.

.

05 January 2013

TANAHAIRKU SELEPAS MERDEKA 55 TAHUN

Hebat negara kita. Selepas 55 tahun merdeka masih terdapat jalanraya yang macam ini. Namun  tiap-tiap pemimpin Umno/BN melaung-laungkan janji ditepati ......bila 'timr' kempen PRU mereka berjanji itu dan ini selepas habis PRU inilah jawapannya ....

Shafei Apdal yang jaga Kementerian Luar Bandar pun buat tak reti je ....bila jalanraya di Sabah macam di gambar di sebelah ni.

KAFIR MENGKAFIR : INI FAKTA YANG TIDAK DAPAT DISANGKAL

Hampir semua pimpinan dan ahli PAS yang lantang mengkafirkan Umno dahulu sudah menyertai Umno.  Di Besut tahukah anda siapa Ustaz yang langtang mengkafirkan Umno, seorang bekas Wakil Rakyat beliau juga telah keluar dari PAS masuk Umno.

Di Kelantan hampir semua yang cakap berdegar-degar mengkafirkan Umno, kini menjadi penceramah dan pendokong Umno. Tahukah anda siapa ...antara Mohd Nor Deris, MUstafa Taib, Wan Ismail Wan Ahmad dan lain-lain. Semua mereka ini sekarang bertenggek di dahan Umno menjadi perkakas parti sekular tersebut.

Mereka lupa bahawa merekalah yang siang malam berceramah dengan langtang dan berani menyebut secara terang-terang Umno Kafir dan lucut keimanannya. Kini mana engkau orang pergi ....................

04 January 2013

PENGETUA SEKOLAH AGAMA KHALWAT?. KETAM MENGAJAR ANAK BERJALAN BETUL

Ramai pihak yang menghubungi kami dan terkejut dengan berita seorang pengetua sebuah Sekolah Menengah Agama Pahang ditangkap khalwat dalam sebuah hotel di bandar ini. 

Paling panas ialah pasangan pengetua berkenaan adalah seorang wanita berbangsa Cina yang dipercayai merupakan seorang GRO. Berdasarkan kepada maklumat dari sumber yang boleh dipercayai, individu terbabit hanya di tukar ke jabatan lain dan tiada tindakan displin mahu pun mahkamah yang dikenakan ke atasnya. Inilah yang mengecewakan ramai pihak sebenarnya. 

Seorang pegawai kerajaan bergelar "Pengetua Sekolah Agama" ditangkap khalwat dilepaskan daripada hukuman, sedangkan jika ia terkena kepada pegawai bawahan sudah pasti tindakan displin yang tegas termasuk pecat akan dibuat oleh majikannya. 

Dipercayai, tangkapan berlaku beberapa hari menjelang Hari Raya Aidil Adha yang lalu, namun isu ini sengaja disembunyikan oeh pihak yang berkenaan untuk menutup malu. Seorang pegawai dari  Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) mendakwa, kes yang melibatkan lelaki itu bukanah yang pertama kalinya. 

Sebelum ini beliau juga pernah ditangkap oleh Pegawai Penguatkuasa JAIP ketika sedang asyik bermain "judi siber".  Malah, beliau juga telah banyak terlibat dengan kes "pecah amanah" di sekolah lain sebelum diangkat sebagai Pengetua di sekolah agama berkenaan. Senario yang berlaku ini sungguh memalukan jabatan agama di Pahang. Malah, lebih teruk lagi apabila semua pihak termasuk JAIP sendiri tidak mendedahkan berita ini kepada media untuk dijadikan pengajaran kepada pihak lain. 

Jika ini keadaannya, sudah pasti selepas ini ramai pegawai tinggi kerajaan berani melakukan kesalahan yang sama kerana imej mereka akan dipeliharan oleh jabatan agama bagi mengelakkan malu besar. 

Soalnya, kenapa Pengetua terbabit boleh terlepas dan hanya mendapat hukuman ringan?. Ditukar jabatan bukanah satu hukuman yag berat jika dibandingkan dengan tindakan displin seperti turun pangkat, tahan gaji atau pun dipecat

Kenapa pegawai berkenaan dilindungi?. Inilah yang memusykilkan kita semua sekarang ini. Siasatan yang rapi bagi mengenalpasti individu berkenaan sedang dilakukan melalui sumber dari jabatan berkaitan seperti Jabatan pelajaran Negeri Pahang (JPNP), Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) dan Majlis Ugama Islam Dan Adat Resam Melayu Pahang(MUIP). Nantikan pendedahan panas tentang siapakah individu terbabit. Siasatan lanjut sedang dijalankan.

Memang sudah lumrah di negara kita. Bilis biasanya akan dikenakan hukuman, manakala jerung dibiarkan lepas bebas untuk membaham dan memuaskan nafsu sesuka hati. Kalau inilah budaya dan resam yang diwarisi dari dahulu, kini dan selamanya selagi Umno/BN memerintah selagi itulah negara akan terus mundur dari segi ketamadunan dan kesejahteraan.

Sumber : Pahangdaily

HEBAT : 55 TAHUN MERDEKA AIR PAIP BELUM ADA

UMNO amat bertuah kerana rakyat Johor tetap setia sehidup semati bersamanya walaupun hanya sekadar menjadi penonton seinci demi seinci tanah air warisan nenek moyang bertukar tangan menjadi hak milik orang asing..!

..kerana bagi mereka "HANYA UMNO YANG MAMPU MEMBELA NASIB ORANG MELAYU.."

Sumber : FB
 Korie Goldfinger's

03 January 2013

TAK JADI BERI HJ HADI JAWAB DI TV : DAH AGAK DAH!!!

Kementerian penerangan, komunikasi dan kebudayaan membatalkan rancangan untuk menyiarkan penjelasan Datuk Seri Abdul Hadi Awang berhubung satu ucapan kontroversi presiden PAS itu yang dibuat pada 1981.

Menurut laporan Utusan Malaysia, menterinya Datuk Seri Rais Yatim berkata penyiaran amanat Hadi itu akan bercanggah dengan satu fatwa Majlis Fatwa Kebangsaan pada 24 Julai 2002.

Rais berkata, amanat yang diucapkan Hadi di Kampung Banggol Peradong, Terengganu pada 7 April 1981 itu bercanggah dengan ajaran Islam.

Perkara ini memang sudah dijangkakan dari awal. Mana mungkin Umno/BN berani bersemuka dan memberi peluang kepada Tuan Guru untuk bercakap dan menjawab segala fitnah dan tuduhan berkaitan ucapannya itu. Kita semua kenal dan sedar siapa pemimpin Umno sebenarnya. Mereka bukannya mahu mencari kebenanran tetapi sengaja menimbulkan isu untuk kepentingan politik mereka.

Macam-macam alasan yang diberi oleh Rais sedangkan sebelum ini beliau kelihatan bagaikan anak jantan dan panglima perang bercakap dengan tegas bahawa Presiden PAS ini akan diberikan hak sewajarnya bercakap di dalam media khususnya TV.

Tiba-tiba hari ini Rais melakukan u-turn. Mungkin beliau telah tersilap dan ditegur oleh 'boss' dan rakan-rakannya yang sedar betapa 'bahaya'nya Tuan Guru diberi peluang menjelaskan perkara sebenar tentang sebahagian dari ucapan beliau di Banggol Peradong yang dibuat pada 1981. Mereka sedar bahawa rakyat yang sekarang ini cerdik, matang dan dahagakan kebenaran sudah tentu akan berfikir dan membuat penilaian kepada penjelasan Tuan Guru.

Sudah tentu mereka akan menerima penjelasan Tuan Guru kerana sememangnya ucapan itu tidak langsung mengkafirkan sesiapa. Cuma tuan-puan teliti ucapan tersebut yang dikatakan sebagai amanat.

Semua ahli PAS pun tahu bahawa mereka tidak pernah pun diminta merujuk kepada ucapan itu ketika dalam apa juga program dalaman samada usrah, tamrin dan sebagainya. Malah kitab-kitab ulama muktabar yang lain dengan lebih jelas memperincikan tentang batas-batas iman dan kufur.


Gambar : Tuan Guru semasa muda.

02 January 2013

NAJIB DIPAKSA BERUNDUR UNTUK SELAMATKAN UMNO? PELUANG UNTUK MUHYIDDIN

Najib terpaksa berundur untuk menyelamatkan Umno/BN. Jika Najib tak undur maka Umno/BN akan berkubur. Itu antara kata-kata yang dihamburkan oleh seorang penganalis politik tanahair. Inilah sebenarnya masa yang ditunggu-tunggu oleh Muhyiddin bagi 'menghalau' Najib dari Seri Perdana.

Najib pula sudah tentu tidak mahu berundur dan perasan bahawa beliaulah yang mempunyai pengaruh hebat bagi memimpin Umno/BN menang besar pada PRU 13 nanti. Sudah tentu FLOM yang duduk serumah dengan Najib tidak rela turun takhta dengan begitu mudah. FLOM belum puas untuk memakai cincin mahal, rantai mahal, baju mahal dan segala-galanya mahal. FLOM belum muak dan majal untuk dipuja dan dipuji oleh rakyat. FLOM belum puas menimbun kekayaan dan kekuasaan. Anak Negarawan ulung negara itu sudah tentu tidak rela dimalukan di saat beliau masih bernafsu besar dan 'muda'. 

Sudah beberapa lama FLOM tidak seghairah dulu. Mungkin penasihat 'APCO' sudah memberi amaran supaya FLOM jangan mengada-ngada lebih kuah dari sudu. Malah ramai yang menyindir FLOM adalah 'Suami' Najib.

Orang Kampung Semua Sudah Tahu

Perdana Menteri keenam ini dilihat sebagai Ketua Negara yang paling bermasalah dalam sejarah Malaysia. Terlampau banyak kontroversi dan rekod buruk yang dicatat oleh bekas Menteri Besar Pahang ini. Cerita-cerita hitam di zaman muda, dewasa dan tua (sekarang) sudah cukup mencalarkan dirinya dan menyebabkan Umno/BN dalam gundah gulana. Dari isu menggatal, jenayah dan sebagainya semuanya dikaitkan dengan beliau. Walaupun beliau tidak pernah disabitkan dengan kesalahan tetapi ianya tetap meninggalkan bekas kepada kredibiliti dan imej beliau. 'Orang kampung semua sudah tahu.'

Rakyat sekarang bukannya bodoh dan dungu tiada maklumat. Segala khabar berita boleh sampai ke seluruh dunia dalam masa satu saat dan dengan satu klik sahaja. Macamana Najib dan rakan 'seketidurannya' FLOM hendak sembunyikan semua itu. 'Orang kampung semua sudah tahu'.

Ibarat kata Suara KeADILan, Najib terkepung dengan pelbagai isu. Kepungan ini sukar dileraikan, mustahil Najib dapat melepaskan diri dengan mudah. 'Orang kampung semua sudah tahu.'

Sumber Harakahdaily diterima dari Umno muncul kembali pada awal tahun 2013, kali ini dengan menyatakan bahawa parti terbesar Melayu itu kini amat tertekan dengan dakwaan peniaga permaidani Deepak Jaikishan terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Rosmah Mansor.


“Kami tidak boleh bersuara dalam isu (dakwaan Deepak). Kami diarahkan tidak boleh berkata apa-apa. Malah semua media pro-kita tidak boleh melaporkan mengenai dakwaan Deepak. Kami tertekan kerana tahu isu ini adalah bom C4 buat Umno di PRU13,” kata sumber itu kepada Harakahdaily hari ini.

Sumber yang rapat dengan pemimpin tertinggi Umno berkata, ramai dalam Umno kini memohon Timbalan Presiden Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk bertindak menyelamatkan Umno daripada ditenggelamkan oleh Najib dan isterinya.

“Masalah ada pada wanita tersebut… yang lelaki itu ok, tapi apa nak buat, mereka suami-isteri. Jadi, kalau nak buang wanita, kena buang yang laki bersama. Kami dok doa Muhyiddin akan bersuara untuk memanggil Najib turun takhta demi survival Umno,” kata beliau.

Ditanya samada beliau mempercayai dakwaan Deepak, sumber itu berkata “ada perkara yang boleh dipercayai” terutamanya mengenai bahagian-bahagian mengenai Rosmah.

“Tapi kebenaran dalam isu itu bukan lagi pokok yang dibimbangi oleh ahli-ahli dan pemimpin-pemimpin Umno. Mereka bimbang isu ini menjadi bom C4 yang meletup di muka Umno-BN menjelang PRU13 lagi. Sekarang pun dah hangat, walaupun tak lapor, semua sedang mencari-cari buku yang Deepak keluarkan,” katanya lagi.

Isnin lepas, buku 'Black Rose 1.0' mula diedarkan kepada umum. Buku setebal 26 muka surat sahaja itu penuh dengan pendedahan.

Namun ketika dihubungi Harakahdaily, Deepak enggan mengesahkan beliau yang menulis dan menerbitkan buku itu.

Sumber Umno itu seterusnya memberitahu, Umno cuba menutup isu Deepak dengan isu Amanat Haji Hadi yang sedang diperbesarkan dan disensasikan, supaya orang Melayu lebih tertumpu pada isu yang sudah 31 tahun berlalu itu mengenai Presiden PAS Tuan Guru Abdul Hadi Awang daripada dakwaan Deepak.

“Isu Amanat Hadi ini sengaja dibesarkan – tapi apabila Haji Hadi minta jawab secara live semua kalut, tak tahu nak respon – jawapan berterabur. Tapi mereka akan terus main sehingga Deepak dapat disenyapkan,” kata beliau.

Ditanya apakah Umno percaya isu Amanat Hadi ini akan membawa undi pada mereka, sumber itu ketawa – “Ini untuk tutup isu Deepak sahaja, yang lain mereka tak pernah fikir pun.”

“Sekarang kami berharap Tan Sri Muhyiddin akan mengorak langkah, diharap beliau mendapat sokongan daripada bekas PM Tun Dr Mahathir. Kalau tak, Umno dalam bahaya. Tak berbaloi jika Umno jatuh kerana satu wanita yang…. “ kata sumber itu.

Ditanya apakah sambungan pada ayat tersebut, sumber itu berselorah, “Lu fikirlah sendiri.”

“Ahli-ahli Umno sekarang berharap Muhyiddin yang menerajui Umno ke PRU13. Masa ada 6 bulan sahaja lagi. Sempat jika Muhyiddin bergerak sekarang, beliau akan dapat sokongan padu jika beliau berani bersuara. Rasanya Tun Dr Mahathir pun dah terima siapa  liabiliti sebenar buat Umno-BN masa kini,” tambah sumber itu lagi.

Ditanya apakah strategi Umno menjelang PRU13, sumber itu berkata, “Apa lagi? Serang PAS habis-habisan sehingga PAS keluar Pakatan Rakyat. Kemenangan mutlak Pakatan bergantung sepenuhnya pada PAS. Jika PAS gagal tawan undi Melayu, Umno kekal menjadi kerajaan. DAP dan PKR bukan lawan Umno sebenar. Anwar Ibrahim tidak boleh menjadi Perdana Menteri kalau PAS tewas. PKR, DAP boleh menang lawan MCA dan MIC tapi Umno mesti tidak boleh kalah pada PAS. Jika tewas, BN akan jadi pembangkang.”

Harakahdaily turut cuba mengusik sumber apakah nasihat yang beliau ada untuk PAS.

“Bertahan dan jangan masuk perangkap seperti isu kalimah Allah. Penjelasan (Ketua Penerangan PAS) Tuan Ibrahim matikan satu senjata Umno terhadap PAS. Kini isu Amanat Hadi, Haji Hadi bertahan bagus untuk PAS, kerana dah nampak semua peringkat ahli dan pemimpin PAS kini rally (bersatu) di belakang presiden mereka untuk melawan Umno. Umno selama ini harapkan PAS berpecah dengan menggunakan si Jati dan kawan si Jati yang masih dalam PAS, tapi disebabkan nak tutup isu Deepak, kini mereka terpaksa guna isu amanat Haji Hadi, yang sebaliknya, telah menyatukan PAS semula,” katanya.

Ditanya samada beliau mengharapkan Umno akan tewas di PRU13, “Untuk negara, naluri saya kata ya. Demi diri sendiri, tidak. Sini tempat cari makan saya,” katanya sebelum beredar.

BN AKAN BERKUBUR PADA 9.3.13

BN bakal berkubur pada tarikh seperti plat kereta ini???? Mungkinkah ianya terjadi. Tidak mustahil kalau Najib bubar Parlimen bulan ini atau Februari depan dan SPR adakan PRU13 pada 9 Mac 2013, tidak mustahil BN berkubur pada tarikh tersebut.

Nasib BN sama macam nasib kereta ini ....................

Sumber : FB Muhammad Fadhil

BARANG KEMAS RM13JUTA : DEEPAK MEMANG CELAKA

Berani kau bocorkan rahsia aku. Berani kau dedahkan semuanya. Nanti kau. Engkau belum tahu siapa aku. Aku takkan lepaskan kau walau lari dalam lubang cacing sekalipun. Mungkin itu yang terdetik dalam hati orang yang didakwa oleh Deepak membeli barang kemas dengan harga RM13juta, di mana Deepak mendakwa beliau membelinya. 

