PEMILIHAN JEMAAH ADALAH PEREBUTAN MEMBUAT KEBAJIKAN

Setiap kali musim pemilihan saya mengamalkan sikap terbuka. Kita mesti memberi seluas-luasnya peluang kepada ahli untuk membuat pemilihan siapa pemimpin yang diyakini mampu menjadi peneraju Parti Islam yang hebat ini.

Saya juga yakin pemimpin yang hebat akan dinilai dan diangkat oleh ahli untuk menerajui jemaah ini. 

Apa yang sangat mengharukan saya ialah dalam PAS tidak ada lobi melobi sepertidalam Umno dan parti lain. Pemimpin yang lobi melobi sudah tentu akan tercicir dan menjadi golongan Al Mutasaqitun (golongan yang tercicir) suatu hari nanti.

Dalam konteks Kawasan saya, seperti biasa saya mengalu-alukan semua ahli dan cawangan-cawangan mencalonkan seramai mungkin sahabat-sahabat untuk dicalonkan menjadi YDP, TYDP, NYDP dan semua amanah yang ada. Kita beri peluang kepada ahli memilih siapa yang mereka yakin berupaya memikul amanah Allah ini.

Amanah ini bukan kemuliaan. Amanah ini bukan pangkat, harta, takhta dan kekayaan. Amanah ini akan ditanya oleh Allah. Berbeza dengan rakan-rakan dalam parti lain ....jawatan adalah kekayaan, kemuliaan, projek, kebanggaan dan sebagainya.



Comments

Anonymous said…
Ingin tahu, ini kenyataan daripada siapa?