PEMILIHAN PAS : TUAN IBRAHIM DAN HUSAM HAMPAKAN PAS KAWASAN-KAWASAN

Calon-calon yang diterima bertanding untuk pemilihan PAS telah diumumkan semalam. Antara calon-calon yang akan bertanding untuk jawatan tertinggi ialah Mohamad Sabu dan Mohd Amar Nik Abdullah untuk Timbalan Presiden. Manakala untuk Naib Presiden pula menyaksikan Abu Bakar Chik, Husam Musa, Tuan Ibrahim, Mahfuz dan Salahuddin Ayub untuk posisi Naib Presiden.

Dari senarai di atas ramai yang berasa sedikit terkilan kerana Tuan Ibrahim dan Husam Musa menolak untuk bertanding bagi jawatan Timbalan Presiden sedangkan mereka berdua mendapat pencalonan yang banyak dari kawasan-kawasan. Mengapa mereka berdua menghampakan hasrat dan kehendak kawasan-kawasan.

Kedua-dua mereka mungkin mencongak bahawa sukar untuk mereka menang jika bertanding jawatan Timbalan Presiden. Bukankah kita diajar bukan jawatan yang kita kejar. Khidmat dalam jemaah bukan hanya sekadar ada jawatan, tiada jawatan pun kita boleh berkhidmat. Jika benar mereka berdua menerima pencalonan yang banyak maka sudah pasti merekalah yang dimahukan oleh akar umbi untuk memimpin parti. Bagaimana jika calon yang tidak popular dan tidak berkeupayaan dipilih oleh majoriti perwakilan adakah Husam dan Tuan Ibrahim tidak dipersoalkan kerana sengaja lari dari tanggungjawab..............

Bagi kita kedua-dua mereka adalah pemimpin masa depan bagi PAS. Kedua-dua belum mencapai umum 60 tahun dan memang mempunyai potensi besar untuk melangkah jauh ............mereka berdua telah menghampakan PAS Kawasan ................

Ditulis oleh : Ahli hampa PAS Kawasan

Comments

hawariyyun said…
jangan mudah hampa. mereka lebih arif dlm urusan ni.pas tak tandus pemimpin berwibawa.kedua-dua yang bertanding tu masing2 mampu berkhidmat dgn cara mereka.
hawariyyun said…
jgn begitu saudaraku.Tn.Ib dn HM lebih tahu apa yg mereka lakukan.kedua-dua calun yg bertanding timb.pres ni masing-masing mampu memajukan pas dgn cara mereka.tlg jgn serabutkan suasana dgn andaian2 sendiri.skrg ramai ahli yg rasa diri pandai.takpa, tp jg akhlak islami.
mynamaisboy said…
melambangkan pejuang yg berpandangan dato husam dan tuan ibrahim mewakili golongan pejuang berpandangan jauh!

subhanAllah!