Deepak dikatakan telah mendakwa bahawa pembelian 19 keping barang kemas tersebut dari dua firma di Hong Kong adalah sebahagian daripada sogokan untuk melicinkan satu urusniaga tanah. 

Memang kau tak boleh dipercayai. Memang engkau pengecut, dayus, tak berpegang pada janji. Nanti kau ......


PKR hari ini menuntut orang yang didakwa oleh Deepak menjawab dakwaan peniaga permaidani itu bahawa dia telah membayar RM13 juta untuk membeli barang kemas untuk si DIA.


Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli mendesak supaya si DIA menjawab dakwaan Deepak. Desakan itu dibuat pada sidang akhbar di ibupejabat parti itu di Petaling Jaya hari ini 

Rafizi mengemukakan dokumen yang diperolehi parti itu melalui pengantara dari Deepak.

Dari semakan awal, Rafizi berkata beliau percaya ianya adalah tulen.

"RM13 juta dalam 3 bulan. Ini adalah tuduhan serius," kata Rafizi, sambil menegaskan bahawa dokumen dan dakwaan Deepak patut disiasat oleh pihak berkuasa.

NONEBendahari PKR, William Leong, yang turut hadir, menggesa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyiasat dakwaan tersebut.

Ketika dihubungi, seorang pembantu kepada Rosmah berkata beliau akan menyiasat dakwaan tersebut.

ISU MELAKA : ALI RUSTAM TAK BOLEH JAWAB!

Pesuruhjaya PAS Melaka, Adly Zahari berkata semua isu besar yang dikemukakan oleh PR kepada Ketua Menteri Ali Rustam gagal dijawab termasuk isu wang derma Palestin, isu wang zakat, hutang kerajaan negeri, rasuah politik, kegagalan projek-projek seperti Eye On, LTAM, Melaka River Cruise dan lain-lain.

"Semua isu-isu yang kita kemukakan dari sumber yang sahih antara Laporan Ketua Audit Negara gagal dijawab oleh Ali Rustam".

"Isu wang zakat RM13juta yang gagal dijawab, dia kata nak saman saya kalau saya ungkit isu itu, saya akan ungkit seribu kali lagi dia takkan berani saman".

"Wang derma Palestin yang berjumlah RM680,747 yang gagal diserahkan kepada Palestin dia tak dapat jawab juga. Isu kegagalan Eye On, LTAM yang sunyi sepi, Melaka River Cruise yang Cruisenya tak ada insuran dan lain-lain semuanya tak dapat dijawab oleh Ali" ujar Adly

Beliau berkata demikian pada ceramah anjuran SAMM dan MTD Bukit Baru di Bukit Pulau malam tadi.

"Hutang negeri meningkat kepada RM865juta, rezab negeri tinggal RM8juta, apa jawapan Ali" 

"Kalau dia jawab pun rakyat akan ketawakan beliau sebab jawapan itu melucukan"tambah Adly.

Adly berkata sudah sampai masanya rakyat menjatuhkan kerajaan BN di Putrajaya dan di Melaka bagi memastikan negara dan negeri ini diselamatkan demi masa depan rakyat.

"Jangan takut buat perubahan, jika kita takut kita akan ketinggalan dan mundur" tambah beliau.

MANA SATU PILIHAN ANDA?


TURUN RAMAI-RAMAI 12 JAN : AMARAN AGAR TIADA PENIPUAN PADA PRU 13

Aktivis Bersih Hishamuddin Rais menyeru seluruh rakyat Melaka agar turun ramai-ramai ke Kuala Lumpur pada 12 Jan nanti sebagai amaran awal kepada Umno dan SPR supaya menjalankan pilihanraya dengan adil dan telus.

"Kita mahu sejuta rakyat berkumpul dan berarak ke Stadium Merdeka bagi memberi amaran kepada United Malaysia National Organization dan SPR supaya memastikan Pilihanraya dijalankan dengan adil dan telus, jangan menipu rakyat".

"Jika BN dan PR menang dengan cara betul kita tiada masalah, tetapi kemenangan itu dengan cara menipu rakyat sudah pasti menolaknya" tegas Hishamuddin penuh semangat.

Beliau berkata jangan ada yang berkecuali, semua rakyat Malaysia mesti bergerak ke Kuala Lumpur pada12 Januari nanti.

