.

.

19 January 2013

MUHYIDDIN PULA JADI ANAK EMAS MAHATHIR?


Akhir-akhir ini Mahathir memperlekehkan kepimpinan Najib. Pelbagai tuduhan dan dakwaan dibuat kepada Najib. Antaranya pentadbiran Najib lemah dan tak boleh menang besar pada PRU 13 nanti.

Kalau dahulu Mahathir begitu bangga dengan Najib sehingga bertindak memburuk-burukkan Pak Lah kini mungkin peranan Najib untuk Mahathir sudah selesai. Maka Mahathir mencari badut baru untuk menggantikan Najib. Badut baru ini mestilah mengikut telunjuk Mahathir dan yang pasti mesti menjaga kepentingan empayar Mahathir dari segi perniagaan dan kuasa politik.

Dari perniagaan empayar Mahathir memang hebat. Anak-anak Mirzan dan Mokhzani menjadi jutawan dan bilionair. Dari segi politik pula Mahathir mempertaruhkan anaknya Mukhriz yang dilihat akan lebih bersinar karier politiknya andai kata BN menang lagi pada PRU 13. Sebab itu Mahathir terpaksa mencari pemimpin yang lebih hebat dari Najib bagi memastikan kuasa perniagaan dan politiknya tidak tergugat. Mahathir tahu jika PR menang maka habislah 'lubang-lubang' perniagaan dan sinar politik keluarganya. Sudah tentu rekod-rekod lama akan dibongkar dan cita-cita beliau ingin menjadikan Mukhriz mewarisi kepimpinannya sebagai Perdana Menteri hancur berkecai.

Ternyata Mahathir tidak pernah cukup dan puas dengan harta dan kuasa politik yang dikecapinya selama ini. Manusia memang tidak pernah cukup dengan apa yang ada. Lantaran itulah Mahathir bekerja siang-malam untuk memastikan BN terus menang pada PRU 13 nanti. Walau dengan apa cara sekalipun, halal, haram atau harus tidak menjadi hal bagi Mahathir ............

Related Articles :


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

0 comments:

VIDEO

ENTER-TAB1-CONTENT-HERE

RECENT POSTS

ENTER-TAB2-CONTENT-HERE

POPULAR POSTS

ENTER-TAB3-CONTENT-HERE
 

MUTALIGAT ...cetusan dan nukilanku Copyright © 2010 LKart Theme is Designed by Lasantha