PAS/UMNO MASUK PERANGKAP SENDIRI

Sah AWee AJack HuSeng@ Wee Jeck Seng jadi calon BN di #PRKTgPiai, aku jadi orang paling gembira. Bukanlah gembira sebab peluang kemenangan PH jadi cerah. Aku belum berminat nak ambil tahu tentang PRK ini.
Tapi aku gembira kerana Pas akan termasuk dalam perangkap sendiri. Aku semakin gembira kerana ramai rakyat yang berakal akan tersentak dan tersedar betapa #BMF yang Pas dan Umno sebut-sebut terbukti hanya sekadar retorik. Sebenarnya tidak ada salah pun untuk Pas berkempen bagi pihak MCA dalam PRK ini. Sudah namanya politik, perlu ada kerjasama. Dan bila sudah berkerjasama, wajarlah Pas membantu dari segi kempen. Tapi yang menjadikan Pas kelihatan dungu apabila berkempen untuk MCA adalah kerana lajaknya Pas (dan Umno) memainkan isu perkauman dan ketuanan Melayu. Kerana Pas jadikan isu itu untuk menyerang DAP, kini Pas sendiri yang luka. Sana sini Pas menjerit negara ini mesti dipimpin Melayu. Sana sini Pas melaung betapa Islam terancam di negara ini. Dan sana sini juga Pas menghasut betapa Cina mahu hapuskan hak orang Melayu. Tiba-tiba, bila ada PRK, di mana penyandangnya sebelum ini adalah seorang Muslim, Pas boleh serahkan kepada seorang Cina. Di mana ketuanan Melayu kalau Pas cuma nak bantu Cina tambah kerusi? Eh walaun akan jawab. Yang mereka maksudkan Cina DAP. Alahai... Dangkalnya walaun. Patutlah mudah ditipu lebai. DAP bukan parti Cina. Dalam DAP ada Melayu, India, Singh dan Orang Asal selain Cina. Kalau DAP hendak perjuangkan orang Cina sahaja, dah lama DAP terkubur. Tapi dalam MCA yang ada cuma Cina semata-mata Cina. Dan kalaulah Cina mahu berpakat hancurkan Melayu, (KALAU TAU!), MCA adalah tempat berkumpul yang paling sesuai. Bukan parti berbilang kaum seperti DAP! Dan alangkah dungunya apabila parti Cina begitu yang didukung oleh Pas dan Umno, yang kononnya mahu selamatkan Melayu dan Islam yang mereka dakwa terancam di Malaysia. Agaknya apa komen Mufti Perlis? Apapun, PRK ini membuktikan telahan Pas dan Umno untuk membentuk pentadbiran berasaskan Melayu Muslim semata adalah sangat tidak praktikal. Parti politik di Malaysia perlukan kesepaduan dan kerjasama antara kaum untuk kekal relevan. Pas dan Umno (PASUmno), apabila muncul serpihan mereka iaitu Amanah dan Bersatu, maka satu proses tapisan pun berlaku. Pati santan telah keluar dan yang tinggal hanyalah hampas. Lihatlah keputusan politik PASUmno. Itulah bukti betapa hampasnya mereka sekarang ini. C&P

Comments

Tok Ki said…
PAS mmg bodoh....
Anonymous said…
Parti Ajaran Sesat...
Unknown said…
Party Ajaran Sesat peyamun Dan pencuri dijadikan kawan subahat makan harta rompakan.
Lelakidicermin said…
Aku yg geram kes BMF..yg umno dgn pas canangkan.. boleh pulak kempen tu PH yg kena.. sedangkan patutnya 30 tahun dulu BMF dah di canang...takkan lah rakyat malaysia dugu2 tak beefikir..
Puaka Rimba said…
Kapur yg berak...Lobai tolong cebukkan.Hihihikikikihahahakahkahkah
Puaka Rimba said…
Kapur yg berak...Lobai tolong cebukkan.Hihihikikikihahahakahkahkah
Saya ibu EVA FIORENTINA APRILA  dari palembang mengucap syukur kepada allah,karna melalui bantuan dari aki abdul jamal yg sebesar 20m kini saya sudah bisa menjalankan usaha saya lagi.Puji syukur saya panjatkan kepada Allah yang telah mempertemukan saya dengan Aki Abdul Jamal dan melalui bantun pesugihan putih beliau yang sebar 5M inilah yang saya gunakan untuk membuka usaha selama ini,makanya saya sengaja memposting pesang sinkat ini biar semua orang tau kalau Aki Abdul Jamal bisa membantuh kita mengenai masalah ekonomi dengan bantuan pesugihan putihnya yang tampa tumbal karna saya juga tampa sengaja menemukan postingan orang diinternet jadi saya lansun menhubungi beliau dan dengan senang hati beliau mau membantuh saya,,jadi bagi teman teman yang mempunyai keluhan jangan anda ragu untuk menghubungi beliau di No Wa 085-254-384-488- rasa
senang ini tidak bisa diunkapkan dengan kata kata makanya saya suatu hari nanti saya akan berkunjun ke kediaman Aki untuk silaturahmi.Wassalam dari saya ibu EVA FIORENTINA APRILA dan untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Aki disini PESUGIHAN UANG GAIB TANPA TUMBAL