ISU MELAKA : ALI RUSTAM TAK BOLEH JAWAB!

Pesuruhjaya PAS Melaka, Adly Zahari berkata semua isu besar yang dikemukakan oleh PR kepada Ketua Menteri Ali Rustam gagal dijawab termasuk isu wang derma Palestin, isu wang zakat, hutang kerajaan negeri, rasuah politik, kegagalan projek-projek seperti Eye On, LTAM, Melaka River Cruise dan lain-lain.

"Semua isu-isu yang kita kemukakan dari sumber yang sahih antara Laporan Ketua Audit Negara gagal dijawab oleh Ali Rustam".

"Isu wang zakat RM13juta yang gagal dijawab, dia kata nak saman saya kalau saya ungkit isu itu, saya akan ungkit seribu kali lagi dia takkan berani saman".

"Wang derma Palestin yang berjumlah RM680,747 yang gagal diserahkan kepada Palestin dia tak dapat jawab juga. Isu kegagalan Eye On, LTAM yang sunyi sepi, Melaka River Cruise yang Cruisenya tak ada insuran dan lain-lain semuanya tak dapat dijawab oleh Ali" ujar Adly

Beliau berkata demikian pada ceramah anjuran SAMM dan MTD Bukit Baru di Bukit Pulau malam tadi.

"Hutang negeri meningkat kepada RM865juta, rezab negeri tinggal RM8juta, apa jawapan Ali" 

"Kalau dia jawab pun rakyat akan ketawakan beliau sebab jawapan itu melucukan"tambah Adly.

Adly berkata sudah sampai masanya rakyat menjatuhkan kerajaan BN di Putrajaya dan di Melaka bagi memastikan negara dan negeri ini diselamatkan demi masa depan rakyat.

"Jangan takut buat perubahan, jika kita takut kita akan ketinggalan dan mundur" tambah beliau.

Comments