ROSMAH AKAN JAWAB PENDEDAHAN DEEPAK? TAPI BILA?

Macam-macam pendedahan dibuat oleh Taukeh Karpetm Deepak Jaikishan kesayangan FLOM Rosmah Mansor. Semua cerita 'dalam kain' dia tahu. Ini membuatkan Kak Mah FLOM tak senang duduk. Namun sehingga ke hari ini FLOM masih berdiam diri seribu bahasa. Mungkin FLOM sedang mencari idea dan helah untuk menjawab semua cerita rakan baiknya itu.

Jika FLOM terus berdiam diri sudah pasti ini akan menimbulkan tanda tanya dan prasangka yang lebih dahsyat. Sudah tentu ada malah ramai rakyat membuat andaian cerita-cerita hero Bollywood itu benar dan tepat belaka. Apakah FLOM serba salah. Bercakap salah diam salah, semua serba salah. 

Apa yang penting sekarang FLOM boleh menafikan apa yang dihamburkan oleh Deepak tetapi bukan sekadar penafian. Rakyat mahu melihat penafian beserta dengan bukti dan fakyat bukan penafian bodoh yang selama ini menjadi budaya pemimpin parti suami FLOM.

Semalam Malaysiakini melaporkan bahawa Pemuda PKR akan menganjurkan pengiriman massa poskad kepada Datin Seri Rosmah Mansor, isteri Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, untuk mengenakan tekanan terhadapnya  yang berdiam diri terhadap siri pendedahan oleh ahli perniagaan Deepak Jaikishan.


"Kami fikir Rosmah perlu menjawab pendedahan Deepak, dia tidak harus hanya berdiam diri.
mediarakyat talkshow 160312 lee khai loon
"Dia adalah wanita yang paling berkuasa di negara ini, jadi kita berharap dia akan tampil menjawab soalan-soalan ini, rakyat mahu tahu kebenarannya," kata ketua penerangan pemuda PKR, Lee Khai Loon (kanan) ketika dihubungi.

Deepak, antara lain, mendakwa Rosmah meminta bantuannya untuk mendapat penyiasat persendirian P Balasubramaniam membuat akuan bersumpah (SD) kedua, untuk menyangkal SD pertama yang mengaitkan perdana menteri dengan warganegara Mongolia Altantuya Shariibbuu.

Bagi tujuan ini, Lee berkata, Pemuda PKR telah dicetak poskad khas untuk isteri perdana menteri, yang memaparkan kartunnya dengan perkataan Tanya Rosmah dan tiga soalan dalam ruang dialog.

Ianya berbunyi: Benarkah sumpah Najib yang menyatakan tidak kenal Altantuya? Benarkah Deepak diarah untuk paksa PI Bala batal akuan bersumpah yang kait hubungan Najib dengan Altantuya? dan Kenapa hingga sekarang diam diri daripada sebarang komen selepas pendedahan Deepak?

Lee berkata cetakan pertama 50,000 poskad yang dilancarkan di Petaling Jaya semalam, akan diedarkan di pantai barat.

Menurutnya, lebih banyak lagi akan dicetak kemudian untuk diedarkan ke seluruh negara dan pada perhimpunan mega Pakatan Rakyat pada 12 Januari.

"Orang ramai boleh menulis soalan mereka sendiri pada poskad tersebut apa yang mereka mahu tanya kepada Rosmah dan kami akan mengumpulnya pada 12 Januari dan menghantarnya kepada beliau.

"Mereka juga boleh mengeposkannya sendiri," katanya.

Comments