POLITIK GANAS, LUCAH, PERKAUMAN DAN FITNAH

Akibat tidak berjaya menyaingi PR dengan hujah dan tindakan, Umno/BN menggunakan senjata turun temurun mereka iaitu ganas, lucah, perkauman dan fitnah untuk mendapat sokongan rakyat. Terbaru bas jelajah merdeka PKR pula jadi sasaran pihak tidak betanggungjawab.

Bas yang disewa oleh Tan Sri Khalid Ibrahim untuk kegunaan jelajah merdeka di serang oleh samseng di Kota Baharu. Cermin disimbah dengan cat merah. Mengapa begitu dengki puak-puak itu kepada bas tersebut.

Selain itu timbul pula fitnah baru di mana ada pihak tertentu cuba mengaitkan kes sumbang mahram di Pahang dengan pimpinan PR sedangkan perkara itu tidak ada kena mengena dengan PAS, PKR dan DAP Pahang. Orang yang dituduh itu bukannya ahli parti komponen PR. Tetapi media pencacai tidak mahu berterus terang terus mengiatkannya dengan pimpinan pembangkang. Lebih baik dinamakan secara terang-terang siapa individu yang terlibat itu.

Jelas akibat sudah tidak ada idea untuk berhadapan dan berhujah dengan PR mereka akhirnya kembali menggunakan taktiik kuno mereka yang hanya relevan digunakan pada era 60an-90an sahaja. Hakikatnya rakyat Malaysia sekarang semuanya cerdik dan mempunyai maklumat terkini dan tepat yang diperolehi dari sumber alternatif iaitu internet.

Comments