BANDINGKAN UCAPAN NAJIB DAN DR MORSI

Antara ucapan pertama Presiden Mesir 2012,
Dr Muhammad Mursi ;

- Taatilah saya selagimana saya mentaati Allah.. 
- Tanpa darah para syuhada, tidaklah saya akan menjadi Presiden.
- Kebangkitan ini berterusan sehinggalah ia memenuhi semua tuntutan Medan Tahrir.
- Penghargaan buat tentera dan polis, mereka mempunyai tempat istimewa di dalam hati saya.
- Kini semua lapisan rakyat diseluruh negara adalah kaum keluarga saya.
- Bersama kita membina Mesir sebagai sebuah negara berperlembagaan yang moden, berteraskan identiti dan rujukan kita sendiri.
- Tiada lagi ketidakadilan selepas hari ini, semua pihak adalah sama disisi undang-undang.

"Dan takutlah kamu kpd hari dimana kamu akan dikembalikan mengadap Allah.."
- inilah ayat yg akan kekal di dalam pemikiran saya... 



Cuba bandingkan ucapan beliau di atas dengan ucapan Najib semasa mengambilalih tampuk pemerintahan Malaysia dari Pak Lah.

Sumber : FB Pilihanraya Mesir

Comments