MESIR : KERAJAAN HARAM TERUS MENANGKAP PEMIMPIN IKHWAN DAN FJP

Angkatan keselamatan kudeta terus menerus membuat penangkapan terhadap ahli-ahli politik, tokoh-tokoh dan pemimpin gerakan Islam. Turut ditangkap Adil Rizk Penolong Am Setiausaha Parti Kebebasan dan Keadilan Dakahlia.

Angkatan keselamatan kudeta tersebut telah membuat serbuan yang dibantu oleh tiga kenderaan polis dan lebih daripada dua puluh polis bersenjatakan mesingan bertempat di rumah Al-Hajj Abdu Shardi, pemilik cafe di Matareya Dakahlia. Beliau ditangkap dan dibawa ke penjara pertama Talkha .

Ahli keluarga beliau meletakkan tanggungjawab ke atas angkatan keselamatan yang zalim agar menjaga keselamatan ahli keluarga mereka. Ini kerana beliau mengalami penyakit kronik yang bergantung kepada rawatan dan beliau perlu menyempurnakan rawatan perubatannya.


Mereka (kudeta) berusaha untuk melenyap dan melumpuhkan terus gerakan Islam Ikhwan Muslimin dan Parti FJP dengan menangkap dan membunuh pimpinan utamanya. Tetapi mereka lupa Allah akan tetap memelihara perjuangan Islam walaupun dimarah dan dibenci oleh musuh-musuh Islam. 

Sampai satu masa nanti kamu akan dihukum oleh Allah wahai penzalim Kudeta dan barang siapa yang cenderung dan menyokong Kudeta mereka juga akan menerima nasib yang sama. Apa yang pasti mereka akan mendapat balasannya ketika mereka menemui Allah di Yaumil Mahsyar.....

Sumber : Ikhwan Online



Comments