ROSMAH : LANGIT TIDAK SELALU CERAH

Dahulu kamu berkuasa kini kamu tiada apa-apa lagi. Sebab itu bila kita berkuasa jangan kita lupa bahawa kuasa bila ditarik oleh Allah bila-bila masa.
Sehari selepas anaknya Riza Aziz, hari ini giliran Datin Seri Rosmah Mansor pula untuk ke Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).
Ini merupakan kali kedua dalam tempoh tiga bulan isteri bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak itu dipanggil ke SPRM untuk soal siasat.
Berbaju kurung hijau, beliau tiba di ibu pejabat SPRM di Putrajaya bersama seorang pembantu pada kira-kira pukul 9.50 pagi.
Beliau kelihatan tersenyum dan sempat berbual-bual dengan pegawai SPRM yang menunggunya di lobi.
Khabar angin kuat bertiup bahawa beliau mungkin ditahan hari ini dan didakwa di mahkamah esok.
Ketika ditanya tentang perkara itu, peguamnya Datuk K Kumaraendran berkata beliau tidak tahu-menahu tentang perkara itu.
Bagaimanapun, ketika dihubungi, timbalan pesuruhjaya SPRM (Operasi), Datuk Azam Baki menafikan Rosmah akan ditahan dan didakwa.
"itu tidak betul," katanya ktika dihubungi Malaysiakini hari ini.
Pada 5 Jun lalu, Rosmah dipanggil buat kali pertama dan disoal siasat selama lima jam bagi membantu siasatan terhadap bekas subsidiari 1MDB, SRC International Sdn Bhd.
Akhbar New Straits Times sebelum ini melaporkan Rosmah mungkin menghadapi 20 pertuduhan jenayah tidak lama lagi.
Dua hari lalu, Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Seri Mohd Shukri Abdull berkata suruhanjaya itu telah menyiapkan siasatan terhadap Rosmah dan telah menyerahkan kerta siasatan ke Pejabat Peguam Negara.

Comments