PAS DAN NAJIB BILA NAK SAMAN SARAWAK REPORT. APA TUNGGU LAGI????

PAS mengekalkan keputusan untuk menyaman Sarawak Report berhubung dakwaan yang dibuat portal berita itu terhadap parti berkenaan, kata Timbalan Mursyidul Amnya, Datuk Ahmad Yakob.
"Mengikut keputusan yang dibuat Timbalan Presiden PAS (Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man) akan buat samanlah (terhadap Sarawak Report). (Saman di) England ke...ikutlah," katanya dalam satu majlis mengucap selamat jalan kepada jemaah haji di Kompleks Islam Jubli Perak, Panji.
Isnin lepas, Tuan Ibrahim dilaporkan berkata PAS akan mengambil tindakan undang-undang ke atas Sarawak Report kerana berniat jahat dan mencemar nama baik parti serta dasar Islam yang menjadi teras kepada parti itu.

Rakyat Malaysia khususnya ahli dan penyokong PAS sedang menanti keputusan PAS dengan tidak sabar. Ini kerana mereka begitu meluat kepada Sarawak Report yang sewenang-wenangnya membuat tuduhan tanpa bukti.

Kami admin mutaligat pula menanti-nanti pendedahan samada Sarawak Report akan membuat pendedahan seterusnya. Jika mereka berani keluarkan senarai nama pimpinan PAS beserta transaksi bank sekali (jika ada) sebagaimana yang dibuat semasa pendedahan skandal 1MDB dan derma RM2.6 bilion dahulu. Jika ada detail macam ini barulah sedap PAS nak saman. 

Pada masa yang sama juga kami mahu Najib selaku Perdana Menteri juga menyaman Sarawak Report kerana menuduh beliau bermurah hati menderma RM90 juta kepada pimpinan PAS. Tidakkah ini mencemarkan kredibiliti Najib kerana untuk apa derma itu diberikan, dari mana duit itu diperolehi dan siapa yang menerimanya. Mana mungkin duit sebanyak itu didermakan kepada seseorang tanpa ada agenda besar. Najib mesti menyaman Sarawak untuk membersihkan namanya.

Kami rakyat Malaysia akan berdiri teguh di belakang Perdana Menteri yang bersih dan tidak terlibat dengan salah laku. Najib jangan bimbang dengan kesetiaan kami. 

Sarawak Report, jangan buat tuduhan tanpa bukti dan saksi ............

Comments

Ir Anonymous said…
Rupa2nya PAN lebih berani dari Sarawak Report dalam membuat tuduhan fitnah terhadap PAS walaupun SR sudah keluar kenyataan yg lapuran itu hanya tanggapan meluas!

Patutlah TGHA pernah memberi bayangan sblm pemilihan muktamar 2015 bahawa ada dua (2) barisan utk dibuat pilihan bagi kepimpinan baru samada barisan ulamak sejati PAS ataupun barisan pro DAP (G18). Syukurlah kami telah membuat keputusan yg terbaik iaitu dgn menyingkirkan G18. Kini terbukti sudah kebenaran dakwaan TGHA.

We luv U TGHA!