GEMPAR !!!!! SATU LAGI SKANDAL KEWANGAN MELAMPAU???? - DAKWA RAFIZI

Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli mendakwa satu lagi skandal kewangan melampau bakal didedahkan oleh beliau. Beliau bergurau bahawa skandal ini bakal menyebabkan beliau ditangkap sekali lagi.

"Tunggu dan lihat," kata ahli Parlimen Pandan itu di Twitter sambil menambah beliau dijangka akan ditangkap lagi atas isu itu. Kenyataan beliau ini dipetik dari portal Malaysiakini.
Beliau kemudian menjawab seorang pengguna Twitter yang bertanya kepadanya "Skandal macam mana tu YB. Tabung ke lembu, ayam/ itik/ kambing atau kampeni (syarikat)".
Rafizi menjawab: "HA3 (ketawa) kamu tunggu. Tetapi cukup keterlaluan. Saya fikir orang akan marah".
Rafizi berkata, beliau akan menulis kepada ulama terkemuka dunia bagi menjelaskan latar belakang skandal tersebut dan meminta mereka mengeluarkan fatwa.
"Tiba masa keluar fatwa pasal skandal rasuah," katanya.
Ditanya pengguna Twitter lain mengapa bukan orang lain mendedahkan skandal itu, Rafizi yang kini berada di London menjelaskan dua sebab mengapa ia tidak mungkin dilakukan.
"Oleh kerana (1) media tidak boleh menutupinya; isu kredibiliti, (2) mereka akan mengambil tindakan tegas terhadap orang baru (yang mendedahkan skandal itu," katanya.
Ketika dihubungi kemudian, Rafizi enggan mengulas lanjut mengenai skandal itu buat masa sekarang.
Dalam perkembangan berasingan, pemimpin PKR itu juga menyindir Ketua Pemuda Gerakan Tan Keng Liang, yang sering mengkritik DAP dan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.
Beliau berkata satu kempen sepatutnya dilancarkan untuk memujuk Tan, yang dia disifatkan sebagai "wira No 1" Gerakan bagi bertanding menentang Lim jika satu pilihanraya kecil di Pulau Pinang diadakan.
Jika benar dakwaan beliau ini, maka sekali lagi Malaysia akan menjadi masyhur di mata dunia bukan kerana kehebatan negara tetapi kerana skandal demi skandal yang berlaku seolah-olah tiada pengakhiran.
Sumber : Mkini
Gambar di atas sekadar hiasan sahaja.

Comments