GEMBIRAKAN HATI HIDUP BERSAMA ALLAH

..Gembirakan hati hidup bersama Allah..biarpun manusia sering dan sentiasa menyusahkan mu...

هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ ۗ وَلِلَّـهِ جُنُودُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ وَكَانَ اللَّـهُ عَلِيمًا حَكِيمًا ﴿٤﴾

Dialah yang telah menurunkan ketenangan ke dalam hati orang-orang mukmin supaya keimanan mereka bertambah di samping keimanan mereka (yang telah ada). Dan kepunyaan Allah-lah tentara langit dan bumi dan adalah Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana

Al Fath 4

الَّذِي خَلَقَنِي فَهُوَ يَهْدِينِ ﴿٧٨﴾ وَالَّذِي هُوَ يُطْعِمُنِي وَيَسْقِينِ ﴿٧٩﴾ وَإِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ يَشْفِينِ ﴿٨٠﴾ وَالَّذِي يُمِيتُنِي ثُمَّ يُحْيِينِ ﴿٨١﴾ وَالَّذِي أَطْمَعُ أَن يَغْفِرَ لِي خَطِيئَتِي يَوْمَ الدِّينِ ﴿٨٢
(yaitu Tuhan) Yang telah menciptakan aku, maka Dialah yang menunjuki aku,(78)
dan Tuhanku, Yang Dia memberi makan dan minum kepadaku,(79)
dan apabila aku sakit, Dialah Yang menyembuhkan aku,(80)
dan Yang akan mematikan aku, kemudian akan menghidupkan aku (kembali),(81) dan Yang amat kuinginkan akan mengampuni kesalahanku pada hari kiamat".(82)

As Syu'araa: 78-82


~ fb Al Fadhil Ust Mohd Nor Omar

Comments