UMNO TAKUT BENDERA PAS DAN RUMAH BURUK

Umno Cawangan Bukit Baru Dalam dan Bahagian Bukit Katil begitu takut kepada bendera PAS dan rumah buruk yang dijadikan Markaz PAS Bukit Baru Dalam. Sebab itu setiap kali PAS membuka markas dan memasang bendera di Pekan Bukit Baru yang lokasinya berhadapan dengan Flat Sri Siantan, Umno akan menurun, mengoyak dan menceroboh markaz tersebut.

Semalam sekali lagi Umno menunjukkan 'belang' dan sifat samseng mereka apabila menurun dan merentap bendera PAS di kawasan tersebut. Bukan itu sahaja mereka merendahkan martabat dan maruah mereka sendiri apabila mengugut tuan rumah kepada Markaz PAS (disewa) dengan ugutan bunuh. Lebih memalukan orang yang mereka ugut itu adalah seorang wanita OKU. Memang Umno tidak ada maruah mengugut wanita apatah lagi wanita OKU.

Inilah sifat orang yang apabila hendak lemas mereka memaut dan memegang apa sahaja hatta najis pun mereka pegang untuk menjadi tempat bergantung dari lemas. Di saat mereka berada dalam keadaan nazak mereka mengugut, mengancam, meroboh dan apa juga tindakan yang mereka rasa dapat melemah dan mematikan perjuangan PAS dan PR.

Mereka menjatuhkan maruah dan air muka sendiri. Di saat kerajaan seluruh dunia sudah berubah termasuk kerajaan Myanmar yang mula mengamalkan demokrasi, Umno sebagai teras kerajaan BN terus undur ke belakang mengamalkan sifat gangster dan samseng. Umno lupa bahawa rakyat Malaysia sudah cerdik dan berminda terbuka melihat perangai Umno yang memualkan ini. Rakyat Malaysia juga sebenarnya menjadikan Arab Spring dan perubahan rakyat seluruh dunia termasuk di Turki, Indonesia, Myanmar dan lain-lain sebagai panduan untuk memilih kerajaan baru yang lebih telus, berjiwa rakyat dan mengamalkan demokrasi sepenuhnya.

Andai kata Umno terus berperangai seperti manusia yang tidak bertamadun, lambat laun Umno akan mati sendiri dan terus dilupakan rakyat ......nak duduk dalam Muzium pun tak layak......

Comments