MENJAWAB FITNAH UMNO/BN SIRI 1 : KUASA MELAYU HILANG JIKA PR MENANG

Blog ini akan menjawab segala fitnah dan pembohongan Umno secara bersiri. Siri 1 kali ini akan menyentuh fitnah dan pembohongan Umno/BN yang menyatakan bahawa KUASA ORANG MELAYU AKAN HILANG jika PR menang PRU 13 nanti.
Ini jawapannya :-

KUASA ORANG MELAYU TIDAK AKAN HILANG kerana :-

1) Jika calon Umno kalah maka yang menang ialah calon PAS atau PKR yang juga orang Melayu. Contoh : Umno kalah di Kelantan, Kedah, Selangor dan Perak pada PRU 2008, yang menang ialah calon Melayu PAS dan PKR. Menteri Besar tetap orang Melayu, Tan Sri Khalid Ibrahim (Selangor); Ustaz Azizan Razak (Kedah) dan Tok Guru Nik Abdul Aziz (Kelantan).

2) PR sudahpun memeterai perjanjian pada Konvensyen PR pertama bahawa PR akan tetap mempertahan kuasa Raja-Raja Melayu dan Hak Keistimewaan Orang Melayu. Ketiga-tiga pimpinan tertinggi PKR-PAS-DAP sudahpun menandatangani pengisytiharaan tersebut
3) Kerusi Parlimen di Malaysia majoritinya adalah kerusi orang Melayu. Kerusi bukan Melayu termasuk di Sabah dan Sarawak kurang dari 65 kerusi. Ini bermakna kuasa orang-orang tetap majoriti dan mustahil perlembagaan negara boleh dipinda. DAP hanya bertanding kurang dari 45 kerusi dan tidak mungkin mereka akan berkuasa.

Comments