.

.

29 July 2012

UNIFORM 'TERCANTIK" OLIMPIK : PECAT SHABERY CHEEK

Uniform kontinjen Malaysia di Sukan Olimpik London 2012 disifatkan paling buruk di kalangan semua negara yang menyertai sukan tersebut.

Siapa agaknya yang bertanggungjawab mereka dan meluluskan rekaan tersebut. Ianya benar-benar memalukan negara di mata dunia. Kalau sebelum Malaysia terkenal dengan uniform yang cantik dan kemas, menjadi bahan kutukan dan cacian media termasuk Yahoo di Sukan Olimpik London.

Kita menagih penjelasan dari Menteri Belia dan Sukan, Ahmad Shabery Cheek kerana gagal menjaga nama baik negara. Jika Shabery gagal memberikan jawapan yang munasabah kita desak beliau meletakkan jawatan kerana memalukan negara.

Ulasan Blogger Sozchili



Dan tak sangka juga apa yang aku rasa rupanya dirasai oleh orang lain. Disebabkan itulah tak hairan kenapa Yahoo melabelkan pasukan malaysia antara yang mempunyai uniform terburuk sekali di antara kesemua kontinjen yang menyertai kejohanan kali neh.
Lihat kat atas neh ;
Terus terang aku cakap, bukan jalur tue punca utama sebenarnya. Tetapi warna tue. Semacam tak masuk langsung. Oren, kuning dan hitam. Mainan warna tue sebenarnya tak berapa kena. Tak pasti nak cakap macam mana tapi yang pasti memang nampak buruk.

Tak caya?

Sila tengok siaran ulangan berita mengenai nya. Tengok live di tv. Lagi terserlah "keburukkan" nya beb. Tatau lah kenapa.. rasanya menteri2 di malaysia sekarang neh bersatu ahti tak buat kerja kot. Kali neh menteri belia dan sukan pula amek giliran bakal dikutuk.

Lebih mementingkan kpop dan acara hiburan yang langsung tiada faedah kepada sesiapa pun berbanding memantau persiapan pasukan olimpik malaysia ke london akhirnya membuahkan hasil pertama apabila dikutuk mempunyai antara uniform yang terburuk. Lepas neh apa lagi sejarah yang menteri kita nak cipta? Kita tunggu. ~sozcyili

No comments:
Write comments
Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter