BAJET 2013 BAJET GULA-GULA?

Hati-hati dengan setiap gerak langkah kerajaan BN yang semakin tersepit sekarang. Mereka akan melakukan apa sahaja untuk memenangi hati rakyat yang semakin lama semakin terluka dek perbuatan BN lebih 50 tahun lalu.

Selepas PRU 2008 baru BN tersedar bahawa rakyat sebenarnya sudah berubah. Rakyat sudah tahu dan pandai menilai setiap gerak langkah parti politik termasuk parti kerajaan samada kerajaan pusat dan negeri yang dikuasai BN atau kerajaan negeri yang dikuasai PR.

Sebab itulah selepas PRU 2008 Bajet BN mula berubah. Mereka mula memperkenalkan langkah-langkah yang dilihat agak mesra rakyat sehingga memberikan pelbagai bantuan yang sebelum ini tidak pernah masuk dalam akal pemimpin BN.

Petang ini sekali lagi Perdana Menteri yang juga Pengerusi BN akan mengemukakan Bajet yang sudah pasti menjadi gula-gula untuk memancing rakyat supaya melupakan segala jerit payah dan kesusahan rakyat akibat kegagalan BN memberi kesejahteraan kepada rakyat.

Macam-macam bantuan dijangka akan diumumkan oleh Najib antaranya bantuan rakyat 1Malaysia (BR1M) kedua dan sebagainya.

Namun Najib lupa bahawa itu memang sudah dijangka oleh raktyat namun langkah itu tidak mampu untuk menukar keputusan rakyat yang sudah pun bersiap sedia mengajar BN pada PRU 13 nanti.

Comments