PAS - PARTI AJARAN SESAT TAPI MENGAPA UMNO MASIH NAK PERPADUAN

Umno menuduh PAS pasti ajaran sesat sehingga Umno Terengganu menganjurkan seminar Pas Parti Ajaran sesat. Tetapi yang peliknya Ketua Penerangan Umno mengajak PAS berpadu dengan Umno. Kalau benar PAS sesat kita yakin Umno tidak akan mahu berpadu dengan PAS.

Malaysiakini melaporkan bahawa Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan hari ini mengambil peluang untuk menimbulkan semula isu perpaduan antara PAS dan Umno dalam pertemuan dengan sekumpulan imam dan bilal dari negeri Terengganu.

Dalam kempennya kepada pemimpin masjid berkenaan, Ahmad antara lainnya mendakwa perpaduan itu ditolak kerana majoriti pemimpin PAS didakwa bukan daripada kalangan ulama.

NONE"Saya tak pasti kenapa PAS tidak sambut salam perpaduan daripada Umno. Bagi saya, tidak pernah perpaduan itu merugikan dan perpecahan itu menguntungkan.

"Mungkin saya rasa antara faktor mengapa PAS tidak mahu perpaduan itu adalah kerana kepimpinan PAS kini majoriti bukan daripada ulama. Timbalan presidennya, naib presidennya, bukan daripada ulama," katanya lagi di Kuala Lumpur.

Katanya, perkara itu ditimbulkannya terdahulu ketika memberi ucapan dalam kursus jati diri yang dihadiri kira-kira 360 orang imam dan bilal dari negeri yang pernah ditadbir PAS itu.

Kata-katanya itu juga timbul ketika Umno Terengganu kini bergiat untuk memperluaskan kempen wacana "PAS: Parti Ajaran Sesat" anjurannya, ke negeri yang kuat dipengaruhi PAS seperti Kedah dan Kelantan.


Mana yang betul ni UMno. PAS sesat atau Umno yang sesat. .....


Comments

Anonymous said…
Mungkin umno merasa mereka dah terlalu sesat
Anonymous said…
pas setan pas setan parti ajaran setan..... pati ajaran sesat.. parti anak setan.... buduh dia buduh pi sokong pas
Anonymous said…
pas setan pas setan parti ajaran setan..... pati ajaran sesat.. parti anak setan.... buduh dia buduh pi sokong pas