SIAPA RAHIM THAMBY CHIK NAK TEGUR PAS?


Siapa tidak kenal Rahim Thamby Chik bekas Ketua Menteri Melaka dan Ketua Pemuda Umno. Semua orang tahu latarbelakang beliau.
Tiba-tiba semalam tanpa rasa malu dan segan 'Mamat' hendak memberi nasihat kepada Pas. Cermin diri dululah wahai Rahim. Bila pula engkau jadi alim dan lebai ini. Semua orang tahu siapa engkau sebenarnya. 
Semalam 'Mamat' ini mencabar Pas supaya menukar perlembagaan parti itu berikutan tindakan sesetengah pimpinan dan ahli parti yang mendoakan kehancuran Umno, baru-baru ini.
Bekas Ahli Majlis Tertinggi Umno, itu menyifatkan parti itu tidak faham sejarah negara apabila tergamak melabelkan kehancuran Umno yang juga saudara seislam.
“Jika satu masa dulu, Umno dan Barisan Nasional (BN) sendiri dapat melihat dengan jelas Pas ikhlas memperjuangkan negara serta kepimpinan Islam, namun kebelakangan ini perjuangan asas itu sudah hilang.
“Sekarang ini timbul pula isu berdoa untuk menghancurkan orang Islam Umno, sedangkan mereka ini tidak faham sejarah negara. Jika dilihat kembali sejarah, 55 tahun dulu perjuangan agama ini sudah diasaskan oleh Umno," katanya di Kuala Terengganu.
Jangan hendak tunjuk hebatlah wahai Rahim, selesaikan dahulu isu-isu lama dan isu kontroversi lain yang masih terpalit di badan engko tu.
Beliau turut menyifatkan Pas sebagai robot di dalam pakatan pembangkang, yang mana kewujudan parti terbabit hanya dipergunakan oleh parti pembangkang lain bagi kepentingan masing-masing.

Comments