SIAPA PRESIDEN, TIMBALAN DAN NAIB PRESIDEN PAS YANG BARU?

Teka-teki tentang siapa Presiden, Timbalan Presiden dan Naib Presiden PAS yang baru selepas Muktama PAS Pusat November ini. September ini PAS di peringkat kawasan (Parlimen) akan mula menjalankan mesyuarat agung masing-masing di mana semasa atau selepas mesyuarat agung mereka akan membuat pencalonan untuk semua jawatan dalam parti.

Setakat ini tidak nampak berlakunya lobi-melobi dan kempen yang hebat sebagaimana yang berlaku dalam Umno. Malah tidak ada seorang pun pemimpin PAS yang mengumumkan untuk menawarkan diri bertanding apa-apa jawatan tidak seperti yang berlaku di dalam Umno. Siang-siang lagi pemimpin mereka samada yang mempertahankan jawatan atau yang tergila-gila kepada jawatan mengumumkan hajat dan nafsu masing-masing. Setakat ini hanya jawatan Presiden dan Timbalan Presiden sahaja yang tidak ada orang yang menawarkan diri, jawatan lain berlumba-lumba mereka 'menjual' diri perasan mereka layak untuk jawatan-jawatan tertentu.

Berbeza dengan PAS setakat ini tidak ada seorang pemimpin pun yang 'declare' untuk bertanding apa-apa jawatan ...........bersambung

Gambar sekadar hiasan

Comments