PRK SG BESAR DAN K.KANGSAR : BN KUKUHKAN KEDUDUKAN DENGAN JENTERA K-10 MEREKA

Tinjaun pemerhati bebas dan wakil kami di Sg Besar mendapati bahawa jentera AMANAH komited menjalankan amanah masing-msing. Namun sumber-sumber dalaman melaporkan bahawa jentera Umno/BN mula menyelinap masuk ke lokaliti-lokaliti dengan memperhebatkan jentera K-10 mereka yang terbukti amat berkesan pada setiap kali pilihanraya.

Jentera K-10 ini direct mendekati pengundi di mana seorang 'runner' menjaga 10 orang pengundi. 'Runner' ini akan memastikan 10 orang pengundi di bawah mesti keluar membuang undi dan mengundi BN. Mereka menggunakan apa juga taktik dan helah bagi memastikan 10 undi pasti diperolehi oleh BN. Apacara sekali pun akan digunakan samada yang halal atau haram di sisi Islam dan undang-undang.

Pada hari pengundian 'Runner' akan memantau secara teliti samada 10 pengundi di bawah seliaannya sudah mengundi atau belum? Jika belum mereka akan memastikan pengundi itu keluar walau dengan apa cara sekalipun.

Inilah kekuatan BN selain dari peranan media, agensi-agensi kerajaan dan rasuah serta janji projek-projek mega/kecil serta lain-lain taktik tradisional mereka yang sudah kita ketahui umum.

Oleh kerana itu jentera AMANAH mesti bersedia untuk memastikan pengundi-pengundi dapat menunaikan tanggungjawab mereka dengan bebas walaupun dikawal rapi oleh 'Runner' K10 Umno. Seumpama slogan Allahyarham Tok Guru Nik Abdul Aziz yang popular iaitu 'Beri Gula Kita Kacau, Bagi Kain kita pakai, Bagi Pitih Kita Ambik" tetapi undi belum tentu beri pada BN.

Tinggal 24 jam lagi untuk pengundi Sg Besar dan Kuala Kangsar untuk membuat keputusan dan menterjemahkannya dalam peti undi. Perang Safar, Provokasi, Ugutan dan seribu satu macam taktik dan strategi akan digunakan oleh parti lawan untuk meraih undi. Ayuh petugas AMANAH jangan leka dan tidur.




Comments