LAKI2 MIANG KENA SAMUN

Gara-gara miang dengan godaan wanita, 2 lelaki disamun. Lain kali jangan miang-miang. Lelaki yang kedua-duanya berusia 28 tahun dari Kuching yang menginap di sebuah hotel bajet di bandar ini menjadi mangsa samun berkumpulan selepas diumpan dengan wanita muda yang menawarkan khidmat seks semalam.

Sekarang ini macam-macam taktik dilakukan penjenayah untuk memerangkap mangsa. Alahai Si Miang ........dah lah tak dapat melampiaskan nafsu .....muka pula berlumuran darah.
Dalam kejadian sekitar 10.30 malam itu, salah seorang mangsa membuka pintu bilik apabila mendengar ketukan dan mendapati seorang wanita sedang berada di luar dan menawarkan khidmat seks.
Sejurus selepas wanita itu masuk ke dalam bilik, dua lelaki lain menyerbu
masuk dan memaksa mangsa menyerahkan wang tunai berjumlah RM300 serta merampas dua unit telefon bimbit kepunyaan pengadu dan rakan sebiliknya.
"Apabila pengadu cuba menghalang, dia telah ditumbuk dengan menggunakan alat buku lima sehingga menyebabkan kecederaan di bahagian kepala.
Ketiga-tiga suspek terus melarikan diri bersama tiga lagi rakan yang
menunggu di bawah hotel," kata Ketua Polis Daerah Sibu ACP Saiful Bahari Abdullah dalam satu kenyataan di Sibu hari ini.
Beliau berkata, polis telah memberkas enam individu terdiri daripada lima
lelaki berusia antara 19 tahun hingga 30 tahun serta seorang wanita berusia 23 tahun di sebuah rumah sewa di bandar ini pada malam sama bagi membantu siasatan.
Seorang lelaki berusia 22 tahun dan wanita berusia 23 tahun itu yang
dipercayai pasangan didapati mempunyai rekod lampau berkaitan dadah.
Menurutnya, polis juga berjaya merampas dua unit telefon bimbit yang
dilaporkan hilang dan buku lima.
Polis percaya kejadian merupakan modus operandi baharu yang menjadikan penginap hotel bajet sebagai sasaran dengan umpanan seorang wanita yang menawarkan khidmat seks.
Mereka kini direman tujuh hari bermula hari ini dan kes itu disiasat di
bawah Seksyen 394 dan 395 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan cedera semasa melakukan samun berkumpulan.
Bernama

Comments