MELAKA : TELUR AKAN KEHABISAN STOK?

Apakah telur akan kehabisan stok di pasaran Melaka. Bukan kerana digunakan untuk dibuat lauk atau kuih tetapi digunakan oleh penyokong 'puak-puak itu' untuk membaling ke arah program Pakatan Rakyat.

Sekarang semacam ada trend baru iaitu membaling telur, batu, kayu dan sebagainya bagi mengganggu program Pakatan Rakyat.

Di Bukit Katil 7 Mac lalu, 2 orang penyokong PR cedera. Tetapi bukan terkena telur sebaliknya di'balun' dengan batu.

2 malam lepas program ceramah Naib Presiden PKR, Tian Chua dihujani dengan telur. Ada kereta-kereta penyokong PR yang terkena telur yang dibaling oleh penyangak-penyangak yang diupah oleh pihak tertentu yang semua orang kampung tahu siapa mereka dan siapa di belakang mereka.

Mereka meneruskan kerja-kerja tidak bertamadun menganggu ceramah PKR di hadapan Pejabat PKR Negeri di Bukit Piatu.  Pelbagai kata-kata kesat, maki hamun, fitnah dan pembohongan di ucapkan oleh penceramah upahan mereka. Tidak cukup mereka  gunakan llidah bertulang untuk maki hamun dan fitnah kini mereka mengunakan telur pula untuk mengacau program kita.

Kepada peniaga bahan makanan, khususnya restoran cepat beli telur dan simpan stok takut-takut ada yang borong semua telur di Melaka untuk dijadikan bahan balingan bagi mengganggu program PR.

Kepada ayam-ayam telur di Melaka diharapkan sudi kiranya kamu bertelur lebih banyak dari biasa kerana permintaan tinggi sekarang!

Comments