"Atur dan rancang dari sekarang, supaya semua kita pergi ke Kuala Lumpur, ambil cuti, kumpul duit, ajak anak bini, saudara dan jiran-jiran".

"Ini agenda penting untuk masa depan negara dari hancur dan musnah" tambah beliau.

Menurutnya juga, rakyat tidak marah jika pendatang Bangladesh, Indonesia, Nepal, Myanmar dan lain-lain bekerja dan mencari rezeki di tanahair kita. Tetapi jika mereka mencampuri urusan politik negara kita, rakyat akan bangkit menghalang mereka.

"Jangan cuba campuri urusan politik negara kami, kamu boleh bekerja mencari rezeki tetapi jangan datang mengundi, jangan kotorkan politik kami, rakyat akan marah" tegas Hishamuddin.

Turut berceramah pada program himpunan Pra Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR) 12 Jan tersebut ialah Pesuruhjaya PAS Melaka, Adly Zahari, Pengerusi SAMM, Cikgu Bard dan beberapa wakil NGO lain. Program tersebut mendapat sambutan luar biasa walaupun diadakan di kawasan agak jauh ke dalam iaitu di Bukit Pulau, Bukit Baru.

01 January 2013

PR BAKAL 'TUMBANG' DI SELANGOR, HANYA 120 ORANG HADIR SAMBUTAN AMBANG '13

PR 'tubakal mbang' di Selangor kalau kita lihat kepada jumlah kehadiran rakyat pada program Sambutan Ambang 13 di Padang A,  Dataran Kemerdekaan Shah Alam, anjuran Kerajaan Negeri Selangor malam tadi. Hanya 120 orang sahaja diberitakan hadir. Sedangkan ceramah Ulama Muda Umno, Fathul Bari dihadiri oleh tidak kurang dari 30,000 orang manusia.

Gambar menunjukkan anak-anak muda sedang solat sebagai salah satu dari pengisian program Ambang 13 tersebut. Sementara gambar yang satu lagi memperlihatkan sebahagian dari 120 orang rakyat yang hadir.

Antara tetamu undangan yang memeriahkan sambutan tersebut ialah Sheikh Shobouni dari Syria, Ustaz Azhar Idrus, Ustaz Bollywood, Malek Noor, Aziz M Osman, Diana Amir, Ali XPDC, Wan Zack Haikal, Pierre Andre, Kamal Adli dan lain-lain.

Anggota Exco Dr Halimah Ali, Dr Yaakob Sapari, Rodziah Ismail, Dr Yunus Khairi turut hadir.

Cuba bandingkan dengan bilangan rakyat hadir pada ceramah Fathul Bari.........wooooow 30,000....hebatnya.


UCAPAN TAHUN BARU : KASIHAN NAJIB MERAYU-RAYU LAGI


Perdana Menteri Najib Tun Razak malam tadi mengajak rakyat untuk bersama-sama beliau menanam azam tahun baru ke arah membina masa depan Malaysia yang lebih cerah.

Najib berkata, jika diberi mandat yang jelas, beliau dan kerajaan pimpinannya berikrar akan menggunakan kepercayaan yang diberi dengan sebaik-baiknya dengan menepati segala janji dan komitmen yang diberi seperti yang telah dibuktikan selama ini.



Presiden Umno itu menyarankan empat asas daripada Dasar Transformasi Nasional yang perlu diteruskan, ditingkatkan dan dipastikan dalam memastikan wawasan Malaysia sebagai sebuah negara maju berpendapatan tinggi tercapai.

Pertama, katanya, perlu meneruskan agenda nasional bagi mengukuhkan perpaduan kebangsaan yang merupakan teras kelangsungan negara dengan berpandukan falsafah 1Malaysia 'Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan'.



Apakah benar Najib mempunyai matlamat mengukuhkan perpaduan sedangkan setiap hari media pencacai partinya, pimpinan Umno dan pencacai-pencacai lain membuat fitnah terhadap parti-parti lawan, menggunakan semangat perkauman sempit mengapi-apikan semangat perkauman untuk memancing undi, menggunakan agama untuk memburuk-burukkan lawan politiknya. Najib harus ingat bahawa hampir separuh rakyat menyokong PR, tindakan mereka memfitnah, berbohong dan memburuk-burukkan PR bermakna merenggangkan lagi hubungan antara rakyat. Pada masa yang sama MCA mengapi-apikan semangat perkauman Cina, Umno menghasut Melayu dan India mengapi-apikan semangat KeIndiaan sempit.

