.

.

28 June 2012

PARLIMEN BUBAR HARI INI?

Parlimen bubar hari ini. Betul ke? Atau ianya hanya ilusi sahaja. Semenjak setahun lalu desas-desus parlimen akan dibubarkan bertiup kencang namun sehingga sekarang ianya masih tidak dibubarkan. Ramai menjangkakan selepas Bajet 2012 dan pemberian 'rasuah' BR1M dan lain-lain Ah Jib Gor akan bubar parlimen. Tetapi semuanya meleset kerana Ah Jib Gor masih tidak mendapat ilham untuk bubar.

Semua ilhamnya akan sampai jika Ah Jib Gor yakin BN akan menang besar. Jika BN masih kalah dan menang dengan majoriti kecil seperti sekarang Ah Jib Gor tidak akan bubar parlimen. Dia takut malu jika menang tipis dan yang lebih ditakutinya BN pimpinannya jadi pembangkang. Sudah tentu macam-macam perkara akan terbongkar. Antaranya pembunuhan Altantuya, isu komisen Scorpene dan seribu satu skandal dan kontroversi yang melibat pimpinan Umno/BN sekarang dan yang terdahulu yang masih hidup.

Sebab itu bekas-bekas pimpinan Umno/BN yang masih bernyawa dan tidak sedar diri mati-matian membantu Ah Jib Gor. Pelbagai kenyataan akhbar dan pandangan dilemparkan oleh mantan-mantan pimpinan Umno/BN ini guna untuk mempengaruhi rakyat supaya menyokong BN demi kelangsungan hidup dan perniagaan masing-masing.

Pelbagai maklumat yang kita terima dari penganalisis politik, badan-badan pengkaji politik dan agensi-agensi kerajaan sendiri menunjukkan kecenderungan rakyat menyokong Umno/BN masih tidak berada dalam keadaan selesa untuk Umno/BN. Malah ada 'survey' yang menunjukkan bahawa paling baik BN hanya dapat mengekalkan kuasa dengan bilangan kerusi seperti yang ada sekarang. Itupun dengan bantuan penyelewengan dan penipuan terancang yang hebat didedahkan sekarang.

Mungkin Ah Jib Gor belum puashati dengan tipu helah mereka dengan bantuan agensi-agensi kerajaan dan 'Pengadil Pilihanraya' sendiri. Mungkin bilangan PATI yang didaftarkan sebagai pengundi belum cukup, bilangan pemindahan pengundi ke kawasan-kawasan tertentu belum capai target atau mungkin juga sogokan dan rasuah mega akan dilakukan dalam masa terdekat bagi memastikan Umno/BN menang barulah Ah Jib Gor akan membubarkan parlimen.

Seperti kata Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang bahawa Umno/BN tidak akan buat pilihanraya selagi mereka tidak yakin penipuan, penyelewengan, rasuah, sogokan dan lain-lain tidak mampu memenangkan mereka.

No comments:
Write comments
Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter