EMAS DI RIO : SEMAKIN CERAH

RIO DE JANEIRO: 2 pasangan beregu badminton negara layak ke separuh akhir Sukan Olimpik yang sedang berlangsung. Harapan untuk sekurang-kurangnya meraih 1 pingat emas masih dalam jangkauan. Kita juga mengharapkan Lee Chong Wei juga mara.

Mereka ialah pasangan beregu lelaki Go V Shem dan Tan Wee kiong serta pasangan beregu campuran Chan Peng Soon - Goh Liu Ying.

Pasangan beregu utama negara Goh V.Shem-Tan Wee Kiong melakar kejutan ke atas beregu utama dunia Lee Yong Dae-Yoon Yeon Seong untuk mara ke separuh akhir acara beregu lelaki pada Sukan Olimpik Rio di sini, Isnin.
Beregu Malaysia itu mempamerkan permainan agresif dengan melakukan asakan untuk mencatatkan kemenangan 17-21, 21-18, 21-19 dalam masa 86 minit walaupun mencatat kemenangan kedua dalam lapan pertemuan menentang beregu dari Korea
Selatan itu.
Pertarungan sengit itu menyaksikan beregu Korea membuat percubaan terakhir selepas ketinggalan 13-18 dan merapatkan jurang kepada 19-20 sebelum gandingan Malaysia itu melengkapkan kemenangan untuk ke separuh akhir esok.
V Shem-Wee Kiong akan bertemu Chai Biao-Hong Wei selepas pasangan beregu dari China itu menewaskan pasangan beregu dari Rusia, Valdimir Inaov-Ivan Sozonov 21-13, 16-21, 21-16 dalam masa 56 minit.
Kemenangan beregu negara di pentas suku akhir mencerahkan peluang untuk pasangan itu merangkul pingat.

Comments