua mereka PM Melayu bertukar ganti taikun taikun mafia dan taikun gang kartel LeeKwanYew@ DAP ini masih nama yang sama juga harga barang masih melambung dan dikawal oleh tuan nya Singapura

Kalau PN menang nanti ( insyallah menang PRN) Dan kerajaan bertukar maka

1. Ujudkan pemodal pemodal Melayu' menguasai ekonomi negara.
2. Ujudkan kapitalis Melayu' sebanyak mungkin.
3. Ujudkan beratus ratus billionaire Melayu' agar negara tidak bergantung pada kapitalis mafia Mata Sepet bertuankan Lee Kwan Yew walaupun mafia Mata Sepet itu warga nagara Malaysia
4. ujudkan rangkaian Kartel Kartel Melayu'
5. Jika perlu dinujudkan rangkaian mafia mafia Kartel Melayu' Maka ia jugak perlu dilakukan
6. Mengembangkan ekonomi orang Melayu' bila kesemua diatas sudah terbentuk
7. Kapitalis kapitalis Melayu' yang ujud nanti harus lah bersifat natural dan tidak memihak mana mana pemimpin. Elakkan Dari adu domba Kapitalis Mata Sepet... Jangan ujudkan lagi Team A Dan B, Team Wawasn dsb nya. Itu semua adu domba halus Kartel mata sepet supaya Melayu' screw Melayu spt ucapan Super Man DAP.
8. Elakkan jadi mangsa batu api musuh.. dah tingkat kan hubungan dengan Indonesia jiran serumpun.
9. Lupakan Singapura pergi mampos dengan Singapura jiran tak guna Malaysia dan Indonesia.
10. Semua bahan2 makanan dan bahan mentah yang dihantar ke Singapura perlu dikaji harga caj bayaran duti import dan sebagainya.

Saya ulangggg..!!! Padan muko kau hanatt

Lingkupkan saki Baki barua barua DAP@LeeKwan Yew PRN June 2023 nanti.

Masa kasi Pelingkup semua saki baki barua barua DAaP@LeeKwanYew semakim hampir.. June 2023 PRN Kasi lingkup semuanya..

Anonymous said…
Bila nak tangkap dan heret Tun Mahathir Mohamad ke mahkamah... Kah kah kah..

Tun Dr Mahathir Mohamad jika didapati bersalah akan dipenjara 20 tahun .

Polis melengkapkan kertas siasatan terhadap Mahathir bersabit kes penghinaan institusi diraja.

Polis melengkapkan kertas siasatan terhadap Dr Mahathir Mohamad berkait dakwaan menghina institusi raja.

Barua vs Barua DAP@LeeKwanYew makin hottt, makin panassss dan makin mengelegakkk..!!

Kasi tepokkkkk satu kalii...!!! Angkara sekor Jho Low semua Melayu' berantakan berbunuhan PRU 14 dahulu. Jho Low sampai sekarang lepas be as kaya raya sambil ketawa dengan kaumnya tengok barua barua Melayu' DAP@ LeeKwanYew berbunuhan sesama sendiri..!!

Akhirnya Jho Low yang Menang.. Sekor Jho Low sedang ketawa tepok tangan smbil terbahak bahak guling guling macam babi bersama kaum mata sepetnya di Malaysia Dan tuan besar mata sepet di Singapura... Kikiki

Haaahh tepokkkkk...!!

Zety Dan Taufik Ayman serta Nik Faisal pun boleh tumpang tepok tangan.... Barua DAP@ LeeKwanYew ini juga akhir nya berantakan dan berbunuhan sesama sendiri..

haah tepokkk lagi..!!

kah kah kah

Setiausaha Polis, Noorsiah Saaduddin, berkata kertas siasatan itu akan dirujuk kepada Jabatan Peguam Negara minggu depan selaras peruntukan undang-undang.

Sepandai pandai jadi barua DAP@LeeKwanYew akhirnya sesama sendiri berbunuhan sesama sendiri.

Maka mulai Jun 2023 ini wahai Melayu sekelian...

June 2023 ini maka kesemua saki baki barua DAP@LeeKwanYew yang masih ada mesti dilingkupkan kesemuanya secara total..!!

#lingkupkanbaruaDAP@leekwanyew
Anonymous said…
Mencari Negari Kedah Lama.

