PRK SG BESAR & K.KANGSAR : PENGUNDI TENTUKAN NASIB PARTI BERTANDING

Kira-kira 42,000 pengundi Sg Besar dan 32,000 di Kuala Kangsar sudah pun mempunyai pilihan masing-masing sebelum keluar membuang undi kira-kira 1 jam dari sekarang. Majoriti daripada mereka sudah pun mempunyai pilihan sendiri. Tetapi masih ramai yang belum membuat keputusan parti mana yang harus dipangkah.

Di atas kertas BN tetap selesa di kedua-dua kerusi tersebut. Namun ianya bukanlah keputusan muktamad. Ini kerana bilangan pengundi yang tergolong dalam kumpulan ini agak ramai. Mengikut kajian ILHAM Centre lebih dari 20 peratus pengundi belum membuat keputusan.

Oleh itu rayuan terakhir para petugas dan keikhlasan petugas memujuk mereka di Pusat Pengundian mungkin akan melembutkan mereka untuk mengundi AMANAH.

Maklumat terakhir menjelang tengah malam tadi kedudukan parti-parti bertanding semakin sengit di mana AMANAH terus memberika saingan sengit kepada BN di kedua-dua kerusi tersebut. Adalah tidak keterlaluan untuk dinukilkan di sini bahawa BN dan AMANAH mempunyai peluang yang seimbang untuk di menang di kedua-dua kerusi ini. Kini keputusan parti mana yang menang akan ditentukan oleh pengundi-pengundi yang belum mempunyai keputusan sehingga ke saat terakhir untuk memangkah.


PAS pula adalah parti yang jauh ketinggalan ke belakang dan dijangkakan PAS akan kalah teruk di kedua-dua kerusi tersebut.

Comments