KINI BARU KAU SEDAR MUSA HASSAN

Mantan Ketua Polis Negara, Musa Hassan berkata ceramah politik tidak boleh dibuat sebelah-menyebelah atau berdekatan dengan acara parti lawan untuk mengelakkan kejadian tidak diingini seperti yang berlaku Selasa lalu.

Katanya, beliau sendiri tidak pernah membenarkan perkara itu dilakukan ketika menjadi ketua polis di sebuah daerah di Melaka.

"Pemimpin politik perlu sedar politik ini perlu dibuat secara aman. Kalau sesuatu ceramah dibenarkan, jangan pula benarkan pihak lawan buat perkara yang sama," katanya pada sidang media selepas menyertai satu wacana di Shah Alam petang ini.

Beliau mengulas kejadian yang didakwa menyebabkan penyokong BN dan Pakatan Rakyat cedera dalam kejadian pada ceramah PKR di Gombak itu.

Tetapi semasa Musa menjadi Ketua Polis Negara dahulu, berpuluh-puluh ceramah PAS diganggu oleh Umno khususnya di Melaka tetapi tiada tindakan oleh Polis. Umno/BN dibiarkan bebas mengadakan ceramah sebelah menyebelah dengan PAS. 

Kini baru kau sedar wahai Musa Hassan bila engkau sudah tidak ada tongkat kuasa dan orang sudah tidak pedulikan engkau baru tahu langit tinggi atau rendah.

Comments