ANGKARA SIAPA INI? AJAR ANAK2 MUDA JADI PENGGANAS


Sikap pemuda-pemuda melayu di Merlimau semalam cukup memalukan bangsa Melayu. Pemuda-pemuda diajar supaya menjadi samseng jalanan melempar batu dan telur ke arah kereta-kereta penyokong Bersih 3.0 yang keluar dari menghadiri progra bersama Ambiga yang sebenarnya tidak program tersebut.

Mengapa begitu sekali ganas dan samsengnya mereka sehingga tidak dapat mengawal tingkah laku mereka atau mereka memang diarahlan supaya berbuat demikian.

Awal-awal lagi Pemuda Umno Jasin menafikan keganasan itu dilakukan oleh mereka. Jika bukan pemuda Umno siapakah yang melakukannya. Perkasa??? Siapa Perkasa. Orang semua tahu siapa itu Perkasa. Dan semua orang tahu siapa dalang kepada perhimpunan tersebut.

Kalaupun mereka benci dan tidak suka kepada program tersebut, apakah halal untuk mereka memecahkan cermin kereta dengan melempar batu dan telur ke arah orang ramai sehingga beberapa buah kereta termasuk kereta Adun. Lebih memelikkan mengapa pihak berkuasa tidak menghalang perhimpunan yang kita semua tahu mereka akan mengganas.

Tindakan dalang-dalang kepada keganasan ini sebenarnya tidak lebih dari memalukan bangsa Melayu sendiri selain dari mendidik anak-anak muda menjadi ganas. Apakah kita mahu anak-anak muda kita menjadi samseng tidak tentu pasal???

Gambar : Kereta yang pecah cermin dan dibaling dengan telur termasuk kereta Adun Bandar Hilir, YB Tey Kok Kiew (kiri). Di sebelah kanan beliau ialah YB Khoo Poay Tiong, Adun Ayer Keroh.

Comments

Rod said…
This is what happening when BE END is desperate enough to regain power. Power to them is survival. UM NO has ceated devils among the malays and unfortunately this Malay have tarnished the other good malays themselves by these sorts of evil actions.
Survival here would lead to free from being question about Atlantuya, BMF scandals, NFC etc. Go to hell this UM NO malays. Stand tall PR.!!