Kedua, usaha untuk meningkatkan kesejahteraan rakyat dengan sistem jaringan keselamatan sosial akan diteruskan di mana bantuan kebajikan dan subsidi adalah disasarkan kepada yang benar-benar memerlukan.


"Ini diperkukuhkan lagi dengan jaringan kebajikan institusi keluarga, korporat dan keagamaan di mana setiap rakyat yang memerlukan bantuan akan memperolehnya," katanya.


Bantuan kebajikan dan subsidi yang diberikan oleh kerajaan BN berupa one off seperti BR1M, baucar itu dan ini. Subsidi pula semakin ditarik khususnya subsisi minyak, gula dan lain-lain. Harga barangan semakin meningkat. Apakah dengan BR1M RM500 itu akan kekal dan cukup untuk selamanya. 



Sedangkan PR menawarkan pendidikan percuma, harga minyak diturunkan, tol dihapuskan, air percuma dan lain-lain yang semuanya bersifat kekal dan berpanjangan. Ini sudah tentu akan meringankan beban rakyat secara terus menerus.

Ketiga, katanya meningkatkan kemakmuran negara dengan memastikan pertumbuhan ekonomi yang mapan, kesihatan fiskal dan merangsang sistem pergerakan sosial yang bertunjangkan harapan, di mana pencapaian seseorang individu tidak hanya dihadkan oleh daya imaginasi.

Beliau berkata sebaliknya daya keusahawanan dan sejauh mana kesanggupan individu berkenaan untuk bekerja keras dengan gabungan kreativiti, inovasi dan kesanggupan mengambil risiko akan mendatangkan laba yang lumayan.


Ekonomi tidaklah sebaik yang disangka. Semenjak Anwar melepaskan jawatan Menteri Kewangan tidak pernah negara mencapai pertumbuhan ekonomi melebihi 9 %. Malah hutang negara meningkat menjadi RM502bilion. Bermakna seorang rakyat menanggung hutang kira-kira RM17,000. Jika BN terus dikekalkan tidak mustahil negara akan bangkrap. Malah Idris Jala meramalkan negara akan bangkrap dalam masa terdekat jika pengurusan kewangan negara terus ditadbir seperti sekarang. Bajet tahunan negara terus defisit yakni pendapatan kurang dari perbelanjaan. 

Wang negara tiris entah ke mana saban tahun kira-kira RM28 bilion, puluhan bilion lagi sering digunakan untuk membantu kroni seperti IPP, bail out hutang kroni dan sebagainya. Rasuah dan penyalahgunaan kuasa menambahkan lagi kesengsaraan kedudukan kewangan negara sebagai contoh RM250juta di'sedekah'kan kepada keluarga 'Tuan Lembu' NFC.

Rasuah terus bermaharajalela, kronisme mengkayakan suku sakat Umno/BN. Sebagai contoh betapa kayanya Taib Mahmud dan anak-anaknya. Yang kaya terus kaya, yang miskin hanya diumpan dengan BR1M. Jumlah penerima bantuan ini yang seramai jutaan orang membuktikan kerajaan BN gagal mengurangkan kemiskinan jauh sekali membasminya.


Najib berkata asas keempat yang perlu diteruskan dan ditingkatkan adalah memastikan Malaysia menjadi tempat terbaik untuk membina kehidupan berkeluarga dengan segala aspek dan keperluan hidup seperti keselamatan, kejiranan, kesihatan dan pendidikan dipenuhi sebaiknya


Apakah rakyat selamat, aman dan makmur sekarang? Saban hari akhbar melaporkan kejadian bunuh, rogol, rompak, samun, tipu, culik, kemalangan jalanraya dan sebagainya.


Saban hari rakyat mengeluh kemudahan hospital tidak cukup, bayaran mahal dan sebagainya. Puluhan ribu siswazah mengganggur. Lebih parah ramai yang diblacklistkan kerana gagal membayar hutang.

Pelajar terpaksa membuat pinjaman untuk belajar. Selamat tamat pengajian puluhan ribu hutang dengan interest sekali.

Sudahlah Najib rakyat sudah muak dan bosan dengan janji retorik kamu .....2013 selamat belayarlah BN ......

