SEDIKIT KUASA JADIKAN KAMU TAKBUR

Zahid Hamidi terus dikritik kanan dan kiri ekoran tulisannya di akhbar Umno Utusan Malaysia yang menggesa pihak yang enggan menerima sistem pilihan raya berpindah ke negara lain, kali ini oleh Pemuda PAS.

Sayap kanan parti Islam itu menyifatkan Zahid membuat kenyataan angkuh dan bongkak walaupun baru seminggu dilantik sebagai menteri dalam negeri, bertukar portfolio dengan Datuk Seri Hishammuddin Hussein sebagai menteri pertahanan.

Sedikit kuasa yang ada boleh melupakan manusia kepada Allah dan dirinya sendiri. Bercakap dengan nada yang bongkak, sombong dan brutal. Rakyat sedang memerhati tingkah laku kamu. Sampai bila kamu boleh berkelakuan sombong. Satu hari kamu akan kehilangan kuasa samada sebab mati atau sudah tua tak laku lagi.

Rakyat hanya mahukan keadilan dan pemimpin yang telus serta berintegriti. Kalau hendak berhujah , berhujahlah dengan fakta, data dan tidak emosi. 

Comments

wonder why said…
Rakyat cuma teguh ketulusan pilihan raya.Jikalau SPR tak bolih diteguh, baik jadi negara komunis, tak perlu adakan pilihanraya dan jimat duit negara. Bodoh punya menteri UMporNO, CAKAP GUNAKAN KEPALA LUTUT.
Anonymous said…
kalau ramai professional berhijrah ke luar negara pandai lak panggil balik malaysia. Ini baru menang tipis udah mau kerek ke. Popular vote klh lak tu.
Ingat2 sikit, rakyat akan dedah dan korek segala kecurangan dan segala rasuah, spr x perlu takut klu xde buat salah...