SISTEM KEWANGAN NEGARA SEMAKIN MERUDUM

Malang bagi negara kita apabila sistem kewangan kita terus menjunam dan dilihat semakin meruncing. Perdana Menteri dan Menteri Kewangan dalam tahun 2009, Datuk Seri Najib Tun Razak telah menjadikan pengurangan defisit dan penghapusan subsidi sebagai jihad ekonomi beliau demi memastikan penarafan kewangan Malaysia (“sovereign rating of Malaysia”) tidak diturunkan oleh agensi-agensi penarafan seperti Moody’s.
Ini berikutan kebergantungan pentadbiran beliau kepada hutang akibat keborosan kerana sebarang penurunan penarafan akan menyebabkan kadar faedah hutang Kerajaan Persekutuan menjadi lebih tinggi, lalu menyukarkan pentadbiran beliau untuk terus berhutang.
Agensi penarafan kewangan dunia Moody’s telah menurunkan prospek ekonomi Malaysia dari “positif” kepada “stabil” yang menunjukkan penurunan dalam penarafan kewangan negara.
Keadaan ini sudah tentu memburukkan lagi imej negara kita di mata dunia dan pasaran antarabangsa. Rakyat seharusnya menilai dan membuat keputusan awal untuk memilih siapa yang berhak dijadikan kerajaan pada PRU 14 nanti. Jika BN terus dipilih kita khuatir negara kita jatuh bangkrap dan kita semua menjadi rakyat Greece. Fikirkanlah.
Sumber : Kenyataan Rafizi dalam Mdateline.

Comments

Unknown said…
Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)