SCORPENE : ZAHID HAMIDI CAKAP BESAR, SIAPA MEREKA HENDAK TAHAN KAMI

Menteri Pertahanan, Zahid Hamidi dengan angkuh berkata siapa mereka hendak tangkap kami, ketika ditanya komen beliau tentang tindakan mahkamah Perancis yang mungkin akan mengeluarkan sapina kepada beliau Najib, Razak Baginda dan beberapa orang lagi.

"Siapa mereka hendak keluarkan waran untuk tangkap?, kita tidak tertakluk kepada undang-undang Perancis" tegas Zahid pada sidang akhbar sempena lawatan Ketua Angkatan Tentera Thailand di Kementerian Pertahanan

Hebat sungguh Zahid Hamidi, bercakap ikut sedap mulut. Sedangkan Peguam Perancis yang mewakili Suaram juga bahawa jika Najib dan 'geng'nya tidak mahu hadir ke mahkamah Perancis walaupun di sapina, maka mahkamah Perancis boleh mengeluarkan 'Amaran Merah' (Red Alert) kepada Interpol.

Zahid jangan besar di Malaysia mungkin Zahid dan Najib berkuasa sepenuhnya tetapi di medan antarabangsa belum tentu mereka boleh terlepas dari kehendak mahkamah.

Apa yang menghairankan kita mengapa Najib, Zahid dan 'geng'nya takut untuk menjadi saksi di mahkamah Perancis jika mereka tidak bersalah. Berani kerana benar, takut kerana salah. Mereka bukannya dituduh melakukan kesalahan setakat ini, tetapi diminta untuk menjadi saksi sahaja, suatu tugas dalam prosiding mahkamah.

Sepatutnya Najib, Zahid dan gangnya tidak perlu kecut perut, jawab sahajalah setiap soalan dengan bersahaja dan yakin. Jangan gagap, kalau gagap nanti sudah tentu ada syak wasangka ......

Comments