Tidak mustahil Pakatan Harapan akan tumbang di Pulau Pinang...

Kebangkitan rakyat mampu menjadikan peralihan kuasa daripada DAP-Pakatan Harapan (PH) kepada Perikatan Nasional (PN) sebagai sebagai sesuatu yang boleh berlaku pada PRN nanti termasuk di Pulau Pinang.

Perkara tersebut yang didakwa tidak mustahil berlaku kerana terdapat ramai pengundi bukan-Islam, hakikatnya telah berubah dengan perkembangan politik mutakhir ini.

Para pengundi dalam kalangan bukan-Islam telah semakin musykil dengan PH yang dirasakan mereka telah berbohong kerana berpakat dengan Umno-Barisan Nasional (BN).
Anonymous said…
Lawak Pemuda UMNo di Dewan PWTC ari ini...

Pemoda UMNo tuntut DAP minta maaf...!! Kah kah kah.. Petang tu trus ujan lebat di KL tatau la samada alam pun turut ketawa lawak jenaka Pemoda UMNo sampai keluar air hujan lebat sebelah petangnya.. kah kah kah..!!

Adakah ini seyes atau acah acah power gagah perkasa Wahai Pemoda UMNo..!?

Kah kah kah kah...!!! Alahaiii... !!

Muka pemoda UMNo jerit jerit nnpk jambu klu ada jantan LGBT dengan tetamu kehormat UMNo yg datang tak nnpk mengerunkan lansung, takut tetamu kehormat pulak yg stim tgk pemoda UMNo jerit jerit dengan muka merah jambu nya..!!

Kah kah kah..!!

Kalau ada yang berani melintas, Pemuda UMNO yang pertama akan datang mencantas,".. silap gaya bole stim tetamu kehormat UMNo nnti bila Pemoda UMNo dng muka jambu tgh marah marah.. kah kah kah..!!

Itu lah ucapan Pemoda UMNo di PWTC ari ini.. tatau la ini acah acah power atau nak geli geli bagi satu dewan pemoda terkinja Kinja ...

Kah kah kah kah..!!

Pemuda UMNO hari ini menuntut DAP membuat permohonan maaf secara terbuka atas semua kata-kata dan tohmahan yang pernah dilemparkan kepada UMNO sehingga mengguris hati semua ahli parti itu hingga kini.

Pemuda UMNO menuntut DAP perlu membuktikan segala tohmahan, pemikiran dan cakap yang kononnya DAP ini anti-Melayu, anti-Islam, rasis.. tidak sama sekali akan berlaku dalam Kerajaan Perpaduan ini.

"Kalau masa mahu tubuh Kerajaan Perpaduan dulu, DAP boleh terbang ke Sarawak berjumpa dengan GPS, minta maaf

Ketua Pemuda UMNO, Dr Muhamad Akmal Saleh, berkata jika DAP boleh membuat permohonan maaf secara terbuka kepada Gabungan Parti Sarawak (GPS) sebelum ini, mengapa tidak kepada UMNO.

Cuma satu jer yang Pemuda UMNo tu lupa nak jerit.. sepatutnya Pemoda UMNo kena jerit sambil teriak....

" Saya Ulangg..!! jam Omega dah jumpa ka..!!??

Peerghhh baru nampak real..!!

Kikikiki...!!
Anonymous said…
Lawak super kiasu yang menghina Malaysia.

Pernah kah kamu ingat suatu masa lalu pemimpin ini pernah jadi pojaan pemimpin Barat terutama Amerika Syarikat..!?

Link video bawah ini adalah fakta dan fakta real life Amerika Is Great... Super Great USA..!!

Terkini wanita kelahiran Singapura, Jocelyn Chia yang menghina Malaysia menerusi lawak jenaka dalam sebuah persembahan komedi berdiri baru-baru ini tidak lagi memegang status kewarganegaraan negara itu.

Link video bawah ini adalah fakta dan fakta real life Amerika Is Great... Superb Great USA..!!

Saksikan sampai habis..

https://youtu.be/C4gD7GAdM-U

USA is great ... Yes long live Biden..!!

Pelawak kelahiran Singapura yang memperlekehkan Malaysia dalam satu persembahan komediri bertajuk 'Singapore vs Malaysia' yang diadakan di New York, Amerika Syarikat, baru-baru ini.

https://youtu.be/GRwbRVBpyb0.

Make USA great again.. wow yes USA is great

Masa 'Bossku' jadi PM Malahsia ada menerima surat daripada presiden Georgetown University yang melampirkan dua pucuk surat iaitu daripada Setiausaha Negara Amerika John Kerry dan penasihat keselamatan Amerika Susan Rice bertanyakan persoalan yang sama.

https://youtu.be/Jb1LXtoIdBA.

Truly America Long live Joe Biden..!!

Persoalan yang ada kaitan dengan gambaran solah-olahnya Anwar dalam penjara tidak langsung diberikan sebarang layanan yang sepatutnya, terutama dari segi pemberian rawatan dan perubatan yang sepatutnya diberikan.

https://youtu.be/4difVNrssNk.

Good job USA.. good job well done USA..!!

"Ini termasuklah keputusan oleh Jabatan Penjara untuk membenarkan kumpulan pakar perubatan dari Universiti Georgetown, Amerika Syarikat, datang ke Malaysia bagi menjalankan rawatan dan melakukan sebarang prosedur operasi terhadap sakit yang dialami oleh Anwar," katanya pada sidang akhbar dengan wartawan Malaysia di sini.

https://youtu.be/DA8z5zwJ4GA.

USA is super great..!!

Gambaran yang diberikan kepada mereka sebelum ini ialah Anwar seolah-olah langsung tidak diberikan sebarang rawatan oleh doktor pakar atau doktor-doktor di Malaysia.

Seorang pelawak Amerika Syarikat dengan nama Chrissie Mayr telah tampil mempertahankan rakannya Jocelyn Chia yang kini teruk dikecam oleh rakyat Malaysia. Dalam ciapan yang dimuat naik olehnya, Mayr menganggap jenaka yang dibuat oleh Jocelyn adalah hebat dan tidak perlu meminta maaf. Video again..!!

https://youtu.be/jRqwpmyciQI

Wah betul man USA is Great .. super quality of life in the world..!!


Kikikiki..
Anonymous said…
Lawak Pemuda UMNo di Dewan PWTC ari itu lebih lawak dari Jocelyn Chia.

Pemoda UMNo tuntut DAP minta maaf...!! Kah kah kah..

Petang tu trus ujan lebat di KL tatau la samada alam pun turut ketawa lawak jenaka Pemoda UMNo sampai keluar air hujan lebat sebelah petangnya.. kah kah kah..!!

Adakah ini seyes atau acah acah power gagah perkasa Wahai Pemoda UMNo..!?

Kah kah kah kah...!!! Alahaiii... !!

Kalau ada yang berani melintas, Pemuda UMNO yang pertama akan datang mencantas,".. silap gaya bole stim tetamu kehormat UMNo nnti bila Pemoda UMNo dng muka jambu tgh marah marah..

kah kah kah..!!

Lawak Pemuda UMNo lebih lawak lagi dari Jocelyn Chia. Berpayung, terpekik terlolong, teejerit berpeluh ketiak masam, teejerit macam ungka lontong di hutan sambil berpanas berhujan di kedutaan Singapura dan Amerika Syarikat semua Pemoda Pemoda UMNo sklian

Tetiba.....!!!!!

DAP minta maaf atau tidak, Pemuda Umno akan bantu kempen pilihan raya. Lawak paling osem bangang dari Pemoda UMNo

Itu lah ucapan Pemoda UMNo di PWTC ari ini.. tatau la ini acah acah power atau nak geli geli bagi satu dewan pemoda terkinja Kinja ...

Kah kah kah kah..!!

Pemuda UMNO hari ini menuntut DAP membuat permohonan maaf secara terbuka atas semua kata-kata dan tohmahan yang pernah dilemparkan kepada UMNO sehingga mengguris hati semua ahli parti itu hingga kini.

Pemuda UMNO menuntut DAP perlu membuktikan segala tohmahan, pemikiran dan cakap yang kononnya DAP ini anti-Melayu, anti-Islam, rasis.. tidak sama sekali akan berlaku dalam Kerajaan Perpaduan ini.

"Kalau masa mahu tubuh Kerajaan Perpaduan dulu, DAP boleh terbang ke Sarawak berjumpa dengan GPS, minta maaf

Ketua Pemuda UMNO, Dr Muhamad Akmal Saleh, berkata jika DAP boleh membuat permohonan maaf secara terbuka kepada Gabungan Parti Sarawak (GPS) sebelum ini, mengapa tidak kepada UMNO.

Kalau UMNo Dan Pemoda nya gagoh perkaso kenapo pulo Timb Mat Asan kato "UMNo bukan tuan tanah, UMNo hanya menumpang (kasih sayang) DAP@ LeeKwanYew dan PKR..!? kikikii

Cuma satu jer yang Pemuda UMNo tu lupa nak jerit.. sepatutnya Pemoda UMNo kena jerit sambil teriak masa PAU ari tu...

" Saya Ulangg..!! jam Omega dah jumpa ka..!!??

Peerghhh baru nampak real..!!

Kikikiki...!!
Anonymous said…
Indonesia jadi rebutan anggota BRICS dan G8..!? Kenapa Indonesia tetapi bukan Malaysia..!?

Selagi pemimpin bodoh jadi hamba George Soros seperti Anwar Ibrahim, Tun Mahathir Lim Guan Eng ekonomi Malaysia nilai ringgit akan terus menjunam.

https://youtu.be/KG9W6-h45_8

Memacu Pemulihan Ekonomi Global. Malaysia wajib sertai Pakatan BRICS.

IMF vs BRICS selepas Covit19 : Iran dan Argentina anggota baru BRICS. Malaysia bila lagi..!?

G7 negara maju kenapa Indonesia diundang ke G7..!?

https://youtu.be/hrb0rvOo6cc

Maju kah G7 ini..!? Pada para barua2 Melayu DAP@LeeKwanYew PKR, GTA, COMANGO, Pluralist Murtad, PAN dan PejWang yg kagum doonia barat G7 ini bingkisan dari USA.. Hidop USA, Long Live G7.!! Hidop Barua..!! hahh saksikan

https://youtu.be/3nvTgSW2L8Q

DoJ,WSJ, Reuter, CNN Bloomberg adalah akhbar yg sllu dipetik oleh barua mereka disini utk jadi batu api melaga2kan pemimpin Malaysia..!

Kehidupan rakyat Ketua nagara G7 yang hebat iaitu USA.. pada barua kalian saksikan link ini..!!

https://youtu.be/Sz9E6jcxpwA

The Straits Times melapur bahawa syarikat minyak milik Indonesia, Pertamina dan syarikat minyak Russia, Rosneft akan meneruskan projek membina kilang 16 bilion penapisan minyak di wilayah Jawa Timur.

“Bagi kilang menghasilkan bahan api dan bahan mentah untuk industri petrokimia ini, pihak Russia sudah berunding untuk mendapatkan pelepasan cukai.

Ucapkan Selamat tinggal Dollar America. Lupakan dan pedulikan Singapura Bila US Dollar jadi kertas tisu USA bangkrupt dalam masa 24 jam dan sekutu nya di Asia Tenggara iaitu Singapura pun akan turut jatuh...!

Bank Pembangunan Baru (AIIB) ditubuhkan pada 2015 dengan modal permulaan $50 bilion oleh negara BRICS -- Brazil, Rusia, India, China dan Afrika Selatan - sebagai pengimbang kepada Tabung Kewangan Antarabangsa. (IMF)

BRICS dan Projek Wang Digital: Alternatif kepada US Dollar, Gelombang Baharu dalam Sistem Pembayaran Antarabangsa? BRICS New Development Bank memberi tumpuan kepada mata wang di luar Dolar AS sebagai mata wang utama. Tiada lagi US Dollar..!!

Rusia mula membangunkan sistem pembayaran nasional sebagai alternatif kepada perkhidmatan pemesejan kod kewangan SWIFT yang berpangkalan di Belgium pada 2014 selepas sekatan Barat dikenakan ke atas Moscow.

https://youtu.be/_0qpBgq6_ak

BRICS use New Monotary System Finance

Sidang kemuncak BRICS di China mungkin merupakan sidang kemuncak G-8 yang terakhir seumpamanya. Anda tidak akan pernah meneka (berkat keangkuhan yang berpanjangan dan keegoan Barat), tetapi China juga menjadi tuan rumah kepada ketua-ketua kerajaan negara-negara membangun yang dikenali sebagai BRIC (Brazil, Rusia, India, dan China).

Peralihan imbangan kuasa, kepentingan ekonomi dan strategi geopolitik menjadikan ini penting.

https://youtu.be/k9eS3Xx8qic

No more USD to BRICS. Hanya Najib sudah memulakan langkah bila mengambil inisiatif dengan AIIB dalam urusan pelaburan Malaysia bersama anggota BRICS.
Anonymous said…
Negara Malaysia dinasihatkan supaya mengurangkan penggunaan US Dolar dalam tukaran asing dan perkhidmatan.

Jika Malaysia mengunakan acuan politik Tun Mahathir dan Anwar Ibrahim Malaysia akan mundur dan jadi hamba pada Federal Reserved IMF dan World Bank.

Sekali lagi Federal Reserved terpaksa menaikkan faedah rejim tukaran wang bagi melindungi nilai US Dolar minggu ini.

Rizab Persekutuan Amerika menaikkan kadar faedah di sana sebanyak 0.75% lagi diambilkira di dalam menaikkan kadar faedah bagi menurunkan inflasi kepada 2% seperti yang disasarkan.

Berapa cepat kenaikan faedah perlu dibuat bagi menurunkan inflasi?;

Berapa tinggi kadar faedah yang diperlukan? Dia ada memberi gambaran bahawa kadar 4.5% seperti yang dijangka pada bulan September lalu mungkin tidak cukup tinggi;

Kenaikan kadar faedah ini akan menjadikan nilai Dollar Amerika semakin teguh dan akan memberi kesan ke atas kadar tukaran asing dengan negara lain.

Ini adalah kerana dengan kenaikan faedah, pelabur di seluruh dunia akan membeli Dollar untuk melabur di dalam pasaran kewangan di sana.

Perang Ukraine Russia punca Federal Reserved naikkan faedah US Dollar. China Russia dan anggota BRICS sudah lama mengugurkan US Dollar dalam tukaran wang negara masing. BRICS sudah mengunakan matawang sendiri dan emas sebagai sandaran rejim tukaran matawang.

Dari dulu lagi diminta Malaysia sebagai negara ASEAN satu satu nya patut memilih memjadi anggota perikatan BRICS dan mengurangkan pergantungan pada US Dollar.

Masa itu hanya Najib sudah mengatur langkah mula mengunakan Asia Investmemt Infrastructure Bank (AIIB) berpusat di Shanghai China sebagai pinjaman tanpa menggunakan US Dollar sebagai rejim tukaran matawang.

Selagi cara politik Malaysia mengunakan acuan Tun Mahathir dan Anwar Ibrahim Malaysia akan mundur dan jadi hamba pada Federal Reserved IMF dan World Bank.
Anonymous said…
BRICS currency would likely be used to facilitate trade transactions. No more IMF , World Bank, Dollar and Oligarth elit comunity.

The New Development Bank was set up in 2015 with initial capital of $50 billion by the BRICS countries -- Brazil, Russia, India, China and South Africa - as a counterweight to the International Monetary Fund. (IMF)

BRICS and the Digital Money Project: Alternative to US$, New Wave in International Payment System? BRICS New Development Bank focus on off-US Dollar currencies as major currency. No more US Dollar..!!

Russia began developing a national payment system as an alternative to the Belgium-based SWIFT financial code messaging service in 2014 after Western sanctions were imposed on Moscow. Russia says BRICS nations favour idea of common payment system widely.

Russian Central Bank governor Elvira Nabiullina said earlier this year that its independent protocol would be ready to replace SWIFT code and counter the possibility of Russia being cut off from the global payments network.

China, India, Iran and Turkey are said to have held talks with Russia over joint use of the new financial messaging system without SWIFT protocol code.

China operates the Cross-Border Interbank Payment System (CIPS), developed as an alternative or redundancy option in the event that Chinese banks lose access to the Swift network.

The BRICS association of major emerging economies has discussed developing a digital currency to ease trade in the bloc and reduce its reliance on U.S. dollars in settlement.

In 2019 Russia, Brazil, India, China and South Africa were planning to issue their own digital money in order to reduce the share of payments in the US currency. BRICS countries are reducing the share of settlements in dollars. In Russia, over the past five years, the dollar`s share in foreign trade payments has decreased from 92% to 50%, and the ruble has increased from 3% to 14%.

The efficient BRICS payment system can ensure stability of payments and investments between BRICS member countries that generate more than 20% of the global inflow of foreign direct investment.

The new payments system, which would use members’ national currencies, appears in part to be aimed at reducing BRICS nations’ reliance on the U.S. dollar, and perhaps boosting the Russian ruble’s role in trade.

Dmitriev said BRICS has already reduced its use of USD in settlements over the last five years from 92 to 50 percent, while ruble-based transactions climbed from 3 to 14 percent.

BRICS (Brazil, Russia, India, China, South Africa) and Asian countries have become more integrated into the world economy, they have become 'increasingly awareness' of fundamental problems or challenges in the new current International Monetary System (IMS).

The project, already launched in 2012, will support innovative research on: first, views from the BRICS and Asian countries on the systemic problems that are pushing countries to seek international monetary reforms.

Wake up Malaysia..!! This is a time Malaysia should joint BRICS member actively to become role model in ASEAN country to redollarisation currency transation among members in Southeast Asia.

This is a time make monetary war in US Dollar. USA will bangkrupt nation without Dollar currency in world monetary transation.
Anonymous said…
Wahai KJ helok tukar segman "Keluar Kejap" pada segman "Keluar Terus"

Sudah dua Kali KJ gagal menanyakan soalan di mana Jho Low, Nik Faisal dan lain lain dalam segman Keluar Sekejap.

Lebih baik KJ keluar terus dan tak payah nk acah acah keluar kejap bila persoalan utama kes 1MDB tidak diajukan pada Peguam Bossku Shafie Abdullah. Link bawah ni haah..

https://vt.tiktok.com/ZSNQa23ke/

Kali pertama segman Keluar Kejap KJ bersama Tun Mahathir tidak mampu menyakan soalan kenapa Jho Low Nik Faisal Zety Taufik Ayman tidak diheret dan ditangkap semasa Tun Jadi PM kali ke 2.

Kenapa tak soal Tun "Apa jasa Jho Low Nik Faisal TaufikAyman dan anak penyamunnya pada negara hingga Tun Jadi PM Kali ke 2 tak mampu tangkap dan dakwa mereka semua.."!?

Susah sangat kah Nak Tanya soalan mengenai Jho Low yang senang lenang kaya raya billion billion Wang negara di Joli bersama artis Hollywood..!?

Persoalan yang utama tidakkah KJ sedar impak kes 1MDB pada orang Melayu betapa bodoh nya pemimpin Melayu yang Jadi barua barua Mata sepet sedang terbahak bahak tepuk tangan melihat segmen 'Keluar Kejap' ini Jadi bahan jenaka Tuan barua Melayu utk kaum DAP@LeeKwanYew betapa bodoh bangang nya pemimpin Melayu tidak mampu menagkap Jho Low mahupun Nik Faisal saksi utama macamana ka 1MDB dijadikan bahan fitnah untuk mengenakan Bossku..!? Link bawah ni siall..!!

https://vt.tiktok.com/ZSNQ5KMeA/

Elok KJ keluar terus Dari acah acah keluar kejap kalau persoalan saksi utama disebut ratus beribu Kali nama Jho Low dalam mahkamah di dalam dan luar negara sedangkan tak nampak Dari Hari pertama hingga akhir batang tubuh Jho Low Nik Faisal dan Taufik Ayman tidak didakwa dan ditangkap oleh pemimpin nagara..!?

Soalan tambahan segman 'Keluar Berak Cair 'apa jasa' saksi kes 1MDB ini pada pemimpin Melayu ini ( barua) hingga Jho Low Taufik Ayman Nik Faisal pada negara sampai sekarang tidak didakwa dan ditangkap dalam kes 1MDB sampai sekarang ini...!? Apa jasa mereka pada negara..!?Hebat sangatkah jasa Jho Low, Nik Faisal dan Taufik Ayman bersama anak penyamunnya pada negara..!?

Apakah kalau KJ tanyakan dimana Jho Low segman Keluar Sekejap akan segman Keluar Berak Cair KJ..!?

#NakKeluarPiBerakJap