2 KERAJAAN NEGERI TUMBANG DENGAN PETISYEN PILIHANRAYA?

PR dan BN masing-masing memfailkan petisyen pilihanraya kerana tidak puashati dengan perjalanan pilihanraya dan ujudnya penipuan, rasuah, salah laku, kesilapan teknikal dan sebagainya.

Jumlah petisyen yang banyak dam memecahkan rekod sebelum ini membuktikan kepada kita bahawa banyak perkara yang tidak kena dengan PRU13.

Malah pemerhati politik melihat jika mahkamah yang mengendalikan petisyen ini professional besar kemungkinan 2 kerajaan negeri akan tumbang iaitu kerajaan BN Perak yang menang dengan majoriti 3 kerusi (BN-31, PR-28) dan Kerajaan BN Terengganu yang hanya mempunyai 2 kerusi majoriti (BN-17, PR-15).

Tidak syak kedua-dua kerajaan BN tersebut sedang berada dalam keadaan gusar dan gundah gulana kerana apa-apa sahaja akan berlaku terhadap kerajaan yang goyah tersebut.

Mari sama-sama kita berdoa agar kedua-dua kerajaan baru akan ditubuhkan di Perak dan Terengganu.................Kemenangan BN di kedua-dua negeri ini benar-benar ibarat telur di hujung tanduk.

Comments

Anonymous said…
TAK USAH LE PERCAYA SANGAT DENGAN PATISHEN TU PILIHANRAYA PUN DEPA TIPU INI PULAK PATISHEN ENTAH APA BENDA BINATNG NYA YANG DIREKA OLEH BINATANG NI
Anonymous said…
Ikut sejarah N. Perak PRU12 memang betul apa yg anda kata. Tapi apa salahnya kita cuba kali ini. Ada rezeki lengkoplah BN Perak & Terengganu.

Mahkamah kena ambil iktibar apa yg berlaku di Perak. Sbb yg terima sedekah seks pun tak didakwa gara-gara dah tak duduk dlm PKR.
Putra IJ80 said…
buat pembetulan jika tersilap...

Kedudukan ADUN Teranggangu..

Bukan BN17 PAS14 dan PKR 1 ?

Yg.mana betul nih?
Anonymous said…
Jangan mimpi la nak tukar kejaan. Ko ingat peguam negars ngan hakim2 tu org pr ker? Buang duit ada lerr
Juragan said…
Gua tak tahu la nak kata apa..sedangkan Negeri Perak dalam genggaman PR pun mereka rampas,ini pulak..negeri yang dah dalam genggaman mereka...sendiri mau ingat la beb..Burrrrrrrr...