GHB SARAWAK SEMAKIN MENGANCAM, AKAN BERTANDING 13 KERUSI PADA PRN SARAWAK NANTI

Harapan Baru (HB) Sarawak telah selesai mengadakan mesyuarat pemilihan Ajk bagi persediaan parti baru yang akan dilancarkan seterusnya bagi memulakan langkah dalam arus politik di Bumi Kenyalang.

Mesyuarat memutuskan dengan sebulat suara memilih saya sebagai peneraju HB negeri Sarawak dan akan dibantu oleh Ajk yang terdiri daripada berbagai bangsa dan agama serta berbagai latar belakang profesional dan aktivis.
Dalam mesyuarat itu juga bersetuju sebulat suara HB Sarawak akan meletakkan calon bagi bertanding dalam pilihan raya negeri (PRN) yang akan datang.
Dun yang menjadi sasaran HB bukan hanya kerusi pengundi melayu malah kerusi majoriti bukan Islam juga menjadi sasaran.
Antara kerusi yang disasarkan HB Sarawak ialah di dun lambir, Samalaju,Semariang, Muara Tuang, kedup, Triboh, Batang Sadong, Sebuyau, Beting Maro,belawai; Dalat,demak laut dan Matu Daro.
Namun pembahagian kerusi ini hanya akan diputuskan selepas berunding dengan rakan-rakan dari DAP dan PKR serta kelulusan dari HB pusat untuk semakan.
Kita sudah mempunyai calon yang berwibawa, berpotensi serta bersedia untuk di letaklan di kawasan fokus tersebut.Rata-ratanya adalah dikalangan anak tempatan yang sudah tentu diberi keutamaan.
HB Sarawak percaya bahawa sampai masanya untuk rakyat Sarawak memilih alternatif yang lain selain Barisan Nasional (BN) yang gagal memperbaiki sosio ekonomi, taraf pendidikan dan kehidupan penduduk khususnya mereka yang tinggal di luar bandar.
Seiring dengan kepercayaan kita dalam sebuah Persekutuan yang bersatu padu, kita juga dapat membantu menangani isu-isu kebangsaan dan antarabangsa yang membabitkan rakyat dan negara kita.
Kami akan mengadakan sidang media dalam masa terdekat ini untuk memberikan gambaran secara lebih terperinci.
Andri Zulkarnaen Hamden @ hud abusiraj almuner
Pengerusi HB Sarawak
26 Ogos 2015

~ Gambar sekadar hiasan

Comments