HENTIKAN POLEMIK TENTANG HUDUD, JANGAN MASUK PERANGKAP UMNO/BN

Sudah banyak pimpinan atasan PR membuat ketetapan dan penegasan tentang isu hudud. Tetapi bila musuh iaitu Umno/BN melontarkan perang saraf tentang hudud, pimpinan PAS dan DAP terus terperangkap dengan isu mainan dan ciptaan musuh.

Umno/BN bertepuk riang dengan 'kebodohan' dan 'kelalaian' pemimpin DAP dan PAS tentang isu ini.. Padahal Umno/BN sengaja memutar dan memainkan isu ini bagi mengeruhkan suasana dan memberikan imej buruk PR di mata rakyat.

Padahal semuanya sudah jelas bahawa :-

1) Umno sentiasa berdolak dalik tentang hudud, malah ada pemimpin dengan tegas berkata hudud tak boleh dilaksanakan di Malaysia.
2) MCA menghina malah memperlekeh-lekehkan hukum hudud
3) PAS tetap dengan pendirian bahawa hukum hudud wajib dilaksanakan ke atas ORANG ISLAM sahaja
4) DAP tetap dengan pendirian mereka menolak hukum hudud kerana ia bertentangan dengan perlembagaan negara namun DAP tidak pernah menghina dan mencaci hukum hudud.
5) PAS dan DAP menghormati pandangan masing-masing dan tetap akan bekerjasamaa atas dasar perjuangan menegakkan keadilan, menentang kezaliman, menentang rasuah dan sebagainya.

Jadi apa lagi yang hendak di'bising'-bisingkan oleh pimpinan PAS dan DAP. Kalau Umno/BN terus memainkan isu ini biarkan mereka ..... bila sudah letih nanti mereka sudah tentu akan diam .............

Comments