ISU NASHA : PRO-ANWAR GAGAL SINGKIR BELIAU

"Kumpulan Pro-Anwar (Anwarinas) gagal singkit Nasharuddin Mat Isa dari PAS". Itulah antara intipati laporan media pencacai. Mereka memang mahu PAS memecat Nasharuddin atau sekurang-kurangnya mengambil tindakan tegas terhadap Ahli Parlimen Bachok yang juga bekas Timbalan Presiden PAS itu.

Kini hasrat dan cita-cita mereka untuk menangguk di air keruh tidak kesampaian. Jika Nasharuddin dipecat maka riuh rendahlah media pencacai ini memainkan isu kononnya tiada lagi demokrasi dalam PAS, sehingga ahli dan pemimpin yang tidak sealiran dengan pimpinan lain dipecat hanya kerana mengeluarkan kenyataan yang bercanggah.

Jika Nasha tidak dipecat, maka mereka mainkan pula isu kumpulan Anwarinas (yang sememangnya tidak ujud) gagal mempengaruhi Majlis Syura memecat Nasharuddin. Seperti laporan Portal Utusan hari ini yang menyiarkan laporan bahawa keputusan Majlis Syura Ulama Pas itu dilihat sebagai satu tamparan buat golongan 'Anwarinas' yang tidak senang dengan tindak-tanduk Nasharudin selama ini termasuk terbaru, membantu pertemuan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dengan ulama Arab Saudi di Mekah baru-baru ini

Ternyata Umno dan media pencacainya sangat kecewa dengan keputusan malam tadi. Mereka memang mahu Nasha dipecat jadi mudahlah mereka menyerang PAS setelah isu Hassan Jati gagal memberikan kelebihan kepada mereka. Ahli dan penyokong PAS tidak termakan dengan isu Hassan Jati kerana semua orang tahu siapa Hassan Jati sebelum dan sesudah menjadi ahli PAS.

Yang peliknya siapa golongan Anwarinas yang dimaksudkan oleh media pencacai ini. Media pengampu dan pembodek ini sengaja melabelkan dan mengujudkan kumpulan-kumpulan ini untuk memecahbelahkan perpaduan dalam PAS yang sekian lama utuh dan semakin padu. 

Kini mereka mula mencari isu baru bagi memberikan gambaran negatif kepada PAS dan PR. Nampaknya satu persatu isu yang mereka mainkan menjadi 'back fire' kepada mereka.

Akibat dari perkembangan sebegini PRU 13 tak jadi November ini .......................

Comments