NAJIB TIPU RAKYAT SEKALI LAGI

Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini berkata adalah tidak adil menyalahkan kerajaan semata-mata apabila berlaku kenaikan harga barangan.

Ini kerana, kata perdana menteri, kerajaan telah dan sedang melakukan pelbagai inisiatif dalam usaha mentransformasikan ekonomi negara bagi memastikan rakyat sentiasa menikmati kehidupan lebih baik.

"Kerajaan sentiasa bersama rakyat, janganlah dipersalahkan kerajaan kalau harga barang naik, dan kerajaan Barisan Nasional pula dimomokkan sebagai "Barang Naik'," katanya ketika berucap pada majlis penyampaian bantuan kepada mangsa banjir dan meraikan sukarelawan peringkat nasional di sini, hari ini.

Beliau menjelaskan harga barangan meningkat kerana pelbagai sebab dan faktor termasuk keadaan semasa, ekonomi dunia, faktor cuaca serta fenomena cuaca ekstrem yang menyebabkan barangan mengalami kekurangan bekalan.

Sekali lagi Najib cuba memperbodohkan rakyat. Kita bukan tidak tahu antara faktor utama kenaikan harga barang adalah kerana penjngkatan kos pengangkutan dan kos pengeluaran disebabkan oleh kenaikan harga minyak, tol, tarif ekektrik dan lain-lain. Selain itu kenaikan harga makanan yang berasaskan gula juga kerana harga gula naik.

Janganlah cuba menipu dan memperbodohkan kami wahai Najib.

Kerajaan sepatutnya tidak menaikkan minyak, tarif elektrik, tol dan gula kerana kita tahu ianya dudah tentu menyebabkan kos pengeluaran dan pengangkutan serta caj perkhidmatan ajan meningkat. Mana mungkin pengeluar tidak menaikkan harga barang sedang kos pengeluaran dan pengangkutan serta caj perkhidmatan naik. Keadaan ini mudah difahami termasuk oleh Pak Mat di Hulu Tembeling ....

Comments