NAMA ISLAM MENGERIKAN KERAJAAN UMNO/BN

Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (ROS) menolak permohonan Gerakan Harapan Baru (GHB) untuk menggunakan nama Parti Progresif Islam sebagai nama parti baru yang hendak ditubuhkan.
Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, ini kerana Islam adalah hak untuk semua yang beragama Islam dan penggunaan nama itu pada parti politik hanya boleh menyebabkan kekeliruan, lapor Bernama.
Ternyata kerajaan BN takut kepada nama Islam sehingga apa juga badan khususnya parti politik yang menggunakan nama Islam tidak dibenar untuk didaftarkan.
Beberapa tahun lalu kita masih ingat bagaimana kerajaan BN cuba mengharamkan nama Islam pada PAS dan institusi lain. Jelas sekali Umno/BN begitu alergik dengan nama Islam sehingga membuat tafsiran salah terhadap nama Islam. 
Kita ingin mencadangkan kepada Umno supaya mereka juga menyelitkan perkataan Islam pada nama Umno supaya mereka juga dilihat Islamik. Tiada siapa yang mahu menghalang Umno menggunakan nama Islam kerana Umno sendiri mendakwa mereka parti Islam terbesar di dunia. 

Comments

Unknown said…
Parti menipu tu...islam apa kejadah tu...bahlol tetap bahlol...nama islam pun dah takut......pooraaaah