MENGAPA RAKYAT TIDAK MAHU KIBARKAN JALUR GEMILANG?

Kerajaan wajib menjalankan kajian mengapa rakyat tidak mahu mengibarkan bendera jalur gemilang walaupun ianya hanya tinggal 3 hari lagi untuk kita menyambut Hari Kemerdekaan.

Sudah tentu ada sebabnya............sedikit sekali kereta-kereta persendirian hatta kereta jabatan yang memasang bendera Jalur Gemilang .......mungkin ramai yang tahu jawapannya. Cuma saya di sini tidak mahu menyatakan pendapat saya...........

Walaupun menjadi pusat pendaftaran, Putrajaya sendiri tidak mendepani langkah mengibarkan Jalur Gemilang menjelang sambutan Hari Kemerdekaan, kata Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Shabery Cheek.

Beliau berkata, perkara itu paling dikesalinya memandangkan di kuaters kerajaan sendiri masih kurang bendera dipasang.

"Mereka masih tunggu kerajaan beri bendera," katanya dalam sidang media di kementeriannya di Putrajaya hari ini.

Shabery berkata, keadaan itu sama sekali berbeza dengan keadaan di negara jiran apabila semua orang menunjukkan patriotisme masing-masing walaupun mempunyai perbezaan pandangan politik

Comments

Putra IJ80 said…
Bukan rakyat x mau kibar...

Tapi mereka telah belajar dari sejarah nya...

Kibar Bendera....

Ada yg.merasa sokongan pada party nya begitu hebat kemudian di war warkan seluruh Media .....

So...Rakyat serik ....

Apa pun ini sekadar pandagan saja.

Jgn Maree
Unknown said…
di mana ada bendera umno/bn, adalah bendera malaysia sekali ... seolah-olah bendera malaysia tu setaraf dengan bendera umno/bn ... majoriti orang sudah menyampah dengan umno/bn dan benderanya ... turut sekali menyampah dengan bendera malaysia ... lagi pun, bendera malaysia tu macam bendera amerika je ...!!!