PAS SEDIA GANTI UMNO PIMPIN ORANG MELAYU


Umno telah terbukti gagal memimpin dan membela nasib orang melayu di Negara ini, tegas Pesuruhjaya PAS Perak Ustaz Abu Bakar Hussian.

Menurut beliau, Orang melayu telah memberikan amanah kepada umno sejak 55 tahun untuk memperjuangkan hak orang melayu, dan jelas umno telah gagal serta tidak mampu memberikan corak kepimpinan yang boleh disanjungi dan diteladani untuk dijadikan kebanggaan orang melayu.

Beliau menjelaskan lagi, kini sudah tiba masanya   kepimpinan orang melayu ditukar ganti dengan PAS dan KeADILan dalam memperjuangkan hak orang melayu bagi mengekalkan corak kepimpinan yang bersih dan amanah.

Beliau juga menyatakan bahawa rakyat di Kelantan telah membuktikan mereka boleh hidup tanpa umno.Orang Kelantan telah hidup tanpa kepimpinan umno sejak tahun 1990 lagi, kita telah lihat bahawa hak dan kedudukan orang melayu tidak terjejas walaupun sedikit.

“ Maka mitos bahawa umno lenyap melayu akan terjejas adalah cerita karut yang terbukti tidak benar” ujarnya lagi.

Tambahnya, kepimpinan baru kerajaan negeri Pakatan Rakyat selama empat tahun di Kedah, Selangor, Pulau Pinang, Perak selama 11 bulan adalah bukti bahawa melayu boleh hidup tanpa umno 

Comments

Anonymous said…
mcmne aku nk pecaye klu sokong PAS nasib Melayu terbela..aku tgk bukn main lg PAS ikut ckp DAP skrg ni...PAS dah x relevanlah..dlu aku sokong PAS sbb pejuangkan Islam..skrg ni PAS dah gugurkn nama Islam..mne perjuangan dlu?ikut sgt telunjuk DAP tu...sedarlah PAS..org Melayu dah muak dgn PAS sbb xde pendirian!
Anonymous said…
sedarlah PAS..parti kamu ni dah x relevan kpd org Melayu..dlu saye salah sorg penyokong PAS tp skrg dah xlg..ini semua sbb PAS ikut telunjuk DAP..mne pejuangan Islam yg dlu?kenape takut sgt dgn DAP?klu PAS ikhlas pejuangkan agama sila kembali kpd pejuangan asal!!!