NAJIB PAKAI TAKTIK LEMBIK TENGKOK PULA

Setelah bertali arus menyerang Pakatan Rakyat dan pemimpinnya, Presiden Umno, Najib Razak semalam menggunakan taktik 'lembik tengkok' pula memohon maaf kepada rakyat Malaysia atas apa juga kesalahan yang dilakukan oleh BN semasa memerintah Malaysia.

Najib memohon kemaafan kepada rakyat ketika menyampaikan ucapan dasar pada Perhimpunan Agung Umno 2012 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) semalam.

Jarang sekali pemimpin Umno memohon maaf kepada rakyat khasnya kepimpinan Umno bermula dari era Mahathir. Apa sebabnya Najib bertukar 'warna' kali ini. Mungkin permohonan maaf menandakan era kepimpinan beliau dan Umno akan berakhir tidak lama lagi. Najib mungkin sudah insaf bahawa rakyat akan bangkit menolak Umno/BN pada PRU 13 nanti sebab itu beliau memohon maaf lebih awal.

Apakah yang mendorong Najib bertindak demikian. Mungkin itu taktik dan strategi terakhir Najib untuk memancing dan memikat hati rakyat Malaysia yang semakin hari semakin meluat kepada Umno/BN. Pelbagai taktik digunakan oleh Najib untuk memaut hati rakyat tetapi rakyat tetap dengan kecenderungan mereka untuk menyokong PR. Habuan, bantuan dan pelbagai janji ditaburkan kepada rakyat namun ianya tidak dapat memikat hati rakyat.

Maka mungkin ini strategi terakhir Najib untuk menundukkan hati rakyat iaitu dengan memohon maaf kepada rakyat. Apakah rakyat akan termakan dan layu dengan 'lakonan' Najib ini.

Jika benar Najib insaf dan memohon maaf sila kembalikan semua hak rakyat dari segi demokrasi, hak asasi rakyat, royalti dan sebagainya.

Comments