TAK CERDIK !!!! KABINET NAJIB RAMAI, TAPI TIDAK CERDIK

Najib melantik begitu ramai menteri. Dulu ada seorang timbalan menteri pointernya tinggi tapi tidak cerdik. Sekarang orang itu sudah tenggelam sering mendiamkan diri. Jawatannya sebagai Ketua Penerangan Umno pun sudah dilucutkan mungkin kerana kurang cerdik agaknya.

Kini seorang lagi menteri tidak cerdik. Namun menteri ini memang terkenal tidak cerdik sejak dulu. Sebab Najib rehatkan beliau agak lama. Tetapi baru-baru ini dilantik semula mungkin kerana jasa-jasanya kepada Najib dan BN.

Menteri itu ialah menteri yang menjaga Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan. Namannya  Noh Omar. Beliau mencadangkan untuk mewajibkan Persatuan Ibubapa dan Guru (PIBG) di Selangor melaksanakan kutipan dana awam untuk membantu pihak sekolah menyelesaikan masalah infrastruktur.
Sudahlah rakyat sekarang hidup susah dengan harga barangan yang semakin tinggi akibat GST dan kejatuhan nilai ringgit serta peluang pekerjaan yang semakin kurang, kini menteri kurang cerdik hendak bebankan rakyat lagi.
Elok Najib fikir balik perlantikan menteri kurang cerdik ini............atau mungkin semua yang ada kurang cerdik hanya pandai mengampu sahaja.

Comments