31 December 2012

SIARAN LANGSUNG DI AMBANG 2013 KERAJAAN SELANGOR. JAUH BEZA PROGRAM PR VS PR

Sila layari (di sini)  untuk siaran langsung di ambang 2013 sekarang.

Pengisian nyanyian lagu-lagu bermanfaat, ceramah dan lain-lain.

(BIADAP) MAYAT UMAT ISLAM YANG DIGALI DI PENGERANG DIHINA .......

Lihatlah mayat-mayat orang Islam yang dikorek di Pengerang. Dibungkus dan dilonggok begitu sahaja di bawah pokok. Dihempap dengan cangkul atas kenderaan.

Mana etika dan syariat yang dijamin oleh Kerajaan negeri Johor seperti terkandung dlm Majalah Holistik edisi Pengerang?

Ini bukan soal politik; sensitiviti masyarakat Islam kita di mana???

Kita menuntut kerajaan Johor membuat penjelasan terhadap kebiadapan dan penghinaan yang dilakukan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab ini.

Apa perasaan saudara-mara mayat-mayat ini?????


Sumber : FB Mazlan Aliman.

'AMANAT' HJ HADI : RAIS YATIM BARU SEDAR RTM HAK RAKYAT

Media hari ini melaporkan bahawa Rais Yatim mengakui RTM hak rakyat sedangkan sebelum ini mereka memperlakukan RTM umpama hak Umno/BN bukan hak rakyat Malaysia.

"RTM adalah hak rakyat dan ia boleh diguna untuk menjelaskan sesuatu perkara, tapi bukan satu saluran sahaja (Hadi seorang), ia mesti disertai oleh pihak-pihak yang juga ada ilmu, nas dan pengalaman," katanya kepada pemberita selepas Program Larian Tahun Baru 1Malaysia di Dataran Merdeka di Kuala Lumpur hari ini.

Kini baru kau sedar. Tetapi apakah kesedaran Rais ini akan menginsafkan dia dan bossnya untuk memberi peluang kepada semua rakyat tanpa memilih bulu dan warna kulit untuk mendapatkan hak penyiaran dan liputan.

Apakah selepas ini parti-parti politik, NGO dan semua rakyat akan mendapat hak mereka untuk menyuarakan pandangan, keluhan dan luahan dalam apa juga isu demi kepentingan negara dan diri mereka.

Jauh di lubuk hati kita semua, seolah-olah terasa bahawa kata-kata Rais itu hanyalah menanam tebu dibibir mulut. Atau kalau memang Rais ikhlas untuk membuat perubahan kita sangsi akan ada tangan hantu dan suaran jembalang yang akan membatalkan niat baik Rais.

Malah pernah terjadi slot yang dikhaskan kepada pembangkang dibatalkan di saat akhir oleh pihak tertentu. Kita semua masih ingat akan peristiwa tersebut.

Rais hanya mampu bercakap dan bersuara tetapi di sana ada orang yang lebih berkuasa dan mengkaji risiko terhadap Umno/BN jika pemimpin PR diberi ruang ke udara di media elektronik umum.

LAJIM UKIN CALON PR DI BEAUFORT

Datuk Seri Lajim Ukin menjadi calon pertama Pakatan yang diumumkan oleh Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan bertanding di Parlimen Beaufort.

Pengumuman itu sudah tentu menyebabkan Najib dan Umno/BN Sabah sesak nafas. Ini kerana Lajim bukan calang-calang pimpinan yang mempunyai pengaruh yang hebat di Sabah.

Tidak syak lagi Parlimen Beaufort mungkin menjadi antara kerusi yang akan dimenangi oleh PR pada PRU 13 nanti. Selain Beaufort beberapa parlimen lagi sudah dikenalpasti menjadi tempat pertarungan sengit antara PR dan BN kerana pengaruh pemimpin-pemimpin seperti Yong Teck Lee, Wilfred Bomburing dan lain-lain amat kuat di kalangan rakyat Sabah.

30 December 2012

MANA NAK PILIH, BANTUAN SEKALI ATAU BANTUAN BERPANJANGAN

BN beri BR1M bantuan 'one off' RM500 dalam masa 54 tahun. Lepas beri BN menang tiada bantuan lagi.

PR beri  pendidikan percuma, harga minyak turun, harga kereta turun, air percuma, tol tiada - berterusan. Mana yang engkau pilih??????????

Bila minyak turun Insya Allah harga barang juga akan diarah supaya turun sebab kos pengangkutan berkurangan .........
Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter