.

.

02 January 2014

PROTES AMBANG TAHUN BARU CAPAI MATLAMAT DAN BERLANGSUNG AMAN

Dataran Merdeka sekali lagi menjadi medan protes rakyat apabila seramai 50,000 orang memenuhi padang dan sekitar bangunan Sultan Hishamuddin. Kita merakam syabas dan tahniah buat semua anak muda aktivis dan mahasiswa khususnya mereka yang terlibat himpunan tersebut.

Dua pengumuman dari Perdana Menteri dan Timbalannya, untuk turun elaun menteri dan untuk kaji semula rasionalisasi subsidi merupakan salah satu kejayaan protes. Namun ianya belum cukup untuk menyekat kegusaran dan kesengsaraan rakyat dengan kenaikan harga barangan dan kos hidup.

Fitnah dan pembohongan yang dilakukan oleh pihak berkuasa dan media pencacai BN kononnya akan berlaku keganasan pada himpunan tersebut ternyata meleset sama sekali. Himpunan tersebut terbukti aman, damai dan santai.

Pihak berkuasa sekali lagi ingin memperbodohkan rakyat dengan fitnahapabila menaikkan gambar palsu di laman facebook rasmi kononnya terdapat seorang anggota yang cedera parah ketika bertugas di Dataran Merdeka pada himpunan tersebut. Walaupun permohonan maaf telah dibuat namun ianya jelas cuba untuk menipu dan mengelirukan orang ramai.

Mereka sekali lagi menipu dengan mendakwa peserta himpunan mengganggu konsert tetapi hakikatnya tiada seorang pun peserta himpunan yang naik ke pentas konsert seperti yang dilaporkan oleh TV3 suku. Ianya jelas satu lagi pembohongan dan fitnah jijik mereka.


Gerakan rakyat ini tidak akan terhenti di sini.Rakyat akan tetap bangkit membela nasib mereka sendiri dengan dibantu NGO dan parti-parti politik.

Sumber : SAMM dan portal2 berita ......

No comments:
Write comments
Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter