TAWAN JOHOR : PAS ANGAN-ANGAN MAT JENIN?

Kah kah kah ....gelak besar pimpinan Umno/BN Johor bila seringkali membaca dan mendengar kenyataan pimpinan PAS dan PR bahawa Johor akan ditawan PR. Angan-angan kosong bak angan-angan Mat Jenin.

Malah hingga kini pun pimpinan Umno/BN Johor masih yakin mereka akan menang besar kali ini. Malah kerusi Dun Sg Abong dan Maharani yang terlepas tanpa disangka-sangka pada PRU 12 dahulu bakal diragut kembali oleh Umno/BN.

Tetapi kita hendak mengingatkan pimpinan Umno/BN Johor bahawa rakyat hari ini tidak sama dengan rakyat pada era 60-an, 70-an maupun 90-an. Mereka telah banyak berubah. mereka berubah segala-galanya dari segi pemikiran, pendidikan dan pandangan politik semuanya serba baru. Mereka mula menerima Politik Baru yang tidak lagi berasaskan perkauman.

AJK PAS Pusat yang juga TPJ Johor, Mazlan Aliman menulis bahawa kesediaan PAS bersama PKR dan DAP untuk menawan Johor sangat serius, meskipun pemimpin Umno mentertawakan impian Pakatan Rakyat Johor. Ghani Osman kata, angan2 Mat Jenin!

PAS letak sasaran 15 Dun tumpu, manakala DAP 12 Dun. Jika PKR beroleh 7 Dun sahaja, Pakatan Rakyat memiliki 34 Dun untuk membentuk Kerajaan di Nusajaya dengan simple majority!

Apapun persepsi masyarakat, sesungguhnya ia menjadi cabaran yang sedang diusahakan habis2an. Sesudah YB Salahudin mengumumkan tekadnya pulang ke Johor(bertanding), tokoh veteran yang cukup popular, YB Lim Kit Siang dijangka akan membuat pengumuman penting malam ini dalam Majlis Ulangtahun ke 47 DAP di Sutera Mall, Skudai.

Kemungkinan besar, PRU kali ini, beliau akan bertanding di salah satu kawasan Parlimen yg disebut sendiri oleh Tan Sri Muhyiddin Yasin sebagai kerusi panas di Johor.

Langkah-langkah anak jantan pimpinan PR ini sudah tentu meyakinkan rakyat dan massa bahawa PR serius untuk menawan Johor. Jika tidak, masakan mereka mahu kembali bertanding di Johor yang disifatkan pertarungan hidup mati. Sudah tentu mereka mempunyai keyakinan untuk bersama-sama dengan pimpinan negeri Johor meraikan kemenangan pada PRU 13 nanti.

Comments

Anonymous said…
memang perangai Umngok cam gini... last last nanti diorang akan terkejut beruk terkejut siamang dan terkejut cipan cam yang jadi masa PRU 12 dulu... Pulau Pinang dapat kat DAP., Kedah Dapat kat PAS, Selangor dapat kat PKR (Kelantan langsung tak dapat kat BN) Perak dapat kat DAP/PAS/PKR ... padahal masa tu (kononnya) adalah kemuncak kekuasaan BN kat Malaysia ni (sampai diorang ada kata yang TG Nik Aziz akan lari sehelai sepinggang bila BN rampas Kelantan dalam PRU 12 dulu - sekarang dah terbukti Bn yang lari tak sempat berpakaian kat PP, Selangor, Kedah, Kelantan dan Perak) ..then who had a last (louders) laugh now ...?