PROJEK I/C : MAHATHIR CUBA LEPAS TANGAN?

Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menyalahkan “pegawai kerajaan” yang memberikan kerakyatan dan mengeluarkan kad pengenalan kepada calon tidak layak.

Beliau yang memberi keterangan di suruhanjaya siasatan diraja berhubung pendatang asing Sabah berkata, amalan seperti itu bukan satu dasar kerajaan semasa beliau menjadi perdana menteri.

Katanya, dasar pada masa itu hanyalah untuk memberikan kerakyatan kepada individu yang tinggal di Sabah “untuk masa yang lama” yang layak untuk mendapatkannya mengikut undang-undang.

Bijak Dr Mahathir .......beliau cuba melepaskan diri dari isu ini. Siapa sebenarnya yang berkuasa pegawai kerajaan atau pemimpin BN. Beranikah pegawai kerajaan melakukan kerja 'menjual negara' semacam ini jika tiada kuasa ghaib memberikan jaminan bahawa mereka akan 'selamat' walaupun melakukan kerja terkutuk dan salah ini?

Mungkin orang yang bersalah dalam isu ini lepas di dunia tetapi di Akhirat apakah orang ini juga terlepas. Bukankah kita tahu pada hari perbicaraan di SANA semua anggota kita boleh bercakap dan menjadi saksi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gambar di atas hanya sekadar hiasan

Comments