.

.

04 October 2012

KENDURI MEGA : ENGKAU TAK ADA DUIT SENYAP SUDAH LA!!!

"Engkau orang kalau tak ada duit senyap sudah lah. Jangan dok bising-bising tuduh orang rasuah dan sebagainya."

"Alah dia orang tu dengki tak boleh tengok orang senang. Apa salahnya dia nak buat kenduri mega, nak pakai duit sapa pun dia kan Ketua Menteri, kalau awak jadi Ketua Menteri, awak pun sama."

"Kita tak kisah malah kita bangga pemimpin kita banyak duit dan boleh buat kenduri besar dan hebat sampai masuk rekod, kita bangga sebab dia pemimpin Melayu, dari mana dia dapat duit, kita tak usah ambik tahu, dia Ketua Menteri dah tentu dia kaya".

Itu antara ungkapan-ungkapan yang keluar dari mulut rakyat Melaka ketika ditanya tentang kenduri kahwin ultra membazir yang dianjurkan oleh Ali Rustam Ketua Menteri Melaka.

Patutlah Ali Rustam tak kisah sebab buat apa pun rakyat seperti di atas tu tak ambik pot. Lingkup negara kalau rakyat semua macam di atas tu.

Kenduri kahwin anak Ali Rustam Ahad lalu dihadiri kira-kira 130,000. Jika perbelanjaannya RM10.00 maka sudah tentu Ali Rustam berbelanja sebanyak RM1.3 juta. Dari mana dia dapat duit sebanyak itu????

No comments:
Write comments
Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter